Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی: فروش زمستانه کتاب، در شانزدهمین دوره این طرح تخفیف فصلی تا ظهر روز گذشته از مرز 12 میلیارد تومان هم گذشت. این میزان فروش حاکی از استقبال مردم آن‌هم در کمتر از چهار روز است؛ در این دوره 936 کتابفروشی از سراسر کشور شرکت کرده‌اند.

لزوم تقسیم عادلانه بودجه بین کتابفروشی‌ها
12 میلیاردی شدن فروش زمستانه کتاب در حالی رخ داده که هفته‌های پایانی سال 99 را سپری می‌کنیم، سالی که با محدودیت‌هایی برآمده از شیوع بیماری کرونا آغاز شد و بیش ‌از پیش بر مشکلات اقتصادی نشر افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این‌ حال مسئولان فرهنگی برای حمایت هرچه بیشتر از صنعت نشر تصمیم به تزریق یارانه بیشتری به این بخش فرهنگ گرفتند که یکی از این مهم‌ترین اقدامات مذکور را می‌توان برپایی همین طرح‌های تخفیف فصلی دانست.
بر اساس آمار فروش زمستانه تا ظهر روز گذشته، قمی‌ها ازجمله ساکنان استان‌های کشورمان هستند که استقبال خوبی از این طرح تخفیف فصلی کرده‌اند. امین یزدان‌پناه، مدیر «شهر کتاب قم» که ازجمله کتابفروشی‌های پرفروش این دوره به شمار می‌آید معتقد است که طرح‌های فصلی کتاب جایگاه خوبی میان مردم پیدا کرده‌اند؛ او البته بخشی از موفقیت این طرح‌ها را مدیون بهبود وضعیت اطلاع‌رسانی درباره زمان و چگونگی برگزاری آن‌ها می‌داند، یزدان پناه به «ایران» می‌گوید: «به‌واقع اگر کتابفروشی ما به‌ تنهایی 20 درصد تخفیف را ارائه کند تا این اندازه استقبال نمی‌شود به این دلیل که توانایی اطلاع‌رسانی به این شکل را نداریم. بر اساس سابقه کتابفروشی خودمان و پیشینه‌ای که از شرکت در این طرح‌ها داشته‌ایم معتقدم کلیت برگزاری و نحوه اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب بسیار خوب است. حین برگزاری این طرح‌ها شوقی در بین مردم برای خرید کتاب ایجاد می‌شود.» این کتابفروش با تأکید بر لزوم تقسیم عادلانه بودجه بین کتابفروشی‌ها ادامه می‌دهد: «امیدوارم پس از گذشت چندین دوره از برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها و با توجه به افزایش تجربه همه، چه برگزارکنندگان آن و چه کتابفروشان، ناشران و مخاطبان، شرایط اجرایی هر دوره نسبت به دوره بعدی بهتر شود.»
مدیر کتابفروشی «شهر کتاب قم» استقبال مردم از طرح زمستانه کتاب طی چند روزی که از برپایی‌اش می‌گذرد را خوب عنوان کرده و می‌گوید: «در حالی شاهد این استقبال خوب هستیم که چندی قبل نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار شد؛ با این ‌حال مردم همچنان در این طرح شرکت کرده و کتاب می‌خرند. امروز می‌توان گفت که خوشبختانه طرح‌های فصلی فروش کتاب به یک نوع فرهنگ بدل شده و اجرای آن ضروری است.»
 توئیت وزیر فرهنگ درباره استقبال مردم
اما نگاهی هم به جزئیات فروش زمستانه کتاب تا اواسط روز گذشته داشته باشیم، آن‌طور که آمار نشان می‌دهد تا زمان یادشده 218 هزار کتاب فروش رفته که فروشی حدود 12 میلیارد تومان را رقم ‌زده است. از میان 936 کتابفروشی عضو ۸۸۳ نفر آن‌ها فروش داشته‌اند. میزان استقبال مردم حتی واکنش سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم به دنبال داشته، آنچنان‌ که شامگاه دوشنبه در توئیتی نوشته: «در طرح زمستانه خانه کتاب و ادبیات ایران، در سه روز گذشته بیش از 10 میلیارد تومان و حدود ۲۰۰ هزار نسخه کتاب فروخته شد که نزدیک ۹ میلیارد تومان در شهرستان‌ها (غیر تهران) خرید شده است.»
 سر پا نگه داشتن کتابفروشی‌ها
«هوپا» از کتابفروشی‌های پرفروش زمستانه کتاب در استان تهران است. سجاد بهارلو مدیر مجموعه کتابفروشی‌های «هوپا» هم درباره نقش برپایی این طرح‌ها در حفظ حیات نشر به «ایران» می‌گوید: «با توجه به قیمت کاغذ و وضعیت اقتصادی کشور و از سویی وجود بیماری کووید 19 امکان دارد کتابفروشی‌ها روبه تعطیلی بروند. برگزاری چنین طرح‌هایی می‌تواند بخشی از کتابفروشی‌ها را سرپا نگه دارد.»
 او با اشاره به‌ ضرورت افزایش میزان اعتبار کتابفروشی‌ها و تقسیم‌بندی مناسب بودجه در طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها ادامه می‌دهد: «برگزاری چنین طرح‌هایی به فروش کتابفروشی‌ها کمک می‌کند. البته اگر تاریخ برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها به ثبات برسد شاهد اثرگذاری بیشتر آن‌ها خواهیم بود، چراکه هر فروشگاهی در برخی از ایام سال تخفیفاتی برای خود در نظر می‌گیرد و گاهی این دو با یکدیگر تداخل پیدا می‌کند.»
او در نظر گرفتن تخفیف 25 درصدی برای مخاطب طی این طرح را اقدام خوبی در شرایط اقتصادی فعلی می‌داند و می‌گوید: «از سوی دیگر اینکه مسئولان وزارت ارشاد برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها در زمستان امسال را از یاد نبردند نیز بسیار اهمیت دارد.»
بهارلو با اشاره به‌ پیش‌بینی‌اش درباره موفقیت این طرح ادامه می‌دهد: «به نظر من تا یک سال آینده طرح‌های فصلی فروش کتاب جزو طرح‌های برتری قرار می‌گیرند که می‌تواند کتابفروشی‌ها را زنده نگه دارد. با توجه به شرایط اقتصادی و از سویی مشکلاتی که کرونا رقم‌زده امکان تعطیلی برخی کتابفروشی‌ها دور از ذهن نیست؛ در این شرایط حداقل طرح‌های تخفیف فصلی می‌تواند به حفظ حیات کتابفروشی‌ها تا گذر از اوضاع فعلی و برنامه‌ریزی جدی‌تر کمک کند.»
گفتنی است که شانزدهمین دوره طرح‌های تخفیف فصلی کتاب با عنوان زمستانه کتاب 99 از نهم اسفندماه آغاز شده و تا ساعت 24 شانزدهمین روز همین ماه نیز ادامه دارد؛ در این دوره برای علاقه‌مندان امکان خرید کتاب با تخفیف 25 درصدی از کتابفروشی‌های عضو در سراسر کشور فراهم‌ شده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طرح های فصلی فروش کتاب فروش زمستانه کتاب میلیارد تومان استقبال مردم تخفیف فصلی طرح ها روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فخاس اسفند خوبی را پشت سر گذاشت

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در این مطلب قصد داریم تا گزارش فروش ماهانه گروه فولاد که شامل ۲۳ نماد می‌باشد را مورد بررسی قرار دهیم. عملکرد نماد‌های این گروه چگونه بود؟ بیشترین و کمترین میزان فروش در اسفند ماه؟ نماد فولاد با فروش 22848.2 میلیارد تومان بیشترین میزان و فروسیل با میزان فروش 15.7 میلیارد تومان کمترین میزان فروش را در دی ماه به خود اختصاص دادند. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iki

دیگر خبرها

  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • دانشگاه تهران در میان ۱۰ دانشگاه اول خاورمیانه
  • تعاملات میان نمایش‌خانگی و صداوسیما به خوبی پیش می‌رود
  • فخاس اسفند خوبی را پشت سر گذاشت
  • دانشگاه تهران در میان ۱۰ دانشگاه اول خاورمیانه قرار گرفت
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟ / واردات لیتری ۶۰هزارتومان، فروش ۳هزارتومان
  • خاموشی یک کتابفروشی دیگر/ شهر کتاب بهشتی تعطیل شد