Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@14:26:12 GMT

۱۶۰۰ متقاضی طرح مشاغل خانگی در قم نام‌نویسی کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۱۱۴۰

۱۶۰۰ متقاضی طرح مشاغل خانگی در قم نام‌نویسی کردند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمد حیدری در گفت وگویی با بیان اینکه استقبال از این طرح بیش از تعهد جهاد دانشگاه قم بوده است، افزود: گلیم بافی، قالی بافی، تولیدات چرمی، طراحی و ساخت عروسک، مجسمه سازی و حجم سازی، خیاطی لباس و پوشاک، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، مترجمی متون، و سازنده زیورآلات سنتی از جمله رشته هایی است که در قالب این طرح آموزش داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین متقاضیان در زمینه هایی چون مدیر محتوای نرم‌افزار، ویرایشگر متون، صندل و کفش، برنامه نویسی، انیماتور و فراوری کننده محصولات شامل پاک کردن، خشک کردن و بسته بندی میوه جات و سبزی جات پس از مهارت آموزی امکان اشتغال برای آنها فراهم می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، گفت: بیش از ۱۴ دوره عمومی و تخصصی در قالب ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان برگزار شده است که تاکنون ۱۳۰ نفر از متقاضیان به بازار کار متصل شده اند.

حیدری، ادامه داد: دوره های متنوعی در قالب این طرح در استان از جمله فرصت های شغلی، مدیریت ارتباط با مشتری، آشنایی با قوانین کسب وکار خانگی، کسب درآمد از اینستاگرام، بازاریابی و فروش، اصول و فنون مذاکره و خلاقیت در کسب وکار به صورت عمومی برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین دوره های گلیم بافی، عروسک روسی، دست دوزهای چرمی، ساخت محصولات رزین، جعبه سازی و تولید محصولات بافتنی از جمله دوره های تخصصی است که برای متقاضیان مشاغل خانگی برگزار شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه مرحله سوم و آخر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حال انجام است گفت: ثبت نام از متقاضیان جدید متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد و افراد ۱۸ سال به بالا که جویای کار تمام وقت هستند می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

حیدری، با بیان اینکه در این طرح تسهیلات اشتغال اعطا نمی شود، گفت: آزادی و استقلال عمل، ساعت کار انعطاف پذیر، محیط کار دلخواه، ریسک پایین کسب و کار، مراقبت از اعضای خانواده حین انجام کار و دایر بدون کسب و کار در زمان بروز بحران مانند شیوع ویروس کرونا بخشی از مزایای اشتغال در خانه است.

وی افزود: استفاده از بازار محلی شهری جهت عرضه محصولات خانگی، معافیت از عوارض اداری و تجاری تعیین و مصوب شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، استفاده از نمایشگاه های فصلی استانی و شهری، ظرفیت سازی و شکل دهی بازارهای فروش با در اختیار گرفتن بازارها و پلتفرم های اینترنتی، توسعه کسب و کار با کمترین هزینه ممکن و برندسازی و استانداردسازی و ارتقای کمیت و کیفیت محصولات با کمک مشاوران جهاد دانشگاهی نیز از جمله مزایای عضویت صاحبان کسب و کار در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی محسوب می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم تاکید کرد: هم استانی هایی که به شرکت در این طرح رایگان علاقه دارند و نتوانسته اند تاکنون مشخصات خود را در سامانه هوشمند این طرح ثبت کنند می توانند با مراجعه به پایگاه inhb.ir نسبت به نام نویسی، تکمیل مشخصات و آموزش مهارت های شغلی اقدام کنند.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شهریورماه سال جاری به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در ۳۱ استان کشور آغاز و هم اکنون در سومین مرحله از اجرای این طرح یعنی اتصال مهارت آموزان به بازار آغاز شده است./

برچسب‌ها قم اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جهاد دانشگاهی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قم اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جهاد دانشگاهی اخبار کنکور ملی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین نهضت مسکن ۲ شهر خراسان رضوی با مشارکت اوقاف

       به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۲ شهر «کلات و چنار» این استان طبق تفاهم انجام گرفته با اداره کل اوقاف از محل ظرفیت‌های این نهاد انجام می‌شود.   وحید داعی  افزود: در راستای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های کلات و چنار، زمین‌ها شناسایی شده است و در نشست مشترک با مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت.   وی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین طرحهای عمرانی دولت به شمار می‌رود که تاکنون بخش زیادی از مردم به امید خانه‌دار شدن در این طرح شرکت و سرمایه‌گذاری کرده اند.   مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اکنون ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در تمام شهر‌های استان آغاز شده و با سرعت در حال پیشرفت است.   وی ادامه داد: در ۲ شهر کلات و چنار با توجه به «توپولوژی» منطقه و بررسی بانک زمین در خصوص اراضی سازمان ملی، کارشناسی‌های لازم انجام و زمین‌های اداره کل اوقاف شناسایی شد که پس از سیر مراحل قانونی به طرح نهضت ملی مسکن الحاق خواهد شد.   داعی بیان کرد: در حال حاضر در شهر کلات ۹۸۹ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۹۷ متقاضی حائز شرایط و ۳۰۸ نفر تایید نهایی شدند و ۱۰۱ نفر نیز متقاضی مسکن از محل طرح جوانی جمعیت هستند.   وی گفت: در شهر چنار ۸۱ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۹ متقاضی حائز شرایط، ۳۶ تایید نهایی و ۷۰ متقاضی مسکن در طرح جوانی جمعیت هستند.   شهرستان کلات در ۱۶۰ کیلومتری مشهد واقع است و دارای شهر‌های «کلات، لائین نو، چنار، زاوین و شهر زو» است.   از سهم ۴۰۰ هزار واحدی تعیین شده برای استان خراسان رضوی، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲ هزار و ۵۹۶ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانواری استان ایجاد می‌شود، ۶۰ هزار واحد در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شامل کاشمر، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار و نیشابور و ۶۰ هزار واحد نیز در ۸۷ شهر کمتر از ۱۰۰ هزار نفری ساخته می‌شود و باقی آن هم سهم کلانشهر مشهد و شهر‌های جدید گلبهار و بینالود است.

دیگر خبرها

  • صدور سالیانه ۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان اردبیل
  • تامین زمین نهضت مسکن ۲ شهر خراسان رضوی با مشارکت اوقاف
  • ۲۵۰۰ متقاضی منتظر قرارداد واگذاری زمین در قم
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • «حمید نوری»؛ ۱۶۰۰ روز بازداشت غیرقانونی در بهشت گردشگران
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است