Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مقامات کره جنوبی روز چهارشنبه دستور بررسی علت مرگ دو نفر ازشهروندان این کشور را که بیماری پیش زمینه ای داشتند و در طی چند روز پس از دریافت واکسن بریتانیایی-سوئدی آسترازنکا AstraZeneca جان خود را از دست دادند، صادر کردند.

خبرگزاری یونهاپ کره گزارش داد که یکی از این دو نفر، فرد 63 ساله ای بود که با بیماری مغزی-عروقی در خانه سالمندان بستری بود و پس از تزریق واکسن آسترازنکا علائم (کرونا) از جمله تب شدید را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام یونهاپ، این فرد روز سه شنبه به بیمارستان بزرگتری منتقل شد، اما پس از بروز علائم مسمومیت خون و ذات الریه درگذشت.

فرد دیگری که در بیشتر از 50 سال سن داشت و مبتلا به بیماری قلبی و دیابت بود روز چهارشنبه پس از چندین حمله قلبی درگذشت. وی یک روز قبل واکسن مشابهی دریافت کرده بود.

یک مقام مسئول در آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری های کرهKDCA  به رویترز گفت که در حال تحقیق در مورد علت مرگ این افراد است اما جزئیات گزارش یونهاپ را توضیح نداد یا تأیید نکرد.

سخنگوی AstraZeneca در سئول نیز اعلام کرد که این شرکت در حال حاضر نظری در این باره ندارد.

کره جنوبی هفته گذشته واکسیناسیون جمعیت خود را آغاز کرد. آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری های کرهKDCA   در بیانیه ای اعلام کرد تا سه شنبه نیمه شب 85 هزار و 904 نفر اولین دوز واکسن AstraZeneca را دریافت کرده و 1524 نفر دیگر واکسن فایزر تزریق کرده اند.

کره جنوبی روز سه شنبه از ثبت 444 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد که نسبت به 344 مورد اعلام شده در روز دوشنبه روند افزایشی نشان می دهد. شمار مبتلایان این کشور به 90816 نفر افزایش یافته و تعداد مرگ و میر نیز به 1612 نفر رسیده است.

پربیننده ترین ویتامینی که شما را از ابتلای شدید به کرونا در امان نگه می‌دارد هشدار! دیگر منتظر علایم ظاهری کرونا نمانید ۸دلیل تنگی نفس هنگام راه رفتن تولید انبوه واکسن کرونا از هفته آینده آغاز می‌شود مرگ ۹تهرانی در اثر ویروس جهش یافته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن تزریق واکسن برجام کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ۹۲ بیمار هموفیلی تحت پوشش کانون هموفیلی چهارمحال و بختیاری
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم