Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن شاهمیری گفت: مسئولان در سازمان صمت و جهاد کشاورزی تجربه تامین مرغ و تنظیم بازار را ندارند، کاری که سال‌ها به درستی انجام می‌شد اکنون به دست گرفته و شرایط را روز به روز بدتر می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن شاهمیری تولیدکننده مرغ در استان کرمان با اشاره به وضعیت نا به سامان مرغ در کرمان به خبرنگار راه آرمان گفت: متاسفانه از زمانی که جهاد کشاورزی و سازمان صمت برای تنظیم بازار به زنجیره تولید مرغ ورود کرده اند، شرایط تولید با مشکل مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از این ما هر شب کشتار مرغ را انجام می دادیم و مرغ مورد نیاز شهرستان ها و شهر کرمان را تامین می کردیم اما اکنون مرغ زنده ما را در کشتارگاه های دیگر ذبح کرده و خود توزیع می کنند، حتی یک کیلو از این مرغ برای تامین نیاز خودمان اختصاص نمی یابد.

تولیدکننده مرغ در استان کرمان مطرح کرد: ما حدودا مرغ مورد نیاز ۲۰۰ واحد صنفی را تامین می کردیم، با این اقدام سازمان صمت و جهاد کشاورزی مرغ مورد نیاز این واحدهای تولیدی تامین نشده است.

شاهمیری بیان کرد: در حال حاضر مرغدار هیچ اختیاری بر محصول تولیدی خود ندارد، پیش از این مرغداران حتی با وجود کمبود نیاز استان را از طریق واردات از سایر استان ها حتی بدون دریافت سود تامین می کردند اما گرفتن تمام اختیارات از مرغدار انگیزه ادامه کار را از بین برده است.

وی یادآور شد: مسئولان کنونی تجربه تامین مرغ و تنظیم بازار را ندارند، کاری که سال ها به درستی انجام می شد اکنون به دست گرفته و شرایط را روز به روز بدتر می کنند.

تولیدکننده مرغ در استان کرمان ابراز کرد: تدبیر مسئولان باعث شده حتی ما در مغازه های خودمان هم مرغی برای عرضه نداشته باشیم همین بی نظمی در توزیع شرایط بازار را سخت تر کرده است.

شاهمیری در پایان خاطرنشان کرد: راه کار حل مشکل سپردن اختیار تولید و توزیع بر عهده مرِغداران و توزیع کنندگان با نظارت مسئولان سازمان صمت و جهاد  کشاورزی است، در این صورت شرایط تعدیل می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تنظیم بازار سازمان صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از افزایش پنج هزار هکتاری اراضی پنبه خبر داد و گفت: میزان کشت پنبه در گلستان به ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

قربان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: کشت پنبه در گلستان اکنون آغاز شده است و تا خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حدود سه هزار تن پنبه در کشور داریم، افزود: این میزان بیش از نیاز کشاورزان است و به عبارتی ما به خودکفایی رسیده‌ایم.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور معتقد است که برای افزایش تولید نیاز است تا کشاورزان بذرهای استاندارد و برچسب‌دار را خریداری کنند، چراکه تنها در این صورت میزان تولید در سطح افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نیاز کشور حدود ۱۵۰ هزار تن الیاف است، افزود: در برنامه داریم تا ظرف پنج سال آینده به مرز خودکفایی برسیم.

قربانی میانگین برداشت پنبه در گلستان را سه تا چهار تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان با مشورت از کارشناسان برای زمان سم‌پاشی و تهیه نوع بذر می‌توانند این میزان برداشت را به حدود دو برابر افزایش دهند.

وی ارقام سازگار پنبه در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را ساجدی، لطیف و تابان و در مناطق شور را ارقامی نظیر ارمغان و شایان اعلام کرد و گفت: بذر خوب یکی از عوامل افزایش برداشت است.

کد خبر 746743

دیگر خبرها

  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد