Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه صبح امروز در مراسم تجلیل از فرهنگیان فعال در دوران بیماری کرونا و پویش لبخند که در سالن جلسات سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در اسلام معلمی شغل انبیا است اما می‌توان گفت معلمی یک عشق به تعلیم و تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه افراد جامعه باید سپاس گذار این قشر زحمت کش باشند زیرا وظیفه تعلیم و تربیت بر عهده معلمان است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع مطرح شده توسط مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب رشد علمی کشور است که مسئولیت آموزش و پرورش را نسبت به قبل بیشتر کرده است و هم اکنون پیشرفت علمی ایران اسلامی نسبت به سایر کشورهای منطقه بسیار مطلوب است.

ریحانی با اشاره به اینکه نگاه معلمان به تعلیم و تربیت غیر مادی است، گفت: زحمات معلمان در آموزش و پرورش یک نگاه غیرمادی است و میزان پرداختی به آنها جوابگوی تلاش‌های آنان نیست.

وی خاطر نشان کرد: کشور با حوادث زیادی مواجه است اما با توجه به منویات مقام معظم رهبری باید آنها را به فرصت تبدیل کرد مانند زلزله سال ۹۶ سرپل ذهاب که امروز با ساختمان‌های مقاوم بازسازی شد و در آن سال مجموعه آموزش و پرورش اولین دستگاهی بود که چادر و کانکس به مناطق زلزله زده ارسال کرد و اولین مکان‌هایی که بازسازی آن آغاز شد مدارس بود.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیر بر آموزش و پرورش بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و راه اندازی شبکه شاد کار معلمین نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است و حتی تعدادی از معلمان با هزینه خود برای دانش آموزانی که دسترسی به گوشی هوشمند نداشته‌اند تلفن همراه تهیه کرده‌اند.

ریحانی با اشاره به حضور معلمان در دوران دفاع مقدس گفت: سنگر و چادرهای تعلیم و تربیت در دوران دفاع مقدس و جبهه‌ها برقرار بود و معلمان علاوه بر آموزش علمی، درس جهاد در راه خدا به رزمندگان می‌دادند و تعداد شهدای آموزش و پرورش در جنگ تحمیلی بسیار زیاد است.

وی با بیان توزیع کمک‌های مومنانه در زمان شیوع ویروس کرونا افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته برای تهیه غذا باید در صف ایستاد اما در کشور ما چنین مشکلاتی وجود ندارد و عزت نیازمندان در هنگام توزیع کمک‌های مومنانه حفظ می‌شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۱۶ معلم فعال در دوران بیماری کرونا توسط سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) و مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 5160802

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری کرمانشاه سپاه حضرت نبی اکرم ص کرمانشاه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت اسلامی دفاع مقدس زلزله کرمانشاه ۹۶ سرپل ذهاب ویروس کرونا ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بوشهر گرگان زلزله شیراز مشهد لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا شهید اردبیل فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت: هم اکنون از هر ۱۰ معلم کمتر از ۲ معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیرو‌های توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیرو‌های موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیرو‌های جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • ایران در دفاع از اسلام و حق خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید
  • دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری