Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش، امروز (چهارشنبه)، جزئیاتی درباره حمله راکتی به بخش آمریکایی پایگاه «عین الاسد»‌ در استان الانبار واقع در غرب عراق ارائه کرد.

وین ماروتو در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص خبر داد که با ۱۰ راکت کاتیوشا پایگاه هوایی عین الاسد در ساعت ۰۷:۲۰ به وقت عراق هدف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه نوشت که نیروهای عراقی تحقیقات در خصوص این حمله را بر عهده دارند و پس از کسب اطلاعات بیشتر، جزئیات اطلاع رسانی خواهد شد.

در عین حال، به گزارش پایگاه خبری شبکه «السومریه»‌، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز در بیانیه‌ای در ارتباط با این حمله اعلام کرد که صبح امروز، ۱۰ راکت گراد با پایگاه هوایی عین الاسد برخورد کرده که خسارت آنچنانی در پی نداشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی سکوی شلیک راکت را کشف کرده‌اند و اطلاعات بیشتر به مراتب اعلام خواهد شد.

با این حال،  خبرگزاری فرانسه در ارتباط با حمله امروز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که یک پیمانکار در حمله راکتی به عین الاسد کشته شده است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید این فرد در پی سکته قلبی کشته شده است.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از خبرنگار خود در بغداد گزارش داد که این پیمانکار آمریکایی بوده است.

این اعلام پس از آن است که منابع عراقی، حدود دو ساعت پیش، گزارش دادند که بخش مربوط به نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

پایگاه‌های عین الاسد در غرب استان الانبار (غرب عراق) و پایگاه «حریر» در شمال اربیل دو پایگاه اصلی آمریکا در عراق هستند که گنجایش هفت هزار نظامی را دارند.

مطابق با مصوبه دی ماه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، حضور نیروهای آمریکایی از جمله در عین الاسد غیرقانونی محسوب می‌شود.

پربیننده ترین راگیری درباره قطعنامه پیشنهادی غربی‌ها علیه ایران روز جمعه آمریکا آماده تعامل با ایران در خصوص برجام است چرخش موضع قطر در قبال قتل خاشقجی واکنش جدی ایران به قطعنامه تخریبی شورای حکام آخرین وضعیت پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی/ کره‌ای‌ها هنوز مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عین الاسد برجام عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا