Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@06:11:24 GMT

مسابقات لیگ وزنه‌برداری کردستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۴۵۵۱

مسابقات لیگ وزنه‌برداری کردستان برگزار می‌شود

شاهو جوانمردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد:با توجه به اینکه  وزنه‌برداری استان در مقطع پایه انجام گرفته تا حدودی حضور موفق در المپیاد استعدادهای برتر کشور داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: این مسئله نشان می‌دهد که در سطح پایه خوب عمل شده؛ اما در مقطع بزرگسالان هنوز جای کار بسیار هست و باید سال‌ها تلاش کنیم که با حضور این نوجوانان در مقاطع بالاتر حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به برگزاری دوره‌های متعدد مربیگری و داوری در چند سال اخیر در میان سایر استان‌های کشور در جایگاه مناسبی قرار داریم و در بخش دختران با توجه به اینکه همسو با کشور حرکت کردیم توانستیم در دو سال آغازین سرآمد باشیم و قهرمانی کشور را کسب نمایم، امیدوارم بتوانیم آن را حفظ کنیم.

رییس هیات وزنه‌برداری کردستان گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا آسیب بزرگی به بدنه ورزش کشور و استان وارد کرده است، برنامه‌ریزی ماکسب مدال‌های رنگارنگ در بخش پسران و قهرمانی در بخش دختران بود که متاسفانه مسابقات را از دست دادیم.

وی اظهار کرد: با همکاری ادارات ورزش سایر شهرستان‌ها توانستیم در این سال بسیار سخت چهره‌های اصلی را از تمرینات دور نکنیم و تا حدودی از پس‌رفت و افت ورزشکاران جلوگیری کردیم.

جوانمردی به مدال‌های کسب شده در وزنه‌برداری در سال ۹۸ و مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور هم گریزی زد و گفت:‌در بخش پسران دو مدال نقره و یک برنز و در بخش دختران نیز سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز کسب نمودیم.

وی اذعان کرد:‌ با برنامه‌ریزی که داشتیم سعی در ارتقاء مدال‌های نقره و برنز به طلا بودیم، اما متاسفانه عدم برگزاری مسابقات مانع آن شد‌.

جوانمردی در زمینه برنامه‌های آینده هیأت وزنه‌برداری کردستان هم گفت: برنامه‌های ما در اوایل حضور تدوین شده بود و در راستای انجام آن برنامه‌ها حرکت می‌کنیم که از مهمترین آنها تربیت مربیان و داوران زبده و توانمند و حمایت همه جانبه از قهرمانان این رشته در سایر سطوح نه برای کسب مدال‌های کشوری بلکه حضور در اردوهای تیم ملی و کسب مدال‌های بین‌المللی اشاره کرد که با پشتکار و برنامه‌ریزی تحقق خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود ورزش در خانواده‌ها متاسفانه جز اولویت‌های چندم قرار دارد و این شرایط رشته‌های ورزشی را تحت تاثیر قرارداده و چون رشته وزنه‌برداری هم یکی از رشته‌های پر هزینه است، متاسفانه هر خانواده‌ای توانایی حمایت‌های لازم از فرزندانشان را در این رشته ندارند.

وی اضافه کرد: با وجود این به هیچ وجه ناامید نیستیم و از تمامی ظرفیت‌ها برای جذب و حمایت جوانان استفاده می‌کنیم اما با توجه به فضاهایی که در اختیار داریم این مهم با چالش مواجه است.

وی با تاکید براینکه هدف اصلی ما در سایر هیات‌های شهرستان قهرمان پروریست و به دنبال درآمد‌زایی در این رشته نیستیم، اذعان داشت: دنبال کیفیت هستیم نه کمیت زیرا به این شکل قطعا می‌توانیم چهره‌های خوبی را در آینده و در سطح کشور داشته باشیم‌.

جوانمردی بیان کرد: در بخش پسران و رده سنی نوجوانان بصورت مجازی مسابقاتی را برگزار کردیم که با اهدا حکم و جوائز ایجاد انگیزه خوبی داشت و حضور وزنه‌برداران جدید بسیار خوشایند بود.

وی افزود: تجلیل از قهرمانان سال ۹۸ با توجه به شرایط موجود یکی دیگر از اتفاقات خوب بود و اتفاق مهم‌تر هم حضور چهار ورزشکار و یک مربی از استان در لیگ برتر جوانان و بزرگسالان کشور بود که با کسب سکوهای مناسب در این مسابقات یکی از اتفاقات خوب برای وزنه‌برداری استان در ماه‌های پایانی سال گذشته بود.

رئیس هیات وزنه برداری استان کردستان اضافه کرد: پایان بخش اتفاقات خوب در وزنه‌برداری استان در سال ۹۹ برگزاری یک مرحله کارگاه مربیگری در ۱۵ اسفند و برگزاری مسابقات لیگ وزنه برداری استان بود که متاسفانه بیماری کرونا باعث تعویق این مسابقات در سال ۹۸ شد.

وی اظهار کرد:‌این مسابقات در ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه سال جاری با حضور ۶ تیم در شهرستان کامیاران این مسابقات برگزار خواهد شد که امیدواریم همراه با کسب نتیجه مطلوب باشد.

وی در خصوص مشکلات و دغدغه‌های اصلی هیأت وزنه برداری استان گفت: از مشکلات اصلی این هیأت نبود فضای ورزشی مناسب در شهرستان‌ها است که با توجه به وسعت و رشد جمعیت سایر شهرستان‌ها نیاز به افزایش سالن‌های وزنه‌برداری در نقاط مختلف شهرها داریم.

رئیس هیات وزنه برداری استان کردستان اضافه کرد: توسعه این مهم زمینه‌ساز جذب جوانان با استعداد در این رشته ورزشی در سطح استان خواهد بود امیدواریم که با همت مسئولین شاهد این اتفاق در شهرستان‌های استان و علل الخصوص مرکز استان باشیم.

انتهای پیام /۲۳۳۰/۸۰

منبع: فارس

کلیدواژه: وزنه برداری وزنه برداری استان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد

حمیده صادقی در گفت‌وگو با مهر ضمن ابراز رضایت از کیفیت و کمیت رقابت‌های انتخابی کوراش بانوان در زاهدان اظهار کرد: فدراسیون ووشو بستر مناسب را در قالب یک برنامه‌ریزی خوب برای کوراش ترسیم کرده که خوشبختانه این ورزش همچنان در مسیر پیشرفت قرار دارد.

سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون ووشو گفت: چهاردهمین دوره مسابقات کوراش بانوان قهرمانی کشور در زاهدان با حضور ۲۰۰ ورزشکار و مربی از ۱۸ استان کشور در سطح کمی و کیفی خوبی برگزار شد و میزبانی زاهدان نیز با شرایط خوبی به همت هیأت استان سیستان و بلوچستان و مسئولین استانی برگزار شد.

حمیده صادقی تصریح کرد: کوراش به یک رشته‌ی مدال‌آور برای ورزش کشور تبدیل شده و فدراسیون ووشو هم بستر خوب و منطقی را در قالب برنامه‌ریزی برای این رشته‌ی مهیج فراهم کرده و سطح کمی و کیفی بالای این رویداد رقابتی نیز بیانگر ادامه مسیر پیشرفت کوراش بانوان ایران است.

سرپرستی نایب رئیسی فدراسیون ووشو با بیان اینکه کوراش بانوان رویدادهای مهم بین‌المللی را پیش رو دارد، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات که به منزله انتخابی تیم ملی هم محسوب می‌شد، این امیدواری را به وجود آورد که یک تیم ملی قدرتمند راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا تهران شود و برای ورزش کشور افتخارآفرینی کند.

کد خبر 6081967

دیگر خبرها

  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی
  • دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد
  • آیا تا به حال خرچنگی را در حال وزنه‌برداری دیده‌اید؟ (فیلم)
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار/ انتخاب وزنه ها عالی بود