Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون اتاق بازرگانی مسکو گفت: اتاق بازرگانی مسکو آمادگی کامل اجرای پروژه‌های مشترک با ایران به‌ویژه در حوزه دریای خزر را دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، واردانیان ظهر امروز در نوزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی کشورهای منطقه دریای خزر اظهار داشت: اتاق بازرگانی مسکو به صورت بسیار فعال با سفارت ایران در روسیه همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون اتاق بازرگانی مسکو بیان کرد: همچنین اتاق بازرگانی مسکو در اتمام اقدامات و فعالیت‌هایی که با مشارکت بخش خصوصی ایران در روسیه انجام می‌شود شرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: در اتاق بازرگانی مسکو کمیته‌ای از شرکت‌های بازرگانی حمایت می‌کند و این کمیته بر اساس اصول ریاست مشترک پایه‌گذاری شده؛ بنده معاون اتاق بازرگانی مسکو عضو هیت رییسه این کمیته هستم و مسئولیت بخش اقتصاد خارجی را برعهده دارم.

برخورد شدید قضایی در انتظار فروشندگان خارج از شبکه مرغ در گیلان استتوزیع مرغ منجمد و میوه‌ از 15 اسفند در گیلان آغاز می‌شودکاهش التهاب بازار مرغ در گیلان /توزیع روزانه 320 تن مرغ

 واردانیان از اجرای برنامه‌های بین‌المللی خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه پروژه‌ها در حوزه بهداشت و پزشکی و حمایت از بخش خصوصی در برنامه کاری ما است لذا مشاوره‌هایی برای بخش خصوصی در امور گمرکی و تحریم‌ها انجام‌ می‌شود تا به آن‌ها کمک کنیم و فعالیت محافل تجاری در حداکثر باشد.

 معاون اتاق بازرگانی مسکو با بیان اینکه دریای خزر بسیار مورد توجه ما بوده و از لحاظ فرهنگی، تاریخی و تجاری بسیار اهمیت دارد گفت: ما معتقدیم که در این منطقه باید صلح، امنیت و همکاری متقابل تأمین شود.

وی با بیان اینکه مسائل حفظ انرژی و بازیافت زبالات از مسائل مورد تأکید ما در منطقه دریای خزر است اظهار داشت: اقتصاد سبز و زیست محیطی باید در این منطقه توسعه یابد و ما در این امر توجه خاصی به فناوری‌های نوین و بازیافت پلاستیک داریم.

واردانیان گفت: فناوری‌هایی که توسط اعضای هئیت بازرگانی مسکو پیاده‌سازی می‌شود در کل دنیا مورد تقاضا بوده و پیشتاز است شرکت‌های ما آمادگی اجرای پروژه‌های مشترک در این زمینه را دارند.

 معاون اتاق بازرگانی مسکو افزود: مسائل داروسازی، تجهیزات پزشکی، پیاده‌سازی فناوری‌های اینترنتی جدید، استفاده از مصالح ساختمانی جدید که در آن‌ها فرآورده‌های جالب کمپوزیتی وجود دارد و مسائل صنعت  نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار ما است.

 وی گفت: اتاق بازرگانی مسکو حمایت خاصی از توسعه گردشگری و صنعت مهمان نوازی دارد و برای ما مهم است که مردم ذهنیت خوبی از فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای دیگر  داشته باشند ما آمادگی کامل همکاری با ایران و اجرای پروژه‌های مشترک را داریم.

انتهای پیام/614/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای پروژه دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد.

به گفته محسن رحیمی، هم اکنون کار برای آماده سازی زیرساخت های فنی لازم در حال انجام است، البته پیاده سازی این سامانه زمان بر است.

رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می گیرد که روسیه و ایران به تلاش خود برای تقویت روابط اقتصادی ادامه می‌دهند.

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های غرب تقویت کرده‌اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، استاد دانشگاه "فایننشال" در مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار بود و پتانسیل رشد بیشتر به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل و نقل وجود دارد.

سفر معاون نخست وزیر روسیه به تهران برای امضای یک توافقنامه مهم

به گفته وی، آزمایش سیستم پرداخت میر که جایگزین روسی ویزا و مسترکارت محسوب می‌شود، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران آغاز شود.

مسکو در سال ۲۰۲۲ به علت عملیات نظامی خود در اوکراین، تحت تاثیر موجی از تحریم‌های غرب قرار گرفت و دسترسی بسیاری از بانک‌های روسی به سوئیفت، ویزا و مسترکارت، قطع شد.

در واکنش به این تحریم‌ها، دولت روسیه شروع به ترویج سیستم داخلی میر به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تأکید می‌کنند که اقتصاد ایران علیرغم ده‌ها سال فشار ناشی از تحریم‌های گسترده بین‌المللی، با این موضوع سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه جمهوری اسلامی در مقاومت در برابر فشارهای خارجی استفاده کند.

کد خبر 846531 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی روسیه تهران اوکراین ایران بانک - کارت اعتباری

دیگر خبرها

  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها بالاخره به کجا رسید؟
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه به کجا رسید؟
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد