Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به اینکه قرار بود در ماه جاری انتخابات هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار شود، گفت: با توجه به طولانی شدن فرایند احراز صلاحیت کاندیداهای عضویت در هیئت مدیره این شرکت‌ها در مراجع ذیصلاح، مقرر شد تا با تصمیم شورای عالی بورس، برگزاری این انتخابات به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای عالی بورس ادامه داد: بر همین اساس، مقرر شد کماکان امر مربوط به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و دیگر امور مرتبط تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ بر عهده سازمان خصوصی سازی باشد تا زمینه‌های لازم برای حضور حداکثری کاندیداها برای عضویت در هیأت مدیره و سهامداران برای حضور در انتخابات فراهم گردد.

دهقان دهنوی موضوع دوم طرح شده در جلسه شب گذشته شورای عالی بورس را نحوه پرداخت سود سهام عدالت عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به تعدد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت، مقرر شد تا به منظور تسهیل فرایند، واریز سود سهام افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند، توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام شود.

سخنگوی شورای عالی بورس به برگزار نشدن انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی اشاره و تصریح کرد: بر همین اساس، امسال سود سال ۹۸ سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، به همان روش سهام داران مستقیم سهام عدالت و توسط شرکت سمات واریز می‌شود.

کد خبر 5160732

منبع: مهر

کلیدواژه: سهام عدالت سازمان بورس و اوراق بهادار وزارت نیرو قیمت دلار بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس بازسازی سوریه اقتصاد آمریکا بورس تهران وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت ویروس کرونا قیمت طلا بازار سهام قیمت یورو ایالات متحده امریکا سرمایه گذاری استانی شورای عالی بورس سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با اعلام کاهش دامنه نوسان به یک درصد برای سهام و دو درصد برای صندوق‌ها قبل از شروع بازار، بازار تحت تاثیر خبر‌های سیاسی - نظامی با صف فروش حداکثری شروع کرد اما محدود کردن دامنه نوسان باعث شد ریزش قیمتی احساس نشد.

 این کارشناس بازار سرمایه گفت: دلار بازگشایی بالایی را تجربه کرد، اما در پی تنش زدایی به سمت پایین حرکت کرد و صندوق‌های طلا با ریزش و حتی صف فروش همراه شدند. به نظر می‌رسد ارزندگی بورس در کنار اظهارات مناسب مقامات دو کشور با بهبود فضای سیاسی-نظامی تابلوی سهام به روند عادی و متعادل برگرداند و با رشد مناسب دلار نیمایی بازار به روند صعودی تغییر جهت دهد.

او افزود: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۳۳۴۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۸۸۹ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. یکی از کمترین ارزش معاملات چند سال اخیر ثبت شد.

وفایی می‌گوید: تعداد نماد‌های مثبت امروز ۴۸ و تعداد نماد‌های منفی ۷۳۴ نماد بود همچنین خالص سفارشات با خروج ۷۶۹ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود و در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۱۱۹۳ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • عبور بورس از بحران/ جو روانی تالار شیشه‌ای آرام شد
  • گزارش روزانه بورس ۲۷ فروردین/ بازگشت امید به بازار سرمایه
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • توجه ویژه مسئولان یزدی به امر سلامت مردم
  • تخلیه رشد بهاری بورس
  • پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در زنجان