Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین همایش بین‌المللی بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی ظهر امروز سه شنبه با محوریت وقف و علم‌الادیان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و دانشکده الهیات دانشگاه تبریز در سه پنل تخصصی با حضور اساتید و پژوهشگرانی از ایران و آلمان در تالار علامه طباطبایی دانشگاه تبریز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در ارتباط تصویری با این همایش بین‌المللی با اشاره به بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی گفت: در عصر شیخ فضل الله همدانی اتفاقات علمی خوبی افتاد و اقدامات وی در تبریز و مجموعه ربع رشیدی تنها نمونه‌ای از کارهای بزرگ ایشان است.

وی با بیان اینکه توجه به موقوفات خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی اهمیت فراوانی دارد، گفت: احیای این موقوفات و توجه به نیات خواجه همدانی ضروری است چراکه موقوفه ربع رشیدی می‌تواند تاریخچه ساختار دانشگاهی و علم کلاسیک و مدرن را در این زمان تعریف کند.

خاموشی با تاکید بر اینکه خواجه رشیدالدین در آن زمان، تلفیقی از آموزش سنتی و مدرن را در سیستم خود برنامه ریزی کرده بود، گفت: نگاه وی به گونه‌ای بود که علوم را از حوزه علمیه طلب می‌کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه موقوفه ربع رشیدی از جهات مختلف حائز اهمیت است، افزود: باید در راستای احیای موقوفات و اجرای نیات این دانشمند تلاش کرد. ایشان در ربع رشیدی تلفیقی شکل داده بود که هم از ظرفیت‌های علمی حوزویان استفاده کرده و هم به علم روز مجهز بود.

کد خبر 5160332

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مهدی خاموشی سازمان اوقاف و امور خیریه تبریز ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بوشهر گرگان شیراز مشهد زلزله عکس استانها شهید لیگ برتر فوتبال ایران مجلس شورای اسلامی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی ربع رشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف دختران دانش آموز همدانی

مراسم جشن تکلیف بیش از هزار نفر از دختران دانش اموز همدانی با حضور مسئولان استانی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073207 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • ماجرای قتل ۳۰ هزار تومانی در کبابی!
  • جشن تکلیف دختران دانش آموز همدانی
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب