Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای آوانته با مزدا 323 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی هیوندای آوانته:

هیوندای آوانته، خودرویی ژاپنی است که در سال ۲۰۰۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی جیلی EC۷ از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده که انتقال نیروی آن به کمک دیفرانسیل جلو انجام می‌گیرد. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۶ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۱ ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است. این یعنی شما در مسافت‌های طولانی نیاز به توقف مکرر ندارید و می‌توانید از مصرف سوخت آن نهایت لذت را ببرید.

معرفی مزدا 323:

مزدا ۳۲۳، خودرویی ژاپنی است که در سال ۲۰۰۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی جیلی EC ۷ از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۶ ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است. مصرف سوخت داخل شهر این خودرو ۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر، اما برای هیوندای آوانته ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین مصرف سوخت خارج از شهر این خودرو ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است در حالی که برای هیوندای آوانته ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر در نظر گرفته شده است.

خودرو هیوندای آوانته مزدا 323 کشور سازنده کره جنوبی ژاپن سال (طراحی) 2004 2000 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 2000سی سی 1598سی سی حداکثر قدرت 140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 106 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 182 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 145 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه جعبه دنده 5 دنده دستی 5 دنده دستی شتاب 0 تا 100 9.1 ثانیه 11.6 ثانیه حداکثر سرعت 206 کیلومتر در ساعت 182 کیلومتر در ساعت وزن 1280 کیلوگرم 1073 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4525 طول - 1725 عرض - 1415 ارتفاع 4365 طول - 1705 عرض - 1410 ارتفاع فاصله بین دو محور 2611 میلیمتر 2610 میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خارج از شهر 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 55 لیتر 55 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 3   میزان تولید CO2 181 گرم در هر کیلومتر ندارد ترمز و پایداری ABS - EBD ABS - EBD کیسه هوا کيسه هواي راننده و سرنشين جلو کيسه هواي راننده و سرنشين جلو سیستم صوتی پخش CD پخش CD

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقایسه خودرو صنعت خودرو لیتر در هر صد کیلومتر دور در دقیقه کیلومتر در ساعت هیوندای آوانته نیوتن متر استفاده شده ۱۰۰ کیلومتر اسب بخار مصرف سوخت دنده دستی مزدا 323

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل ۶هزار لیتر سوخت قاچاق

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله دهقان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی هنگام کنترل خودروها در ورودی شهرستان بیرجند به ۴ دستگاه سواری و ۶ دستگاه اتوبوس و یک دستگاه کامیون مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.

رئیس پلیس اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار ۶ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق خارج از شبکه توزیع به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

وی افزود: مأموران در این رابطه ۱۱ نفر متهم دستگیر که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ دهقان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

کد خبر 6084323

دیگر خبرها

  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • کشف ۲۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در محور فومن به سراوان
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان
  • توقیف ۳۹ خودرو شوتی با ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل ۶هزار لیتر سوخت قاچاق