Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@04:00:00 GMT

نسخه نویسی الکترونیک نکته منفی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۵۷۲۶

نسخه نویسی الکترونیک نکته منفی ندارد

مدیرعامل اسبق سازمان تامین اجتماعی گفت:هیچ نکته منفی در نسخه نویسی الکترونیک وجود ندارد و این کار الزامی است که باید انجام شود. ناطقان:  داوود مددی با بیان اینکه مورد منفی در این برنامه وجود ندارد و این کار یک الزام است، اظهار داشت: در صورت استفاده از کارت ملی، باید فکری برای حفظ سوابق پزشکی افراد نیز صورت گیرد و پرونده پزشکی آنان نگهداری شود تا پزشک در زمان معاینه و تجویز دارو از سوابق بیمار آگاه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






مددی افزود: هزینه‌های پزشکی بسیار زیاد است و اگر تأمین اجتماعی این برنامه را اجرا کند، در هزینه‌های پزشکی نیز صرفه جویی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت دولت الکترونیک و سازمان‌های الکترونیک امری ضروری و بدیهی است که باید در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی نیز بایستی در این مسیر گام بردارد.

مددی با اشاره به اینکه در عصر الکترونیک قرار داریم و باید ملزومات این عصر را بپذیریم، اظهار داشت: جا انداختن خدمات الکترونیکی دشوار است. امیدوارم خداوند به دکتر سالاری قوت بدهد و بتوانند این برنامه را محقق کنند و یادگاری از خودشان در تأمین اجتماعی به جا بگذارند.

وی افزود: در عصر الکترونیک دستگاه‌های دولتی حق ندارند که مردم را برای دریافت خدمات به جای دیگری ارجاع دهند و باید تبادل اطلاعات در بین دستگاه‌ها به آسانی انجام شود.

وی بر گسترش خدمات الکترونیک تاکید کرد و گفت: توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیک جز آرمان‌های مدیران سازمان تأمین اجتماعی است.

مددی با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان امر عادلانه‌ای است که در سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است، گفت:.متناسب سازی حقوق بازنشستگان به این معنی است که کسی که در زمان بازنشستگی حقوقی برای او تعیین شده است، با گذشت زمان نباید حقوق او کاهش یابد و قدرت خرید بازنشستگان باید حفظ شود.

وی گفت: تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان و ناتوانی سازمان‌های بیمه گر در ایفای تعهدات در قبال جامعه تحت‌پوشش موضوع بسیار مهمی است که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

مددی افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید به صورت منطقی و به دور از امور تبلیغاتی باشد و به گونه‌ای انجام شود که سازمان تأمین اجتماعی در بلند مدت امکان و توان ایفای تعهدات به جامعه تحت پوشش را داشته باشد.

مدیر عامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه باید به سمت چابک‌سازی برویم، گفت: استقلال تأمین اجتماعی باید به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی همواره محترم شمرده شود.

مددی تاکید کرد: تأمین اجتماعی نهادی عمومی و غیردولتی است. وظیفه دولت نظارت بر این سازمان است تا به درستی فعالیت کند و منابعی که در اختیار دارد را در مسیری که قانون معین کرده است، هزینه کند.

وی افزود: نمی‌توان پولی که به عنوان حق بیمه از مردم دریافت شده است را در مسیری غیر از ارائه خدمات مقرر در قانون تأمین اجتماعی به جامعه تحت پوشش هزینه کرد.
وی ادامه داد: حتی در خدمات عام المنفعه و امور خیریه یا خارج از چارچوب تعهدات قانونی برای جامعه بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز نمی‌توان این منابع را هزینه کرد.
برچسب ها: نسخه نویسی ، ناطقان ، الکترونیک ، تامین اجتماعی ، بیمار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نسخه نویسی ناطقان الکترونیک تامین اجتماعی بیمار سازمان تأمین اجتماعی حقوق بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: پس از معرفی ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری صعب‌العلاج، ۱۸ میلیارد تومان در زمینه این بیماری‌ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی بیمه تأمین اجتماعی یزد، حامد هاتفی با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان در راستای ایجاد عدالت اظهار کرد: در شهر یزد یک مرکز بستری به نام بیمارستان شهدای کارگر داریم که این بیمارستان خدمات بستری کاملاً رایگان به بیماران ارائه می‌دهد.

وی افزود: بیمه شدگان تأمین اجتماعی در شهرستان‌ها هم اگر به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند تمام خدمات برای آنان رایگان خواهد بود.

هاتفی در خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج اظهار داشت: ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های صعب‌العلاج معرفی شد که در سال ۱۴۰۲، ۱۸ میلیارد تومان در خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج پرداخت شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت.

وی ادامه داد: جزو ۵ استان اول کشور هستیم که کلینیک دندانپزشکی مستقل داریم و در این کلینیک خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه می‌شود.

کد خبر 747042

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی