Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

عضو شورای شهر گفت: سهم حوزه حمل و نقل و ترافیک به عنوان اصلی ترین معضل شهر تهران تا قبل از تصمیم امروز کمیسیون ۳۸.۴ درصد بود و عددی که امروز اضافه شد به نزدیک ۳۹ درصد بودجه کل تهران رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران سید حسن رسولی گزارش کمیسیون تلفیق درباره ردیف‌های هزینه‌ای بودجه ۱۴۰۰ قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی در ابتدا سهم هر کدام از ماموریت‌های ششگانه شهرداری تهران از بودجه ۱۴۰۰ را ارائه داد که بر این اساس شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۷ درصد از درآمدهای خود را صرف حوزه فرهنگی و اجتماعی خواهد کرد.

رسولی ادامه داد: سهم حوزه حمل و نقل و ترافیک به عنوان اصلی ترین معضل شهر تهران تا قبل از تصمیم امروز کمیسیون ۳۸.۴ درصد بود که عددی که امروز اضافه شد به نزدیک ۳۹ درصد بودجه کل تهران رسید. همچنین سهم حوزه خدمات شهری ۱۳.۳ درصد و سهم بخش ایمنی و مدیریت بحران درصد از ۴.۲ درصد از کل بودجه شهر تهران است.

به گفته رسولی سهم حوزه شهرسازی و معماری که اولین سهم را در کسب درآمد به صورت ضابطه‌مند دارد، ۴ درصد از کل بودجه شهر تهران است. ۳۳ درصد از بودجه ۱۴۰۰ هم به مجموعه فصل هوشمندسازی شامل خرید خدمت، حقوق دستمزد و الی آخر تعلق دارد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی حسب سهمیه‌ای اعلام شده، هزینه‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در سقف کاملاً رعایت کرده و مازاد مصرفی نداشتند. در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک، کمیسیون حمل و نقل مجموعاً ۴۰۰ میلیارد تومان ردیف‌های خود را نسبت به حد نصابی که در فصل درآمدها تعیین شده بود، افزایش داد. توافق کردیم که از محل افزایش فروش دارایی‌های شهرداری تهران با توجه به اولویتی که این بخش دارد برای توسعه اتوبوسرانی و مترو نه برای مصارف جاری و حقوق دستمزدی ۴۰۰ میلیارد تومان اضافه شود که باعث شد سهم این حوزه از کل بودجه ۱۴۰۰ به نزدیک ۳۹ درصد برسد.

خزانه دار شورا ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان باقی مانده از این محل بنا به پیشنهاد ارائه شده برخی از اعضا به دو شرکت شهربان و حریم بان اختصاص خواهد یافت. به گونه‌ای که در مناقصه‌ای که شهرداری تهران برگزار می‌کند، همکاران در این دو شرکت به شرط دارا بودن شرایط استخدامی با سایر شرکت‌ها از دریافتی‌های یکسان برخوردار شوند.

رسولی افزود: در حوزه خدمات شهری کمترین تغییر را داشتیم و تعادل بخشی درآمدی برقرار است و به همان میزان که درآمد دارند به همان میزان هزینه در نظر گرفته شده است. بر اساس نظامنامه تصویب شده، قرار بر این شده است چنانچه تعادل بودجه در تعامل به حوزه‌های مربوطه رعایت شود ما در کمیسیون تلفیق و در صحن مداخله نداشته باشیم. در کمیسیون فرهنگی هم سقف رعایت شده است. در حوزه هوشمندسازی که شامل همه وارد می‌شود هم سقفی تصویب شده رعایت شده است.

رسولی با اشاره به ماده واحد بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: بر اساس بند الف ماده واحده بودجه عمومی شهرداری تهران شامل مناطق، واحدهای ستادی راهنمایی و رانندگی و شورای اسلامی شهر تهران از حیث منابع تامین اعتبار شامل درآمدهای واگذاری دارایی سرمایه و واگذاری دارایی‌های مالی بالغ بر ۴۸۸ هزار و ۸۳۳ میلیارد و ۷۶۴ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال است.

وی افزود :۱۶۴ هزار ۶۹۳ میلیارد و ۶۶۱ میلیون و ۶۸ هزار ریال از آن اعتبارات هزینه‌ای است. این عدد به تنهایی شامل حقوق و مزایا نیست بلکه شامل هزینه‌های جاری است. همچنین تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هزینه‌ای که برای پروژه‌های عمرانی و تاسیسات زیربنایی شهر اختصاص دارد ۲۲۰ هزار و ۳۲۵ میلیارد ۴۰۳ میلیون ۱۲۲ هزار ریال است. اعتبارات تملک دارایی مالی ۱۰۳ هزار و ۸۱۵ میلیارد و ۶۰ میلیون و ۶۰۳ هزار ریال خواهد بود که به شهرداری تهران اجاره داده می‌شود تا سقف ۲۰ درصد منابع و مصارف را به صورت غیرنقد عمل کند.

رسولی ادامه داد: بر اساس بند ب بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و خالص بودجه سازمان‌ها باید تعیین تکلیف شود. بر اساس بند ج ماده واحده نیز شهرداری تهران مکلف است در صورت کاهش یا افزایش جدی درآمدها یا عدم تحقق درآمدها تا ۲۰ درصد بودجه مصوب نسبت به ارائه لایحه اصلاحیه بودجه حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۰ اقدام کند.

در نهایت گزارش کمیسیون تلفیق با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران شهرداری تهران بودجه ۱۴۰۰ شهر تهران هزار ریال حمل و نقل سهم حوزه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد

بر اساس بند «ر» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ و برای تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان، نرخ مالیات بر ارزش افزوده امسال با یک درصد افزایش به ۱۰ درصد افزایش یافت.

نمایندگان در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۳ برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، لشگری و صندوق فولاد، نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده ۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳ به میزان یک واحد درصد (از ۹ درصد به ۱۰ درصد) افزایش یافته است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • شارژ ۹ میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت در سال ۱۴۰۲
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی