Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ایروانی شامگاه سه شنبه در اولین سالگرد مجازی مرحوم سید محمد میرمحمدی عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مرحوم میرمحمدی از نظر اقتصادی اعتقادی به مکتب  نئولیبرالیسم نداشت و معتقد بود اقتصاد اسلامی باید بر پایه رفاه و عدالت اجتماعی برقرار باشد و به همین خاطر به بخش تعاونی ها اهتمام می ورزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه که وی به نهاد دولت مساله حکومت باور پردامنه ای داشت، بیان کرد: وی با برخی تفکرات رایج در دنیا مانند مکتب لیبرالیسم مخالف بود اما به اصل مسوولیت پذیری دولت تاکید و اهتمام ویژه ای داشت.

ایروانی ادامه داد: او دولت را در برابر مردم مسوول می دانست و به دلیل اهمیت این مبحث سبب می شد تا از نظر ایشان، وظایف دولت در قبال مردم و جامعه افزایش پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مرحوم میرمحمدی در مساله نظارت در ابعاد حکومت و نظام اداری صاحب نظر بود، گفت: وی در رابطه با نظام اداری حکومت اسلامی دارای نگاه عمیقی بود و سهم زیادی در سیاست های کلی پولی نظام اداری ابلاغ شده مقام معظم رهبری داشت.

به گفته وی، چون مجریان سیاست های کلی پولی نظام اداری کشور، نیروی انسانی هستند او نگاه ویژه به نیروی انسانی داشت و هرگز نگاه ابزاری به این افراد نداشت و به تناسب همین نگاه انتظار کارآمدی ویژه ای نیز از نیروی انسانی در نظام اداری کشور داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: نگاه مرحوم میرمحمدی به اصل ۴۴ قانون اساسی به صرف خصوصی سازی محدود نمی شد و به جامعیت و کلیت اصل ۴۴ باور داشت و با شیوه ای از خصوصی سازی که منجر به رانت یا بهره مندی عده ای از آن شود میانه ای نداشت.

به گفته وی، مردمی کردن اقتصاد با وجود سنگین بودن اجرای این امر از دغدغه های دیگر مرحوم میرمحمدی بود که هدف از آن را هم اجرای عدالت، کاهش نابرابری و بهبود وضعیت رشد می دانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توجه به محرومین یکی از دغدغه های دیگر مرحوم میرمحمدی بود و او همیشه از محرومین و عامه مردم دفاع می کرد و زبان گویایی در این زمینه داشت و در مسائل مربوط به عموم مردم واکنش های عمیقی داشت.

وی افزود: راه های توانمندسازی محرومین و خروج از فقر از جمله تفکرات مهم مرحوم میرمحمدی بود که امروز کشور ما به چنین تفکرات نیازی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه مرحوم میرمحمدی یک مدیر دلسوز و مهربان بود و در هر جایی که نیاز بود نظرات خود را با صراحت و گاهی با استعاره و نرمی بیان می کرد، گفت: آن مرحوم یک شخصیت خستگی ناپذیر، امیدوار و پیگیر بود.

به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت مجازی به مناسبت اولین سالگرد درگذشت مرحوم سیدمحمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور و دستیار ویژه دفتر مقام معظم رهبری، نماینده مردم قم در مجلس ششم و هفتم شورای اسلامی و استاد فقید دانشگاه علامه طباطبایی شامگاه سه شنبه به صورت برخط برگزار شد.

در این آیین محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام مسیح مهاجری نیز در بیان صفات و خصوصیات اخلاقی و مدیریتی مرحوم میرمحمدی و دیدگاههای وی به سخنرانی پرداختند.

میرمحمدی اسفندماه پارسال براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهر قم درگذشت./

برچسب‌ها محمدجواد ایروانی قم مجمع تشخیص مصلحت نظام سید محمد میرمحمدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم مجمع تشخیص مصلحت نظام قم مجمع تشخیص مصلحت نظام سید محمد میرمحمدی اخبار کنکور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مرحوم میرمحمدی نظام اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با تسلیت ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم پرویز داوودی تصریح کرد: این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشأ خدمات فراوانی گردید.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم دکتر پرویز داوودی، موجب تأثر و اندوه خاطر شد.

این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشأ خدمات فراوانی گردید. بی‌شک خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ماندگار بوده و در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

اینجانب با تجلیل از خدمات صادقانه این استاد ارجمند، مصیبت وارده را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، عموم دوستداران و به ویژه خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6082017 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی
  • پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد
  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت دکتر پرویز داودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • پرویز داوودی درگذشت + پیام تسلیت‌
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد