Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@16:32:54 GMT

برگشت تنها ۳۰۰ میلیون تومان درآمد معادن به استان

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۳۳۰۰

برگشت تنها ۳۰۰ میلیون تومان درآمد معادن به استان

آخونی با اشاره به واریز ۱۲۰۰ میلیارد تومان حق و حقوقات دولتی معادن استان یزد به خزانه گفت: متاسفانه از این میزان تنها ۳۰۰ میلیون تومان به استان برگشت داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمدرضا آخوندی» عصر روز گذشته در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت:  ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی است که با شعار « همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی » برنامه های این هفته را دنبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی یزد افزود:  غرس نماد به صورت نمادین در شهرستان یزد در کمربند سبز، افتتاح و بهره برداری از پروژه های آبخیز داری و افتتاح پارک آبخیز، برگزاری نشست خبری، افتتاح دو پروژه ملی نقشه پوشش گیاهی کشور، دیجیتالی کردن برنامه های منابع طبیعی از جمله برنامه های ما در این هفته است.

وی ادامه داد: تجلیل از دستگاه های امنیتی و انتظامی و قضایی همکار با منابع طبیعی، دیدار با امام جمعه یزد، نهال کاری با نام شهدا و دیدار با خانواده شهدا نیز به عنوان برنامه های دیگر ما در این هفته است که با حضور مسئولان استانی و کشوری انجام می شود.

آخوندی گفت: همچنین در این هفته توزیع 200 هزار نهال  از روز شنبه 16 تا 20 اسفندماه در محیط نهالستان بزرگ یزد در جنب فرودگاه، اهدای خون را نیز خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اعتبار آبخیزداری ما 26 میلیارد تومان بوده است که 15 و دو دهم میلیارد تومان آبخیز داری، در بخش مرتع 4 و 4 دهم میلیارد، جنگل 430 میلیون تومان، مستند سازی 150 میلیون تومان، توامندسازی جواع 250 میلیون تومان، بخش حفاظتی 900 میلیون تومان و در بخش معاونت حفاظت استان نیز 4 و 7 دهم میلیارد اعتبار داشته ایم.

مدیر کل منابع طبیعی یزد خاطرنشان کرد: استان یزد امسال برنامه ریزی کرده است که از کاداس استان رونمایی کند تا اسناد تک برگی اراضی ملی استان رونمایی کنیم که این امر می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و تعرضات و تصرفات اراضی را کاهش دهد.

وی گفت: تخصیص اراضی اعم از کشاورزی و غیر کشاورزی در سال جاری 270 هکتار اعلام شده است و در بحث معادن نیز عملکرد ما در سال جاری 356 فقره استعلامات به مساحت 436 هزار هکتار بوده است و میزان موافقت شده بحث معادن نیز حدود 27 هزار هکتار از سطح اعلام موافقت شده بوده است.

آخوندی ادامه داد: در سال جاری پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی تعداد 301 مورد پرونده داشتیم که به مساخت 124 هکتار بوده است و اجرای حکم خلیت و قلع و قمع نیز 81 مورد در 170 هکتار بوده است.

وی بیان کرد: دو ماه فرصت پاسخ به استعلام معادن را داریم و اگر بیشتر طول بکشد به معنای موافقت است.

مدیر کل منابع طبیعی یزد خاطرنشان کرد: استان یزد دومین استان معدنی کشور است که خطری برای استان است که سطح فزاینده قطعا محیط زیست را تخت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: حق و حقوقات دولتی معادن به خزان کشور واریز می شود که نه ماهه 1200 میلیارد تومان سازمان صمت با اعلام مکتوب تایید کرده است که طبق قانون بایستی به استان برگردد اما متاسفانه در بخش برگشت درآمد به استان حدود 300 میلیون تومان بوده است که این چالش بسیار بزرگ است که در صورت برگشت این میزان بسیاری از اقدامات زیرساختی در استان صورت می گیرد.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: درآمد معادن شبستان یزد میلیارد تومان میلیون تومان منابع طبیعی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق

فرماندار دره‌شهر گفت: دهیاری‌های دره شهر باید به تجهیزات اطفای حریق مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلسه کمیته اطفای حریق شهرستان دره شهر به ریاست فرماندار و با حضور بخشدار مرکزی، مسئولان منابع طبیعی و دهیاران بخش مرکزی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در محل فرمانداری شهرستان دره شهر برگزار شد.

هوشنگ طاهری، فرماندار دره‌شهر در این جلسه تجهیز دهیاری‌ها به ملزومات اطفای حریق را برای کنترل آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتع و مزارع خواستار شد.

وی با اشاره به بارندگی‌های سال زراعی جاری، افزود: شدت بارندگی‌ها در سال جاری موجب پوشش گیاهی مناسب در منطقه شده است و شرایط آب و هوایی احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد.

فرماندار دره‌شهر خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و پراکندگی عرصه‌های منابع طبیعی، امکانات شهرستان پاسخگو نیست و مسئولان استانی باید در راستای تجهیز اداره منابع طبیعی شهرستان چه از لحاظ وسایل نقلیه موتوری و چه امکانات اطفای حریق، اهتمام لازم را به کار گیرند.

کد خبر 747132

دیگر خبرها

  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد