Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با انتقاد از افزایش هزینه حمل خودروها از اسکله بندر پُهل به جزیره قشم، دستور داد اخذ عوارض تا میزان ۴۰ درصد کاهش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   قشم   و به نقل از روابط دادگستری هرمزگان ، علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان بر لزوم ابلاغ و اجرای به موقع مصوبات این شورا توسط دستگاه های دولتی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اهمیت تثبیت اراضی در جلوگیری از تصرفات غیرقانونی اظهار داشت : لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی در این حوزه جدیت بیشتری داشته باشند و با اجرای کامل طرح کاداستر (نقشه حدنگار)، بستر های سوء استفاده و دست اندازی به اراضی ملی و دولتی را از بین ‌برود.

علی صالحی در ادامه افزود: شهرداری های مناطق مختلف استان هرمزگان وظیفه دارند تغییر کاربری های غیرمجاز و هرگونه تعرض به حقوق مردم را به سرعت پیگیری کنند که بر این اساس اجرای احکام کمیسیون ماده 100 و برخورد جدی با متخلفین و یقه سفیدها باید به صورت ویژه دنبال شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از افزایش عوارض حمل خودروها از اسکله بندر پُهل به اسکله لافت در جزیره قشم اظهار داشت : عوارض اخذ شده برای حمل خودرو در این مسیر متناسب با خدمات ارائه شده نمی باشد، لذا می‌طلبد تا ارائه خدمات مطلوب اخذ عوارض تا میزان 40 درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به نزدیک بودن هفته منابع طبیعی بر لزوم مدیریت پایدار و تقویت مشارکت مردم در این حوزه تأکید کرد و یادآور شد: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت عمومی است.

عالی‌ترین مقام قضایی هرمزگان تأکید کرد: واحدهای صنعتی مکلف به تخصیص 25 درصد از محوطه خود برای ایجاد فضای سبز و کاشت درخت هستند و در این راستا صنایع مستقر در غرب بندرعباس باید نسبت به تقویت فضای سبز پیرامون خود اقدام نمایند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان به تشدید فعالیت زمین‌خواران در ایام تعطیل نیز اشاره کرد و خطاب به مسئولین متذکر شد: در تعطیلات نوروز باید تیم‌های ویژه‌ای مأمور مراقبت از اراضی ملی و ممانعت از هرگونه دست اندازی توسط زمین‌خواران شوند.

دستور قضایی برای افزایش شناورهای ویژه حمل خودرو قشم صادر شد روایت تسنیم از گلایه شهروندان قشم؛ هزینه حمل خودرو به جزیره 70 درصد افزایش یافت اسکله‌های لافت و پهل به سیستم اطفاء حریق و فوریت‌های پزشکی مجهز می‌شوند

انتهای پیام/7558/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منابع طبیعی حمل خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمید محمدی نسب با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی و حفظ آن برای آیندگان یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: پلیس با سودجویانی که به منابع طبیعی و ملی دست‌درازی کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی از دریافت خبری در خصوص تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان لاهیجان و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و افزود: مأموران پلیس آگاهی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه در بازدید از منطقه مورد نظر مشخص شد، متهم ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک دیوارکشی و محصور کرده است، افزود: در این راستا متهم ۷۷ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی به رفع تصرف و جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدی‌نسب در پایان تاکید کرد: منابع طبیعی میراثی ارزشمندی بری آیندگان است که وظیفه همه ما حفظ این امانت است.

کد خبر 6064289

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی در لنگرود
  • ۶۵۱ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۶۵۱ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • کشف زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر