Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس وام ازدواج برای آن دسته از زوجینی که از اول فروردین ۹۷ تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند را ۷۰ میلیون تومان مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه (۱۳اسفند)مجلس شورای اسلامی و در بندهای هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۰ و در بند  (الف) تبصره (16) ماده واحده مصوب کردند،به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوجهایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از مورخ  1/  1/ 1397 می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال 1400 پانصد میلیون‌ (500.000.000) ریال با دوره بازپرداخت هفت‌ساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است.شرایط سنی متقاضیان دریافت وام، حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این قانون، به پیشنهاد مشترک وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

در ردیف (1) آمده است: ­به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به کلیه زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از تاریخ  1/  1/ 1397 است و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال 1400 هفتصد میلیون (700.000.000) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است.

همچنین در جزء الحاقی (1) آمده به منظور کاهش سن ازدواج، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر 25 سال و زوجه های زیر 23 سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف یک میلیارد (1.000.000.000) ریال افزایش دهد.

بانک ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.

مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذیربط میباشد. عدم اجرا یا تاخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح میباشد.

همچنین تمامی بانک ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: وام ازدواج بودجه مجلس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدزاده در نشست کارگروه جوانی جمعیت بیان کرد: با وجود این‌که پنج بانک استان بوشهر از ۱۰۰ تا ۱۶۸ درصد از سهمیه ابلاغی خود در زمینه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را به متقاضیان پرداخت و بقیه بانک‌ها نیز ۹۰ درصد تعهدات خود را پرداخت کرده‌اند، اما همچنان تعداد پشت نوبتی‌ها برای دریافت این تسهیلات بالا است.

وی افزود: حدود ۹ هزار نفر در استان بوشهر در صف انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج هستند که نیاز است بانک‌های استان با پیگیری، زمینه جذب مجوز و دریافت تسهیلات برای این تعداد فراهم سازند.

استاندار بوشهر اظهار کرد: دولت سیزدهم در زمینه‌های مختلف امتیاز‌های ویژه‌ای برای فرزندآوری و ازدواج در نظر گرفته شده که به دلیل ضعف در اطلاع رسانی خیلی از مردم چندان اطلاعاتی در این زمینه‌ها ندارند.

وی گفت: نیاز است دستگاه‌های متولی در گفتگو با رسانه‌ها و به‌خصوص در قالب میزگرد‌هایی در صدا و سیما، مردم را نسبت‌به خدمات دولت در این بخش‌ها آگاه کنند.

محمدی‌زاده با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه، بیان کرد: باید مسائل اساسی که منجر به افزایش یا کاهش فرزندآوری و ازدواج و طلاق در شهرستان‌های مختلف می‌شود را احصا کنیم.

وی اطلاع رسانی خدمات بیمه روستایی و عشایری برای زنان را مهم ارزیابی کرد و گفت: زنان روستایی که از سال ۹۶ به بعد صاحب فرزند شده‌اند از خدمات و مزایای صندوق عشایری و روستایی برخوردار می‌شوند که باید اطلاع رسانی گسترده در این زمینه انجام شود.

استاندار بوشهر افزود: در استان بوشهر هزاران نفر واجد شرایط استفاده از این طرح هستند و باید اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود تا مردم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: باید کار فرهنگی در حوزه ازدواج و فرزندآوری در شهرستان‌های استان انجام شود تا شاهد افزایش ازدواج و فرزندآوری و کاهش طلاق در جامعه باشیم.

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • در بانک دی بدون صف انتظار وام ازدواج دریافت کنید
  • ۵ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک سینا به خانه بخت رفتند
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • بانک توسعه تعاون بیش از سهمیه تعیین شده تسهیلات ازدواج پرداخت کرد