Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه گاوداران شیری مشکلی در تامین نهاده دامی ‌ندارند، اظهار کرد: از آذر، گاوداران صنعتی شیری صد درصد نهاده مورد نیازشان از سامانه بازارگاه تامین می‌شود، اما گاوداران سنتی، روستایی و پرواربند‌ها در تامین نهاده مورد نیاز مشکلاتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گاو موجود زنده است و از این رو دامداران مجبورند به هر قیمتی جو، ذرت و کنجاله مورد نیاز را از بازار آزاد خریداری کنند.

مقدسی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید گوشت نداریم، بیان کرد: گرچه پرواربند‌ها در تامین نهاده مورد نیاز با مشکلاتی روبرو هستند، اما تولید گوشت به میزان کافی است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران از انباشت دام در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: علی رغم انباشت دام در واحد‌های دامداری، ستاد تنظیم بازار مجوز صادرات نمی‌دهد و به پشتیبانی امور دام هم اجازه نمی‌دهد ذخایر استراتژیک را از منابع داخل تامین کند. این درحالی است که ما تقاضا کردیم که هر کیلو گوشت گوساله را همانند گوشت منجمد برزیلی با نرخ ۱۲۰ هزار تومان خریداری کنند تا هزینه دامدار هم تامین شود.

وی ادامه داد: با تامین ۱۰۰ درصدی نهاده از سوی وزارت جهاد کشاورزی قرار شد هر کیلو دام گوساله زنده با نرخ ۴۴ هزار تومان از دامدار خریداری و با نرخ ۸۰ هزار تومان در اختیار میادین قرار گیرد و در نهایت با نرخ ۱۲۰ هزار تومان به مردم توزیع شود که در صورت تحقق این امر، از زیان دامدار جلوگیری می‌شود.

رئیس انجمن صنفی گاوداران عرضه گوشت با نرخ بالاتر از ۱۲۰ هزار تومان را گرانفروشی دانست و گفت: هم اکنون هر کیلو گوساله نر با قیمت ۴۰ هزار تومان از دامدار خریداری می‌شود، درحالیکه قیمت تمام شده برای دامدار ۴۴ هزار تومان است، از این رو نباید با قیمت بالاتر از ۱۲۰ هزار تومان گوشت در بازار توزیع شود.

مقدسی درباره آینده بازار گوشت بیان کرد: اگر بانک مرکزی ارز مورد نیاز نهاده‌های دامی را تامین کند، مشکلی در تامین گوشت و نوسان قیمت در بازار نداریم.

این مقام مسئول در پایان از انباشت ۳۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در کشور خبر داد و گفت: با توجه به انباشت قابل توجه دام در واحد‌های دامداری، بخشی از دام باید به بازار‌های هدف صادر شود یا پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مازاد به منظور ذخایر استراتژیک کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشت گوساله دام زنده ۱۲۰ هزار تومان مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پخت ۱۵۰ کیلو پاچه گاو و گوشت توسط دو آشپز ازبک (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم) پخت ماهی خاویاری به سبک آشپز آذربایجانی (فیلم) پخت متفاوت چلو کباب مرغ هیزمی توسط آشپز مشهور کره جنوبی (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • نحوه پخت ۱۵۰ کیلو پاچه گاو و گوشت توسط دو آشپز ازبک (فیلم)
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟
  • (اینفوگرافیک) با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟ (اینفوگرافیک)
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • طبخ غذایی سنتی با ۲۴۰ کیلو گوشت و استخوان گاو (فیلم)
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون