Web Analytics Made Easy - Statcounter

از گذشته، یکی از دغدغه‌ها و مطالبات جامعه قرآنی کشور، ساماندهی و شفاف‌سازی در امر رتبه‌بندی قاریان و مدرسان قرآن بوده که در این طبقه‌بندی، سطوح عناصر قرآنی با توجه به ویژگی‌های علمی و مهارت‌های عملی ضابطه‌مند شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ از گذشته، یکی از دغدغه‌ها و مطالبات جامعه قرآنی کشور، ساماندهی و شفاف‌سازی در امر رتبه‌بندی قاریان و مدرسان قرآن بوده که در این طبقه‌بندی، سطوح عناصر قرآنی با توجه به ویژگی‌های علمی و مهارت‌های عملی ضابطه‌مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در سایه این رتبه‌بندی شفاف و ضابطه‌مند، هر قاری و مدرس قرآن ضمن شناخت توانمندی‌ها و استعدادهای خویش، شرایط و مراحل ارتقا به رتبه‌های بالاتر را نیز به خوبی رصد نماید تا در مجموع، رشد و ارتقای قاریان و معلمان عزیز فراهم آید. به تبع آن هم، شرایطی ایجاد گردد تا با الگوسازی و نصاب‌آوری در قرائت، شاهد تولید آثار فاخر در این حوزه باشیم. این مهم در تأکیدات مقام معظم رهبری در تعیین حد قاری کامل، خود را به خوبی نمایان ساخته است. جرقه‌های اولیه اجرای طرحی که پاسخ گوی این مطالبه به حق باشد، به سال ۷۶ و ۷۷ برمی‌گردد که پیش‌نویس‌هایی در شورای عالی قرآن تهیه شده بود.

 

 

این گزارش می افزاید: با تلاش‌های وافر و تشکیل جلسات متعدد کارشناسی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تعیین ساز و کاری جهت ارزیابی و رتبه‌بندی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم و تسهیل تعامل و خدمت‌رسانی دستگاه‌های مختلف به ایشان، آیین‌نامه ضوابط ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم در جلسه نهم شورای توسعه فرهنگ قرآنی در تاریخ هفتم اسفندماه ۱۳۸۹به تصویب و جهت اجرا به شورای عالی قرآن ابلاغ شد و مقرر گردید هر سال حداقل یک دوره آزمون تخصصی برگزار و به قبول‌شدگان گواهی‌نامه تخصصی قرائت و تدریس قرآن اعطاء شود.

 

بنابراین گزارش سید علی سرابی  قائم مقام شورای عالی قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه دوره های آموزشی طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم گفت:روز پنجشنبه مورخ ۱۴ اسفند ماه سال  ۹۹ آیین تجلیل از برگزیدگان  آزمون ارزیابی و قاریان و مدرسان قرآن کریم را خواهیم داشت همچنین دوره های آموزشی  شورای عالی قرآن کریم به پایان رسیده که از نفرات برتر این کلاسها در رشته‌های تلاوت و دعا خوانی تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

 

 وی افزود: در این مراسم از برخی از آثار تولیدی شورای عالی قرآن رونمایی خواهد شد که شامل لوح های فشرده و تلاوت های جدید است.

 سرابی عنوان کرد: امسال با توجه به شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا و لزوم اجرای پروتکل های بهداشتی شیوه نامه برگزاری آزمون ارزیابی قاریان و مدرسان کریم با  تغییراتی مواجه شد بر این اساس آزمون های نظری به صورت آنلاین و برخط برگزار شد و همچنین در آیتم عملی بخشی از قسمتهایی که قابلیت ضبط و اجرای بر خط داشت توسط قاریان و مدرسان اجرا شد  و بخشی  از آزمون‌ها نیز که نیاز به حضور شرکت‌کنندگان داشت با محدودیت ها و رعایت  پروتکل های بهداشتی به سرانجام رسید.

 قائم مقام شورای عالی قرآن کریم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: استقبال از طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم نسبت به ادوار گذشته علیرغم  شیوع ویروس کرونا نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش داشت.

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان ارزیابی قاریان و مدرسان قاریان و مدرسان قرآن شورای عالی قرآن قرآن کریم رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت صهیون از قرآن

  مذاکرات مخفیانه مربوط به تدوین این سند، در چندین جلسه کمیته قانون اساسی در کنست (‌پارلمان رژیم اشغالگرصهیونیستی) صورت گرفته است. در این خصوص، سه نکته مهم و اساسی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

نخست
 این‌که حساسیت خاص رژیم اشغالگر‌ نسبت به آخرین و کامل‌ترین کتاب آسمانی، منبعث از وعده‌های قطعی این سند الهی مبنی بر پیروزی نهایی حق بر باطل است. تعالیم و فرامین قرآن کریم نه فقط اجازه تسلط اشغالگران صهیونیستی و کفار بر مسلمانان را نمی‌دهد، بلکه تضمین‌کننده روند و نتیجه مواجهه‌های مقدس و خداپسندانه با مستکبران و دیگر نمادهای جریان سلطه است. جبهه مقاومت در هر دو بعد گفتمانی و عملیاتی، بر مبنای همین اعتقادات صریح و وعده‌های مسجل خداوند متعال در قرآن کریم شکل گرفته است. بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلایل تشدید حساسیت صهیونیست‌ها نسبت به قرآن کریم، مشاهده عینی و تاویل آیات این کتاب مقدس در عرصه عمل است. استیصال صهیونیست‌ها پس از عملیات طوفان الاقصی به نقطه اوج خود رسیده و در مقابل، رزمندگان مقاومت با اتکا به قرآن کریم در مسیر ظفر و فتح مبین هستند. 

نکته دوم
 این‌که رژیم اشغالگر صهیونیستی به صورت خاص طی سال‌های اخیر، اقدامات وقیحانه زیادی را در هم افزایی با دستگاه‌های اطلاعاتی و رسمی غرب در راستای قرآن‌ستیزی صورت داده است. نقش لابی‌های سوسیال - صهیونیست و محافظه‌کار- صهیونیست در خاک اروپا در صیانت سیستماتیک از هتاکان به کتاب مقدس مسلمانان غیر‌قابل انکار است. وقایع تلخی که چندین بار در کشورهای حوزه نوردیک و اسکاندیناوی مانند سوئد و دانمارک و حتی برخی نقاط دیگر اروپا رخ داده، شاهد مثالی دال بر این قرآن‌ستیزی هدفمند و برنامه‌ریزی شده است. با این حال، بازی وقیحانه دولت‌های غربی در زمین صهیونیست‌ها قطعا نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت و منجر به تمرکز بیشتر افکار عمومی جهان بر تعالیم این کتاب انسان‌ساز خواهد شد. 

نکته سوم
، معطوف به تحقق ابرمفهوم و الگوی کلان امت واحده اسلامی حول تعالیم ناب قرآن کریم است. به راستی زمانی که دشمن صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، تا این اندازه‌ روی قرآن‌ستیزی در جهان متمرکز شده، چرا پیروان بی‌شمار دین مبین اسلام در سرتاسر جهان ارزش و قدر این کتاب مقدس و بی‌همتا را نمی‌دانند؟ صورت مسأله این است که صهیونیست‌ها اکنون قرآن کریم و آیات نورانی آن را بزرگ‌ترین تهدید و نقطه ضعف خود در برابر جریان حق می‌دانند. آیا زمان آن نرسیده است که این نقطه‌ضعف صهیونیست‌ها را تبدیل به نقطه قوت عینی جهان اسلام ساخته و وحدت امت اسلامی را حول این گنجینه وحیانی شکل دهیم؟ علما، دانشمندان، دولت‌ها و ملت‌های مسلمان نباید این فرصت تاریخی را از دست بدهند.‌ 

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • وحشت صهیون از قرآن
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان