Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تأکید کرد: گفتمان علمی، مؤثرترین و بی حاشیه ترین مسیر برای معرفی جهانی علوم و معارف والای امام رضا(ع) به عموم بشریت است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  آستان نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن مهدوی مهر در دیدار با اعضای ستادی کنفرانس ملی «امام رضا(ع) و علوم روز» اظهار کرد: امروز که سخن از علم و قدرت به میان می آید، قطعاً تمدن و فرهنگ رضوی که در عصر امام رضا(ع) مطرح بود و گفتگوها و مناظراتی که ایشان مبتکر آن بودند، حرف های فراوانی برای گفتن دارد و کافی است که بتوانیم سیره و سبک آن حضرت را در تمامی عرصه های فرهنگی، سیاسی، معنوی، علمی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در بین همگان به ویژه جامعه علمی زنده کنیم.
وی تأکید کرد: برای معرفی ابعاد و ساحت های مختلف وجودی حضرت رضا(ع) به بشریت باید نگاه بین المللی داشت و در این راه مؤثرین و بی حاشیه ترین مسیر برای معرفی جهانی علوم و معارف والای امام رضا(ع) از طریق گفتمان علمی خواهد بود.
وی با اشاره به ضرورت پرداختن به حوزه امام رضا(ع) و علوم روز، گفت: موضوع امام رضا(ع) و علوم روز جزو مباحث تمدنی است و هیچ عرصه ای وجود ندارد که نتوان با رویکرد علوم و اندیشه های امام رضا(ع) در آن حوزه ورود کرد.
به گفته رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی معارف و آموزه های نورانی بخش، ائمه اطهار(ع) که در طول زندگانی خود برای مردم به میراث گذاشته اند، مسیری بدون بُن بست است که پایانی برای آن وجود دارد.
وی با تأکید بر این مطلب که نباید حضرات معصومین(ع) را محدود به ابعاد خاصی کرد، گفت: اهل بیت(ع) فضایل والایی دارند که در همه ابعاد آن بزرگواران را، الگوی همه جانبه نموده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) به عنوان مرکز علمی منتسب به عالم آل محمد، حضرت رضا(ع) این انتظار می رود که به صورت جامع ابعاد مختلف زندگی ایشان را مورد بررسی قرار دهد؛ زیرا امروز هر بُعد از زندگانی نورانی امام رضا(ع) در زمینه فردی و اجتماعی و عرصه‌ های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی الگویی کامل و تمام عیار برای همگان است.
وی با استناد به این کلام نورانی عالم آل محمد، حضرت رضا(ع) که فرمودند، «اگر مردم محاسن و برتری کلام و سخن ما را می دانستند، بدون شک از ما تبعیت می کردند»، خاطرنشان کرد: باید به درستی معارف اهل بیت(ع) را فهمید و به شکل مطلوب، جذاب و مؤثر برای مخاطبان عرضه کرد.
در ادامه این نشست دکتر مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و دکتر نعمت الله فیروزی دبیر اجرایی کنفرانس ملی امام رضا(ع) و علوم روز به بیان گزارشی از پیش نشست های تخصصی برگزار شده و مقالات ارایه شده به کنفرانس پرداختند.
یادآور می شود؛ کنفرانس ملی «معارف امام رضا (علیه‌السلام) و علوم روز» به میزبانی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) 20 و 21 اسفند ماه جاری در مشهد برگزار می شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام رضا ع آستان قدس رضوی برای معرفی بین المللی علوم روز امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی

بهرام دلفان اظهار کرد: براساس قانون مولدسازی اموال مازاد دانشگاه علوم پزشکی را احصا و برای مولدسازی معرفی کردیم.

وی از معرفی ۴۸ واحد از املاک این دانشگاه برای مولدسازی خبر داد و اضافه کرد: ارزش این واحد‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است و پس از فروش برای تجهیز خوابگاه، پارکینگ بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد و بخشی از بیمارستان نیایش هزینه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر ۲۴۰۰ تخت فعال بیمارستانی داریم و با احداث بیمارستان‌های نیایش خرم‌آباد، رازی کوهدشت، گهر دورود ۱۱۰۰ تخت به مجموع تخت‌های استان افزوده می‌شود.

دلفان یادآور شد: با احداث بیمارستان نیایش، بیمارستان شهدای عشایر را به مرکز تروما و جراحی اختصاص خواهیم داد.

وی اضافه کرد: تصمیم داریم توریسم درمانی را در استان تقویت کنیم این درحالیست که سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ بیمار خارجی به استان مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: با بهره‌برداری از بیمارستان‌های در دست احداث لرستان می‌توانیم ۱۰ درصد تخت‌ها را VIP کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • معرفی میزبانان جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴