Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز در شهرستان‌های بانه، سقز، مریوان، سروآباد، کامیاران، دیواندره و سنندج شرایط رگبار پراکنده باران وجود دارد.

وی اضافه کرد: از عصر فردا پنجشنبه تا روز جمعه یک سامانه بارشی وارد منطقه می‌شود که منجر به باراش باران، وزش باد، در ارتفاعات باران و برف و در برخی نقاط مه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: میزان بارش در توالع شهرستان‌های بانه و سقز و منطقه سرشیو سقز و سارال دیواندره بیشتر از سایر نواحی بوده و باعث آبگرفتگی معابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اوج بارش‌های این سامانه از اواخر وقت پنجشنبه تا صبح جمعه رخ خواهد داد و طی جمعه به تدریج ضعیف می‌شود افزود: برای روز جمعه در ارتفاعات و گردنه‌های استان شرایط رگبار برفوجود دارد که موجب مشکلات تردد و لغزندگی در مسیرهای بین شهری می‌شود.

پناهی خاطر نشان کرد: برای فردا تا صبح جمعه با توجه به افزایش دما و بارش باران در مناطقی که دارای پوشش برف است احتمال رخداد بهمن وجود دارد.

وی افزود: برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز هوای استان پایدار بوده و فق در برخی نقاط مه صبحگاهی و در بعد از ظهرها وزش باد را انتظار داریم.

تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا اواخر بهمن ۲۱۹ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۰۴ میلی‌متر سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.

همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلند مدت ۲۷ ساله (از مهر سال ۱۳۷۲ تا شهریور ۱۳۹۹)  که ۲۵۹ میلی‌متر بود ۱۵ درصد کاهش دارد.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

برچسب‌ها کردستان بارش برف سنندج بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان بارش برف سنندج کردستان بارش برف سنندج بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ داوری بیان کرد: در ارتفاعات و در بخش مرکزی و جنوبی استان رگبار و رعد و برق پدیده قالب خواهد بود.

وی با بیان اینکه با فعالیت سامانه بارشی برای بیست و چهار ساعت آینده رگبار شدید و ساعتی  پیش بینی می شود افزود: هم چنین دمای هوا در استان کاهش می یابد.

داوری ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر شهری  و ریزش سنگ در ارتفاعات و مناطق  کوهستانی وجود دارد.
وی گفت: با فعالیت این سامانه بارشی احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها وجود دارد و شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه ها پرهیز  کنند.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان
  • بارش‌های بهاری و رگباری از فردا ۳ اردیبهشت در فارس
  • رگبار شدید باران در استان تهران/‌ سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • صدور هشدار سطح نارنجی / بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • بارش باران و افت دما مناطق مختلف استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق