Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تنها موضوع ارثی بودن کم شنوایی نیست که مشکلات جبران ناپذیری را برای افراد ایجاد می کند؛ بلکه برخی رفتارهای پرخطر از جمله استفاده از هندزفری و گوش کردن صدای بلند با هدست نیز می تواند مشکلات جبران ناپذیری برای افراد ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سهیلا اسدی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه سومین روز ماه مارس هر سال از سوی سازمان جهانی بهداشت که امسال مصادف با ۱۳ اسفند شده است به عنوان روز جهانی شنوایی نامگذاری شده اظهار کرد: «مراقبت شنوایی برای همه (غربالگری، توانبخشی، ارتباط موثر)» شعار محوری این روز است.

وی با بیان اینکه شمار افراد دچار کم شنوایی به سرعت در حال افزایش است گفت: بسیاری از موارد کم شنوایی از طریق مداخله به موقع قابل پیشگیری هستند.

کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بهترین زمان طلایی برای تست غربالگری شنوایی نوزادان تا یکماه پس از تولد است، گفت: بهترین زمان طلایی برای تست های تشخیصی تا سه ماه و انجام مداخله های درمانی تا شش ماه است.

اسدی با تاکید بر اینکه بسیاری از موارد کم شنوایی قابل پیشگیری است، یادآور شد: گوش کردن موسیقی با صدای بلند با هدست، هدفون و هندزفری و یا استفاده طولانی مدت موجب صدمه برگشت ناپذیر به شنوایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه هرگز برای تمیز کردن مجرای شنوایی از گوش پاک کن و یا دیگر اجسام خارجی استفاده نشود، گفت: در صورت احساس درد در گوش ها از درمان های خانگی مثل ریختن روغن یا مایعات غیر استریل و یا دمیدن دود (سیگار و ...) در گوش ها خودداری شود.

اسدی خاطرنشان کرد: تنها موضوع ارثی بودن کم شنوایی نیست که مشکلات جبران ناپذیری را برای افراد ایجاد می کند؛ بلکه برخی رفتارهای پرخطر از جمله استفاده از هندزفری و گوش کردن صدای بلند با هدست نیز می تواند مشکلات جبران ناپذیری برای افراد ایجاد کند.

کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اجرای طرح غربالگری نوزادان و تشخیص به هنگام در کودکان سه تا پنج ساله را از برنامه های این معاونت دانست و افزود: در نیم سال اول سال جاری بیش از ۹۰۰۰ نوزاد در گیلان غربالگری شدند که از این تعداد ۲۱ نوزاد برای انجام مداخلات درمانی ارجاع و معرفی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کم شنوایی مشکلات جبران ناپذیری برای افراد ایجاد کم شنوایی صدای بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر آثار و زندگی شاعر بلند آواز بوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  برنامه «جام جم»، این هفته به استان بوشهر سفر می کند و مروری دارد بر آثار این شاعر بلند آوازه این استان.

منوچهر آتشی، شاعر اقلیمی معاصر ایران است که در منطقه بوشکان بوشهر چشم به جهان گشود. پنج دهه شعر گفت و آثارش همیشه مـشوق جـوان‌ها و دوسـتداران شعر بود. مقدمه‌های زیادی بر کتاب‌ها نوشت که در کمتر شاعری می‌توان سراغ گرفت.

از مهم‌ترین آثار او مجموعه «شعر آهنگ دیگر» و «آواز خاک» است. توجه آتشی به محل زندگی خـود و زیبایی جلوه‌های طبیعت، احساسات پاک و صادقانه‌اش باعث شد که یک شاعر نـوگرای رمانتیسم به شمار آید.

این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: شعر ظهور مشهور به «عبدوی جط» یکی از ماندگارترین اشعار آتشی به شمار می‌رود. عبدو در این شعر، نماد هر آزادی‌خواه و مبارزی محسوب می‌شود کـه در جهت تحقق عدل و داد می‌کوشد و سرانجام جانش را فدا می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این شعر اقلیمی و ایلیاتی بودن واژگان و مضامین آن است.  به یاد و خاطره مرحوم «منوچهر آتشی» در بخشی از برنامه صدای آرشیوی وی پخش می‌شود

برنامه «جام‌جم» به تهیه‌کنندگی سیده زهرا صالحی و اجرای حسن همایی، جمعه‌ها ساعت ۲۳ از رادیو ایران پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • گام بلند تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای تجدید قهرمانی
  • گام بلند شهرداری گرگان برای تجدید قهرمانی
  • ادامه روند شکست ناپذیری؛ گل یرمی فریمپونگ به وست هم در دقیقه 89 (وست هم 1-1 بایرلورکوزن)
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • شاسی‌بلند اتوماتیک چینی ۸۵۰ میلیون تومان شد
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • قدرت نمایی شاسی بلند نیسان در سیل دبی
  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • مروری بر آثار و زندگی شاعر بلند آواز بوشهر
  • باورنکردنی: تیم‌هایی که یک فصل نباختند و قهرمان نشدند!