Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- در حالی قرار است وام مسکن ۱۵۰ میلیون تومانی به اقشار کم‌درآمد جامعه پرداخت شود که قسط ماهانه این وام بیش از ۲.۷ میلیون تومان است و به نظر نمی رسد این اقشار توان پرداخت آنرا داشته باشند.

 دیروز طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی تفاهمنامه ساخت 50 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاهمنامه ای که در قالب آن قرار است 150 میلیون تومان وام کم‌بهره به واجدان شرایط پرداخت می‌شود.

 

بر اساس این تفاهم‌نامه 6 ماده‌ای که بین معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و بانک عامل امضا شده مقرر شده تا به 50 هزار نفری که جزو دهک‌های کم‌درآمدی جامعه هستند (دهک‌های یک تا 3) 150 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد پرداخت شود.

در اجرای این طرح، خانوارهای کم‌درآمد تازه ازدواج‌کرده و سرپرست خانوارهایی که دارای 3 فرزند و بیشتر هستند در اولویت هستند. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسامی افرادی که در اولویت دریافت این وام‌ها و مشارکت در این طرح هستند از سوی معاونت مسکن و ساختمان به بانک اعلام و معرفی خواهند شد. زمان اجرای این تفاهم نامه 3 سال و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه 5 سال تعیین شده است.

به گزارش تسنیم، دهک یک تا سه جامعه کم‌درآمدترین قشر کشور هستند که بعضاً در تامین نیازهای معیشتی خود نیز دچار مشکلات اساسی هستند. وضعیت این خانوارها طی دو سه سال اخیر با رهاشدگی اقتصاد از سوی دولت وخیم‌تر هم شده است.

در این شرایط گرچه سود وام 150 میلیون تومانی مسکن 4 درصد اعلام شده و متقاضی واجد شرایط مورد تایید وزارت راه و شهرسازی طی 5 سال حدود 16 میلیون تومان سود آنرا پرداخت می کند. اما به نظر نمی رسد باتوجه به آنچه که به آن اشاره شد اقشار کم‌درآمد بتوانند قسط سنگین وام مذکور را پرداخت کنند.

میزان اقساط ماهانه این وام حدود 2 میلیون و 770 هزار تومان است. آنطور که پیداست کار مطالعاتی چندانی برای تفاهم‌نامه‌ای که دیروز بین معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک عامل امضا شد، صورت گرفته باشد.

به نظر می رسد در ماه های پایانی عمر دولت دوازدهم برخی اقدامات و برنامه‌ها بیشتر به سمت و سوی تبلیغات و شو پیش رفته تا اینکه در واقعیت برای حل مشکل مردم مسئولان مربوطه کرد هم جمع شده و تفاهمنامه هایی را امضا کنند.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: راه و شهرسازی میلیون تومان کم درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاکری در گفت و گو با قدس: مشکل زمین دولتی حل شد وقت ان است که بانک‌ها به تکلیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس گفت: ما مشکل زمین نداریم و با همکاری وزارت راه و شهرسازی زمین برای همه آنها تخصیص داده شده است ما در بحث ساخت مشکل داریم که باید تسهیلات داده شود تا مردم پای کار بیایند و شروع به ساخت و ساز کنند. باید به بانک ها علی الخصوص بانک های دولتی و خصوصی فشار بیاورند که به تکلیف خود در دادن تسهیلات برای بخش مسکن عمل کنند.

اقبال شاکری در مورد واگذاری زمین و دادن تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت:  باید به بانک ها علی الخصوص بانک های دولتی و خصوصی فشار بیاروند که به تکلیف خود در دادن تسهیلات برای بخش مسکن عمل کنند.

وی اظهار کرد:  متاسفانه بانک های خصوصی اصلا به تکلیف شان در ارائه تسهیلات عمل نکرده اند ولازم است که  شورای عالی مسکن به این مسئله  ورود کند البته جلساتی برگزار کرده اند اما هنوز نتوانستند به نتیجه برسند. ما یک بند خوب در برنامه هفتم گذاشتیم تصویب کردیم که اگر بانکی تسهیلات  مسکن ندهد به میزانی که تسهیلات نمی دهد از تراز مالی آن کسر شود و به بانک های که دراین زمینه به تکلیف شان عمل کرده اند و تسهیلات مسکن داده اند همانند بانک های ملی و ملت و یا بانک سپه بدهند.

شاکری تاکید کرد: ما مشکل زمین نداریم و با همکاری وزارت راه و شهرسازی زمین برای همه آنها تخصیص داده شده است ما در بحث ساخت مشکل داریم که باید تسهیلات داده شود تا مردم پای کار بیایند و شروع به ساخت و ساز کنند.

وی گفت: باید دولت از طرق مختلف و از جمله صندوق ملی مسکن مبلغی بگذارد که مردم  تسهیلات لازم را دریافت و اقساط خود را پرداخت کنند و کارهایشان را انجام دهند. باید زمین را به خود مردم بدهند خودشان می دانند چکار کنند. در حال حاضر حدود 500 هزار واحد زمین داده شده است که این کافی نیست و  باید در تمامی شهرها این کار سرعت بگیرد و زمین در اختیار مردم برای ساخت وساز قرار گیرد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان
  • شاکری در گفت و گو با قدس: مشکل زمین دولتی حل شد وقت آن است که بانک‌ها به تکلیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند
  • شاکری در گفت و گو با قدس: مشکل زمین دولتی حل شد وقت ان است که بانک‌ها به تکلیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند