Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم عنوان شوق تلاوت ویژه نخبگان طرح ملی تلاوت شباب الرضا از ۱۱ اسفند ماه در مرحله نهایی خود با حضور داوران و قاریان بین المللی قرآن در جزیره کیش آغاز و در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم عنوان شوق تلاوت ویژه نخبگان طرح ملی تلاوت شباب الرضا از ۱۱ اسفند ماه در مرحله نهایی خود با حضور داوران و قاریان بین المللی قرآن در جزیره کیش آغاز و در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از مسابقات برای نخستین بار دو رشته متفاوت تقلید خوانی و تلاوت آزاد وجود دارد که افراد می توانند در بخش تقلید خوانی از اساتید مشهور مصری همچون سبک استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد، استاد مصطفی اسماعیل استاد محمد صدیق منشاوی تقلید میکنند.

 بنابر این گزارش حضور داوران بین‌المللی قرآن همچون استاد محمدرضا پورزرگری، استاد غلامرضا شاه میوه و استاد  احمد ابوالقاسمی در کنار استاد حمید شاکرنژاد ارزیابی تلاوت شرکت کنندگان می پردازند. گفتنی سید محمد رضا قاسمی در بخش غیر تقلیدی به سبک شحات انور محمد آقاجانی در بخش غیر تقلیدی به سبک استاد شحات انور علی حشمتی در بخش غیر تقلیدی از  از سبک استاد منشاوی محمد صالح زاهد مقدم در بخش غیر تقلیدی از سبک استاد منشاوی محمد مهدی بهاری از سبک استاد مصطفی اسماعیل حسین قلی پور از سبک استاد مصطفی اسماعیل در مرحله نیمه نهایی به رقابت می پردازند.

 همچنین در بخش تقلیدی نیز محمد حسین کژایی، محمد باقری، محمد مهدی میرشکار از سبک استاد عبدالباسط میلاد غلامی، امیرمحمد نجیمی، مهدی بشکول  از سبک استاد منشاوی، سید سلمان موسوی سید محمد حسین روشنایی امیر رضا صدری  از سبک استاد مصطفی اسماعیل  تقلید و با هم رقابت می کنند.در نخستین روز مسابقات کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته تلاوت قرآن کشور احمد ابوالقاسمی، محمدرضا پور زرگری، غلامرضا شاه میوه اصفهانی و حمید شاکرنژاد به عنوان اساتید تلاوت به قرآن آموزان در خصوص قرائت حرفه‌ای تذکراتی ارائه دادند. در این کارگاه بعد از تلاوت‌ها، ایرادات هر قاری در هر رشته توسط اساتید کارگاه کارورزی گرفته شد.

یادآور می‌شود، طرح ملی تلاوت از سال ۱۳۹۱ با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف شناسایی و پرورش نوجوانان مستعد در تلاوت قرآن کریم کار خود را آغاز کرد و تا کنون ۹ دوره از این طرح برگزار شده است.تاکنون ۴ دوره مسابقات شوق تلاوت برگزار شده و نوجوان برگزیده این مسابقات به کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه و لبنان برای تلاوت اعزام شده‌اند.

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: شوق تلاوت مسابقات شوق تلاوت خبرگزاری شبستان شبستان استاد مصطفی اسماعیل سبک استاد شوق تلاوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سرچهان، چهل و دومین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، سرچهان و بخش مشهد مرغاب شهرستان خرمبید به میزبانی سرچهان برگزار شد.
در این دوره از مسابقات، دانش آموزان در ۱۲ رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مراسم اختتامیه مسابقات قرآن در تالار نگین شهر کره‌ای برگزار و در پایان با لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان تجلیل شد.
در حاشیه این مراسم دانش آموزان مدارس سرچهان طرح بوم و نشاط خود را به نمایش گذاشتند.
شهرستان سرچهان در شمال شرق فارس و در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • استارت جام تختی در غیاب ستاره های تیم ملی
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد