Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@18:11:36 GMT

فردا؛ سالگرد شهادت «حاج همت» در تهران

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۶۰۷۰

فردا؛ سالگرد شهادت «حاج همت» در تهران

مراسم گرامیداشت سی‌وهفتمین سالروز شهادت محمدابراهیم همت فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) فردا پنجشنبه ۱۴ اسفند در حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، مراسم گرامیداشت سی‌وهفتمین سالروز شهادت حاج محمدابراهیم همت فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) در عملیات خیبر فردا پنجشنبه ۱۴ اسفند در حوزه هنری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه تحت عنوان «ستارگان دوکوهه» برای پاسداشت یاد و خاطره شهید همت و فرماندهان شهید لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) برگزار می‌شود. شهید همت در عملیات آبی‌خاکی خیبر در اسفندماه ۶۲ به شهادت رسید که با وجود مقاومت عجیب رزمندگان ایرانی و حفظ جزایر مجنون، فرماندهانی چون همت و حمید باکری را از جبهه ایران گرفت.

در برنامه «ستارگان دوکوهه» علاوه بر گرامیداشت سی‌وهفتمین سالروز شهادت شهید همت، یاد و خاطره شهید جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، شهید حاج عباس کریمی، شهید رضا چراغی، شهید جاویدالاثر حاج رضا فرزانه، شهید حاج حسین همدانی، شهید سعید مهتدی، شهید احمد سوداگر و شهید حسین اسداللهی نیز گرامی داشته می‌شود.

این برنامه فردا پنجشنبه ۱۴ اسفند از ساعت ۱۵:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا حوزه هنری شهید همت احمد متوسلیان عباس کریمی سردار حسین اسداللهی مشرق برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول آوینی منجر به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت شد

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» امروز ۲۷ فروردین، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در محل تالار وحدت برگزار شد. همچنین اولین مستند شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «دهکده برزان» اولین بار پس از ۴۴ سال در این مراسم به نمایش گذاشته شد.

این برنامه با پخش سرود ملی، تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و پخش کلیپ از شهید آوینی آغاز شد.

مجری این رویداد در ابتدا در رابطه با رویکرد برنامه امسال، عنوان کرد: برنامه این سالگرد بر اساس انقلاب، جهاد و جهاد سازندگی شکل گرفته و محتوای برنامه سی و یکمین بزرگداشت در این زمینه است.

پس از پخش کلیپ، سردار علیرضا افشار از اعضای هسته اصلی و اولیه جهاد سازندگی و مسؤول روابط عمومی جهاد سازندگی که در شکل‌گیری و بازسازی گروه جهاد نقش داشته است با اشاره به اینکه شهید آوینی بر هنر متعهد تاکید داشت، گفت: هنر را می‌توان از منظر رویکردی به سه دسته تقسیم کرد، هنر دولتی که بستگی به دولت حاکم دارد و اگر دولت انقلابی باشد رویه هنر متعهد خواهد بود، دوم هنر آزاد و هنری که غرب آن را ترویج می‌کند، حال آنکه خود غرب کنترل جدی بر هنر دارد و سوم هنر متعهد که شهید آوینی پرچمدار آن بود.

وی با اشاره به اینکه شهید آوینی تحت اندیشه امام خمینی (ره) متحول شد، گفت: تحول در او منجر به نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در کشور شد؛ آوینی اهل مطالعه بود و همواره نسبت به سینمای گیشه و به تعبیر او سینمای آبگوشتی نقد داشت.

افشار با اشاره به اخراج آوینی از صداوسیما، تعطیلی فعالیت های او در حوزه هنری و انتقال فعالیت های گروه جهاد سازندگی به بسیج پس از نامه نگاری بسیج با مقام معظم رهبری، مطرح کرد: در یک جلسه به او (آوینی) گفتم رسالت «روایت فتح» تازه شروع شده است و شما صاحب سبک در حوزه مستند هستید و پیشنهاد دادم که آوینی فیلم و سریال بسازد و از حوادث و ماجراهای دفاع مقدس مشابه سریال «ارتش سری» سریالی تولید شود که عمر او کفاف این کار را نداد.

وی در پایان با اشاره به این‌که امروزه هم صحنه های دلخراش و ناگوار زیادی از غزه مشاهده می‌شود که بعضا نظیر آن در دفاع مقدس وجود داشت اما نریشن و صدای آوینی موارد ناراحت کننده را قابل تحمل می‌کرد، گفت: امروز نیاز داریم تا به سبک آوینی، این تصاویر و جنایت‌ها در غزه دارای پیام شود و نمایش این تصاویر با پیام باشد.

پس از این گروه سرود تسنیم البرز ۲ اثر «شیرمردان خدا» و «ای شهید زمان» را اجرا کردند.

در ادامه «دهکده برزان» اولین اثر شناخته شده از مرتضی آوینی به نمایش درآمد. این مستند در آرشیو بنیاد روایت فتح و صداوسیما وجود نداشت و با پیگیری های بنیاد روایت فتح و همت فیلم خانه ملی ایران تهیه و در این مراسم برای اولین بار به نمایش گذاشته شد.

این خبر به روز رسانی می‌شود ...

کد خبر 6078948

دیگر خبرها

  • (ویدئو) گرامیداشت سالگرد تولد رهبر کره شمالی
  • تغییر نام ۱۷ معبر شهر تهران
  • برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در خرمشهر + تصاویر
  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • تحول آوینی منجر به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت شد
  • اولین جلسه شورای هنری ارکستر‌های بنیاد رودکی در سال جدید برگزار شد
  • روز مراغه با شعار جهانشهر مراغه در مسیر جهانی شدن
  • «روز مراغه» به مدت یک‌هفته در این شهر برگزار می شود
  • در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب در زنجان چه گذشت؟ + فیلم