Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی و همچنین ۶ استان و ۳ شهر ممنوع است، گفت: فعلاً برنامه ریزی جدی برای سفر‌های نوروزی نداشته باشید.

به گزارش «تابناک» ایرج حریرچی که میهمان برنامه‌ای در رسانه ملی بود، درباره برنامه ریزی برای سفر‌های نوروزی گفت: تمایل همه مسئولان این است که با توجه به خستگی مزمن و فشار‌های روانی که در یکسال گذشته بر مردم وارد شده، سفر انجام بشود چراکه بالاخره دو نوروز است که سفر‌های چندانی انجام نشده (نوروز ۹۸ سیل را در بسیاری از استان‌های کشور داشتیم و نوروز ۹۹ هم که اوج کرونا بود) و همچنین در فصول مسافرتی امسال هم محدودیت‌های کرونایی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: البته این فشار بیشتر متوجه کسانی شده که رعایت می‌کنند، هرچند در آمار‌ها مشخص است که میزان تحرک در جامعه مان خیلی کاهش نداشته و تنها دو سه درصد کم شده است. این در حالی است که یک پنجم جامعه مان، جامعه آموزش و پرورشی (دانش آموزان و اولیای مدارس) هستند که ۱۶ میلیون نفر می‌شود و افزون بر آن ۴.۵ میلیون دانشجو داریم و همه این جمعیت تعطیل هستند، اما میزان تحرک در جامعه چندان تغییری نکرده است.

معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: برخی خیلی رعایت می‌کنند و به این دسته در ایام کرونا فشار بیشتری آمده است. از این افراد مهم تر، به کسب و کار‌های مرتبط با سفر‌ها مثل هتل ها، بومگردی ها، تورگردانان، رستوران‌ها و... فشار شدیدی وارد آمده است و بر این اساس میل بر این است که سفر انجام بشود. بر این اساس میل بر این است که سفر انجام بشود، ولی سلامت مردم مهم‌تر از انجام سفر است.

حریرچی تصریح کرد: ما یک سند خیلی مهم داریم تحت عنوان «کنترل هوشمند محدودیت ها» که در جلسه ۴۴ ستاد ملی کرونا تصویب شده است و در آن مشخص شده که با چه معیاری شهری قرمز می‌شود، با چه معیاری نارنجی و الی آخر. در این سند مشخص شده که وقتی شهری مثلا قرمز بود، مشمول چه محدودیت‌هایی خواهد بود؛ آیا مثلا خودرویی می‌تواند به آن وارد شود یا خیر، چه مشاغلی اجازه فعالیت دارند، چه تجمع‌هایی و با چه ضوابطی می‌تواند برگزار شود و موارد دیگر.

وی افزود: بر اساس این سند، سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی قطعا ممنوع است و همچنین سفر به استان‌های مسافرپذیر از جمله سه استان شمالی (گیلان، مازندران و گلستان) و سه استان جنوبی (خوزستان، هرمزگان و بوشهر) و همچنین سه شهر اصفهان، شیراز و مشهد که در وضعیت زرد کرونایی هم هستند، ممنوع است، مگر اینکه وضعیت آن‌ها به آبی تغییر کند. البته ممکن است وضعیت شان نارنجی شود که در آن صورت محدودیت هایشان شدیدتر هم خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: این محدودیت‌هایی است که اکنون به اجرا در می‌آید و ادامه خواهد داشت، مگر همان گونه که گفتم، وضعیت این استان‌ها و شهر‌ها تغییر کند. یعنی اگر اکنون کسی به مشهد مقدس برود، یا برگردانده می‌شود و یا جریمه خواهد شد. به طور کلی می‌توان گفت که سفر‌های نوروزی با خودروی شخصی ممنوع خواهد بود، اما ستاد ملی درباره سفر با قطار و هواپیما فعلا تصمیمی نگرفته است.

وی افزود: البته سوای این مسائل، خواهش ما از مردم این است که خیلی برنامه ریزی جدی برای سفر انجام ندهید چراکه سفر به صورت ماهوی مستلزم تجمع است؛ چه در آمادگی برای سفر، چه در حین سفر و مثلا برای غذا خوردن یا استفاده از سرویس بهداشتی و... و چه در مقصد. به این دلیل سفر موجب افزایش خطر می‌شود و بر همین اساس است که به رغم روند نزولی کرونا در اروپا، در آنجا هم محدودیت‌های شدید اجرا می‌شود.
البته
حریرچی خاطر نشان کرد: البته همه چیز بستگی به وضعیت بیماری و شدت شیوع ویروس انگلیسی دارد که می‌تواند تصمیمات را دستخوش تغییر کند. در این باره هم باید بگویم که وضعیت شیوع ویروس در کشور به جز در خوزستان کاهشی است، اما این وضعیت شکننده است و باید بدانیم در کرونای معمولی دو هفته زمان نیاز بود تا بیشتر جامعه درگیر ویروس شود، اما در کرونای جهش یافته این زمان خیلی کمتر است و مثل قبل دو هفته طول نمی‌کشد.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع ویروس در خوزستان یادآوری کرد: مدام وضعیت را رصد می‌کنیم، حتی در شهر‌هایی که وضع خوب کرونایی دارند، به گونه‌ای که در این شهر‌ها هم مسافر پذیری در هتل‌ها اگر مجوز داشته باشند با ۵۰ درصد ظرفیت امکانپذیر است و بر این موضوع نظارت می‌کنیم.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی ویروس کرونا ایرج حریرچی نوروز1400 شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی سفر های نوروزی برنامه ریزی محدودیت ها سفر انجام برای سفر سفر ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد مجوز های صنفی البرز الکترونیکی شد

فرزین بهنام فر گفت: براین اساس در استان البرز رتبه هشتم کشور را در این زمینه کسب کردیم .

وی بیان کرد: یکی از اصلی ترین الزامات شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) بهبود فضای کسب و کار است که شاخص ها و مولفه های زیادی دارد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز گفت: بنابراین در تلاش هستیم تا جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی، تسهیل گری و شفاف سازی هرچه بیشتر را در عرصه فضای کسب و کار داشته باشیم .

بهنام فر اضافه کرد: همچنین در سالجاری تمام برنامه ریزی ها صورت گرفته تا در جذب اعتبارات براساس جلساتی که با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز داشتیم این جذب به موقع انجام شود و پایان شهریورماه جاری مهلت زمانی لازم به شمارمی رود .

وی یاد آورشد: بنابراین مناقصه ها باید به موقع انجام  و استفاده از ظرفیت های مولد سازی در تمام زمینه به جد دنبال شود .

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز در ادامه به اهمیت اجرای پروژه های مدرسه سازی اشاره کرد و افزود:  مشکلات مدارس را داریم حل می کنیم و اکنون برخی از مدارس مالک دیگری دارد بطوریکه  وراث آمده اند و ادعا درند که واگذار شود .

وی گفت: بنابراین  زمین های دیگری که شناسایی شده را در صددد هستیم برای این منظور معاوضه کنیم.

وی اضافه کرد: درسال جهش تولید با مشارکت مردم تمام برنامه ریزی ها و تلاش ها معطوف به تکمیل پروژه های نیمه تمام است .

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد انرژی و پروتئین از گندم تامین می‌شود
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • صالحی امیری: ۶۰ درصد جامعه تمایل زیاد به مهاجرت دارند! (فیلم)
  • ببینید | روایت تکان‌دهنده صالحی‌امیری از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت؛ یک رقم شوکه‌کننده!
  • ۸۵ درصد مجوزهای صنفی البرز الکترونیکی شد
  • ۸۵ درصد مجوز های صنفی البرز الکترونیکی شد
  • جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط