Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@05:52:12 GMT

فعالیت موسسات حقوقی استان یزد رصد و نظارت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۴۶۰۷

فعالیت موسسات حقوقی استان یزد رصد و نظارت می‌شود

گروه استان‌ها - رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد با اشاره به برخی از شکایت‌های مردمی از فعالیت موسسات حقوقی گفت: فعالیت و قرادادهای موسسات باید مورد رصد و نظارت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مجید فرهمندزاده در نشست با رئیس کانون وکلای دادگستری استان با بیان اینکه بعضا گزارشاتی از سودجویی برخی از افراد به عنوان وکیل به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ارسال می‌شود اظهار داشت: این افراد با استفاده از نا آگاهی مردم در قالب موسسات حقوقی به ارائه خدمات حقوقی و قضائی اقدام می‌کنند که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موسسات وقتی در دادگاه با مشکل روبرو می‌شوند در اقدامی خلاف واقع با پا در میانی یا مشارکت برخی از وکلا سعی در جلب رضایت شاکی و رفع اتهام از خود می‌کنند.

فرهمندزاده با تاکید بر لزوم رصد و نظارت بر فعالیت‌ها و قراردادهای موسسات حقوقی ادامه داد: کانون وکلای دادگستری باید مانع از مشارکت و فعالیت وکلا در اینگونه موسسات شود.

وی بیان کرد: تنظیم وکالت نامه به صورت سفید از دیگر چالش‌هایی است که در حوزه فعالیت وکلا دیده می‌شود که کانون باید به صورت جدی به این حوزه ورود کند.

فرهمندزاده از ارائه وکالت تضمینی به عنوان یکی دیگر از چالش‌های این حوزه یاد کرد و افزود: تنظیم قرارداد در قالب وکالت تضمینی پرونده‌هایی را در محاکم استان ایجاد کرده است.

دادستان تهران: هیچ گزارشی از تخلف موسسات بورسی دریافت نکرده ایمآسیب‌های وارد شده به کشور باید حقوقی و قضایی پیگیری شودسخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس: رویکرد شوراهای حل اختلاف از قضایی به صلح و سازش تغییر می‌کند

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد تصریح کرد: فعالیت وکلا در حوزه مشخص شده در پروانه فعالیت خود از جمله مواردی است که باید مورد توجه کانون وکلای دادگستری استان قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود برخی از پرونده‌ها در حوزه وکلا گفت: تشکیل چنین پرونده‌هایی و رسیدگی به آن شائبه‌ها را برای مجموعه وکلا و دستگاه قضا استان در خصوص اعمال نفوذ به وجود خواهد آورد، ورود کانون وکلا به بحث صلح و سازش و حل چنین پرونده‌هایی بسیار راهگشا است.

انتهای پیام/781/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان موسسات حقوقی کانون وکلا پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: موضوع درچندین جلسه کمیسیون به صورت میدانی و ستادی با حضور شهردار وقت و شهردار فعلی منطقه ۳ همچنین مدیر املاک وقت و فعلی منطقه و سایر مدیران شهرداری دخیل در موضوع مطرح و بررسی‌های لازم صورت گرفت.   وی گفت: با بررسی کلیه سوابق، مستندات و مکاتبات موجود از سال ۱۳۷۷ تاکنون و تشکیل جلسه کمیته نظارت با حضور مدیران ادارات بازرسی، حقوقی و حراست شهرداری و احصاء اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین بررسی تطبیق یا عدم تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب بلوار مذکور، گزارش اولیه آن آماده شده که پس از نهایی شدن، گزارش مبسوط آن به صحن علنی شورا جهت تصمیم گیری ارسال خواهد شد.   لازم به ذکر است رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ضمن تاکید بر نظارت جدی و موثر بر اجرای پروژه‌ها بر اجرای پروژه‌های شهری طبق طرح مصوب اصرار ورزید.

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ مشخص شد
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی