Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه کمیته طرح اقدام ملی مسکن ویژه فرهنگیان گفت: این جلسه با هدف اجرای طرح ملی اقدام ملی مسکن و برای سرعت بخشیدن به ساخت مسکن برای فرهنگیان استان برگزار شد که از ۲۴۶۰ فرهنگی متقاضی نهایی شده، نزدیک به ۷۰۷ نفر واجد شرایط هستند و برای ۶۹۳ نفر تامین زمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در شهر‌های یزد، مهریز، اشکذر و منطقه زارچ ساخت مسکن با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سازمان راه و شهرسازی استان انجام خواهد شد و در دیگر شهرستان‌ها هم با پیگیری و تعاملی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفت، احداث واحد‌های مسکونی برای فرهنگیان انجام خواهد شد.

رضا یادگاری، مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه گفت: تسهیلاتی که در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای فرهنگیان مد نظر گرفته شده واگذاری زمین است که این واگذاری در دو قالب صورت می‌گیرد.

او افزود: اگر از لحاظ قیمت و در یک بازه باشد، ممکن است به صورت اجاره ۹۹ ساله باشد و اگر قیمت زمین بالاتر از یک حدی باشد واگذاری زمین به صورت فروش اقساطی است که آن هم با فروش اقساط ۱۰ ساله بوده که یک تسهیلات بسیار خوبی در ارتباط با زمین است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تخصیص وام بانکی را یکی دیگر از تسهیلات اختصاص یافته به این طرح دانست و اظهار داشت: در این طرح یکصد میلیون تومان وام بانکی به متقاضیان تعلق می‌گیرد که در ابتدا در قالب تفاهم نامه ۱۷۰ هزار واحد بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش تعاملاتی صورت گرفته است.

او ارائه سایر تسهیلات بانکی را از اختیارات وزارت آموزش و پرورش دانست که می‌تواند در اختیار فرهنگیان قرار گیرد و کمکی باشد برای این که پرداخت مابه التفاوت از سوی اعضا کمتر باشد.

یادگاری صدور پروانه ساختمانی با ۵۰ درصد تخفیف در عوارض پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن و تخفیف تا ۵۰ درصد در خدمات نظام مهندسی با توجه به مصوبات شورای مسکن و تفاهمنامه‌های کشوری را از دیگر تسهیلات این طرح برشمرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: در ارتباط با بحث تامین زمین برای همه شهر‌ها تصمیم لازم گرفته شد و ضروری است برای شهر یزد هم در سه نقطه که مورد نظر است با توجه به ترتیب متقاضیان واریز وجه صورت گیرد تا بتوانیم زمین‌ها را تکمیل کنیم و با همت همه اعضاء در بازه زمانی بسیار محدود و کوتاهی بتوانیم فرهنگیان محترم را صاحب مسکن کنیم.
علیرضا قربانیان، مدیر کل بنیاد مسکن استان نیز گفت: با توجه به اینکه بنیاد مسکن در شهر‌های زیر یکصد هزار نفر متولی امر اقدام ملی مسکن است و با همکاری و تعامل بسیار خوبی که اداره کل راه و شهرسازی داریم و زمین‌هایی که در اختیار ما گذاشتند و امروز هم تقسیم بندی آن‌ها انجام شد، آن زمین‌هایی که از طریق وقف در اختیار بنیاد هست با توجه به ثبت نام‌هایی که انجام شده است در اختیار فرهنگیان قرار می‌دهیم.

قربانیان اظهار داشت: در ارتباط با ساخت نیز توافقات کشوری برای فرهنگیان انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم اگر بنیاد ساخت شد با مدیریت خود ما در اختیار فرهنگیان قرار دهیم و همکاری‌های لازم را در خصوص صدور پروانه و نظام مهندسی هم داشته باشیم.

محسن موحدی فرد، مدیر کل آموزش و پرورش استان هم ضمن تشکر از معاون عمرانی استاندار و همراهی و مساعدت مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد: در دو جلسه‌ای که با موضوع طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان تا پایان سال خواهیم داشت اتفاقات خوبی برای مسکن فرهنگیان رقم بخورد.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن ملی آموزش و پرورش راه و شهرسازی استان طرح اقدام ملی مسکن کل راه و شهرسازی برای فرهنگیان آموزش و پرورش بنیاد مسکن ملی مسکن مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تفکیکی برای ۲ هزار قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان صادر شد

حسینعلی کریمی  با بیان اینکه تامین زمین مهمترین و نخستین اقدام در پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن است، تاکید کرد: همکاران ما در معاونت املاک و حقوقی این اداره کل به منظور تسهیل در امر اخذ پروانه ساختمانی نیز اخذ تسهیلات بانکی در اجرای این طرح مهم بعد از تامین زمین مورد نیاز با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان و تهیه صورتجلسه تفکیکی نسبت به اخذ سند این اراضی اقدام کردند.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه از مسائل اساسی در بحث جانمایی زمین این است که تامین زیرساخت های مورد نیاز آن با هزینه های کمتر و قیمت مناسب تر فراهم شود این مهم در سایت های طرح نهضت ملی مسکن استان به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار گرفت بطوری که این استان در حال حاضر از استان های پیشتاز در اجرای این طرح بشمار می رود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همواره تلاش همکاران ما بر این بود که اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان را علاوه بر اراضی در اختیار این اداره کل از محل شناسایی زمین های بلا استفاده و مازاد در اختیار سایر دستگاه های دولتی و سایر موارد مورد امکان تامین کنند، افزود: اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی گامی ارزشمندی در تامین اراضی مورد نیاز این طرح ملی در استان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  • سند تفکیکی برای ۲ هزار قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان صادر شد
  • واگذاری ۴۶۰ زمین در ادامه‌ اجرای طرح ملی مسکن در بردسیر
  • خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن
  • تامین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • ۲ هزار قطعه زمین نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان سنددار شد
  • تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان سال جاری به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد