Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:19:25 GMT

۴۳۵ هزار راس دام زنده در خوی پلاک‌کوبی شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۹۵۵۳

۴۳۵ هزار راس دام زنده در خوی پلاک‌کوبی شدند

علی اصغر امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۳۹۰ هزار دام سبک و ۴۵ هزار دام سنگین هستند.

وی اظهار داشت : پلاک کوبی دام زنده در راستای جلوگیری از قاچاق صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: همچنین بر اساس تعداد پلاک کوبی دام زنده، بیش از هشت هزار تن نهاده دامی از جمله جو، سویا و ذرت در این شهرستان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی خوی بیان کرد: پس از اتمام مهلت پلاک‌کوبی هرگونه خرید، فروش و جابجایی دام زنده، فاقد پلاک کوبی ممنوع است.

امینی با اشاره به اینکه پلاک‌گذاری، این امکان را فراهم می‌کند که در صورت قاچاق دام به خارج از مرزها، رهگیری و رصد متخلفان به راحتی امکان‌پذیر باشد، افزود: با توجه به کنترل بازار برای دسترسی به میزان واقعی عرضه و تقاضای تولید دامی، دولت اقدام به اجرای طرح پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین کرده‌است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، شناسنامه‌ای برای هر دام بر روی سامانه هویت‌گذاری کشور تشکیل و صادر می‌شود که فقط مختص دام‌های داخلی است.

وی افزود : همچنین طبق مصوبه تخصیص نهاده‌های دامی یارانه‌دار به واحدهای صنعتی دام سنگین و سبک منوط به انجام عملیات پلاک‌گذاری دام‌ها است و به همین دلیل هم دامداران باید پس از پلاک کوبی حتما شماره پلاک دام را در سامانه سازمان دامپزشکی ثبت کنند.

 پلاک‌کوبی دام طرحی است که سالیان سال روی زمین مانده بود ولی از اواسط سال ۱۳۹۷ با شروع نوسانات اقتصادی و افزایش قاچاق دام ، دولت مصمم به اجرای این طرح شد و وزارت جهاد کشاورزی ، مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور ،سازمان دامپزشکی و اتحادیه دامداران را موظف به اجرای این طرح کرد.

علاوه بر جلوگیری از قاچاق دام ، ردیابی ، اثبات مالکیت ، بهبود مدیریت گله، کنترل سلامت دام و غذای انسان، امنیت سرمایه گذاری، بیمه دام و محصولات دامی، رعایت حقوق حیوانات و مطالعات علمی و تحقیقاتی و توسعه عملیات اصلاح نژاد از مهم ترین اهداف پلاک کوبی دام اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد که همین امر موجب شده، یکی از استان های درگیر با قاچاق به ویژه قاچاق احشام باشد.

سالانه هزاران میلیارد ریال کالای قاچاق از جمله احشامی که قاچاقچیان قصد انتقال آنها به خارج از کشور را دارند، در آذربایجان غربی کشف می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خوی دام و طيور گاو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خوی دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی خوی دام و طيور گاو اخبار کنکور پلاک کوبی دام دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • برخورد با پلاک مخدوش موتورسیکلت ها