Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تقی نصیری امروز در جمع خبرنگاران با بیان پرورش ماهیان سردآبی در گیلان از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: پرورش این‌گونه از ماهیان چندین سال در گیلان آغاز و رونق بسیار خوبی گرفته و هرساله به میزان پرورش ماهیان سردآبی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تولید ۶ هزار تن ماهی سردآبی در گیلان افزود: پرورش درست و صحیح ماهیان سردآبی منجر به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی منطقه می‌شود که با تولید ۶ هزار تن ماهی سردآبی در گیلان ۲۷۰ میلیارد تومان کسب درآمد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبزی‌پروری شیلات گیلان از وجود ۱۷ هکتار مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در این استان خبر داد و گفت: در این استان یک‌هزار و ۱۹۷ نفر در ۴۲۶ مزرعه واقع در شهرستان‌های تالش، رودبار و رودسر مشغول به کار بوده که این امر حاکی از اهمیت پرورش انواع ماهیان در رونق اقتصادی و اشتغال در جامعه است

نصیری با اذعان به اینکه سرانه مصرفی ماهیان در گیلان از میانگین کشوری بیشتر است، بیان کرد: بر اساس آمار سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلوگرم و در گیلان ۱۶ کیلوگرم است همین امر سبب شد تا ماهیان تولیدشده در گیلان صرف مصرف داخلی شود.

وی ماهی قزل‌آلا را معروف‌ترین گونه ماهیان سردآبی دانست و تصریح کرد: قزل‌آلا جویباری، قهوه‌ای، رنگین‌کمانی، طلایی، آپاچی، پشت آبی، گاوی و پولداری ازجمله مهم‌ترین ماهیان سردآبی در کشور هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان ماهیان سردآبی رشد اقتصادی معاون آبزی پروری شیلات گیلان پرورش ماهیان سردآبی ماهیان سردآبی سردآبی در گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام این خبر گفت: پارسال از محل حقوق دولتی معادن و برداشت‌های موقت آن بیش از ۴۲۰ میلیارد و ۶۴ میلیون و ۵۱۴ هزار ریال درآمد در این استان حاصل شد.

تیمور پورحیدری همچنین از صدور هفت فقره پروانه اکتشاف، ۲ مورد گواهی کشف و ۲ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معادن در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۲۲ مورد اجازه برداشت معدنی به منظور تامین مصالح موردنیاز طرح‌های راه‌آهن رشت - کاسپین و آزادراه قزوین-رشت، بزرگراه آستارا-آستارا، جاده سنگر-سیاهکل و نهضت مسکن ملی نیز صادر شد.

وی با اشاره به برگزاری ۴۰ مزایده برای احیای معادن راکد در استان گیلان گفت: این استان ۵۱ معدن فعال و ۲۳ مورد غیرفعال دارد و هم اکنون هزارو ۷۰۰ نفر در حوزه معدنی استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان، میزان برداشت از معادن استان را در سال ۱۴۰۲ رقمی معادل ۹ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۲۲۷ تن اعلام کرد و افزود: همچنین ۱۲ گواهی صلاحیت فنی و مالی در استان صادر شده است و پنج کارگروه تعامل با منابع طبیعی و محیط زیست نیز در استان برپا شده است.

حقوق دولتی معدن، مالیات یا هزینه‌ای است که معدن به دولت می‌پردازد و درواقع معادن به ازای هر تن ماده معدنی مبلغی را به دولت می‌پردازند. تاثیر عوامل مختلف مثل نوع ماده معدنی، ابعاد و نوع ذخیره در حقوق دولتی از مهم‌ترین چالش‌های معدن‌داران محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • استخدام مدل زن؛ ماهی ۱۵۰ میلیون تومان!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن