Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد زمانیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از گمرک مرزی دوغارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی وقوع این حادثه بیشترین خسارت به ناوگان حمل و نقل افغانستان وارد شد و به گفته برخی مقامات این کشور در این آتش سوزی گسترده افزون بر هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی دچار حریق شدند.

وی ادامه داد: کامیونهای ترانزیتی ایرانی و افغانستانی و کالاهایی که به آنها خسارت وارد شد طرف قرارداد با شرکت های مختلف حمل و نقل بین المللی بوده و این شرکت ها با بیمه های مختلف قرارداد داشته‌اند که از طریق دستگاههای متولی استانی، کشوری و برخی از مقامات کشور افغانستان، در حال پیگیری مطالبات مالکان کامیونهای ترانزیتی، تجار و صاحبان کالاها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: طبق مدارک ارائه شده مالکان، کامیونهای خسارت دیده از آن رانندگان و مالکان شهرستان تربت‌جام، مشهد، تبریز، بیرجند و تایباد می باشند.

وی به جایگاه گمرک مرزی دوغارون در حوزه تردد ناوگان حمل و نقل استانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر افزون بر ۶۵ درصد کالاهای صادراتی خراسان رضوی از این دروزاه اقتصادی به افغانستان و بازارهای این کشور صادر می شود که نقش بسزایی در اشتغالزایی و فعالیت ناوگان حمل و نقل استان دارد.

زمانیان ادامه داد: با تعامل و همکاری خوب دستگاههای مستقر در مرز دوغارون، آتش سوزی گمرک اسلام قلعه افغانستان نتوانست وقفه ای در حوزه فعالیتهای اقتصادی گمرک دوغارون ایجاد کند و با توجه به برخی مشکلات موجود در گمرک اسلام قلعه افغانستان، با فراهم شدن شرایط نسبی در این مرز، بلافاصله روند صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان از سر گرفته شد.

وی گفت: در حال حاضر افزون بر ۲۰۰ شرکت در حوزه های مختلف اقتصادی و حمل و نقل در کانون اقتصادی دوغارون فعالیت دارند که نقش بسزایی در اشتغالزایی جوانان جویای کار این منطقه مرزی داشته است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی افزود: این استان ۲۲۰ شرکت حمل و نقل بین المللی دارد که زمینه اشتغال افزون بر سه هزار نفر را در این حوزه فراهم کرده است.

۱۰ هزار دستگاه کامیون ترانزیتی و چهار هزار دستگاه کامیون خارجی در  استان خراسان رضوی در حوزه صادرات و ترانزیت انواع کالا فعالیت دارند.

گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت ۱۰۰ ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور و فعالترین گمرک خراسان رضوی پس از گمرک مشهد و تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است و کالاهای تجار افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرکات مرزی آن کشورها منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تایباد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مرز دوغارون افغانستان گمرک اسلام قلعه افغانستان پروندهٔ خبری آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مرز دوغارون تایباد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مرز دوغارون افغانستان گمرک اسلام قلعه افغانستان اخبار کنکور اسلام قلعه افغانستان حمل و نقل بین المللی گمرک اسلام قلعه دستگاه کامیون خراسان رضوی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان

در پی بارش‌های سیل‌آسا در استان یزد در بسیاری از شهرستان‌ها و نقاط استان سیل جاری شد، به زیرساخت‌های جاده‌ای استان خسارت زد و شش محور استان نیز مسدود شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، باران‌های سیل‌آسای روز و شب گذشته در بیشتر مناطق استان یزد، سبب بروز سیل در بیشتر مناطق شده و سبب مسدودی راه‌ها و خسارت به زیرساخت‌ها شده است؛ این بارش‌های رگباری هم‌اکنون در شهر یزد و بسیار از مناطق استان در حال وقوع است.

هواشناسی استان یزد از تداوم بارش‌ها تا فردا خبر داد و اعلام کرد که تاکنون بیشترین میزان بارش مربوط به تفت با ۶۴ و ۷ دهم میلیمتر بارش بوده است و مناطق شرقی استان شامل شهرستان‌های بافق، بهاباد و قسمت شرقی اردکان بارش‌های شدیدتری را تجربه می‌کنند.

جاری شدن سیل در جاده خضرآباد استان یزد سیل روستای هامانه دهستان کذاب جاری شدن سیل در محدوده پروژه باند دوم یزد طبس

کد خبر 747477

دیگر خبرها

  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • فیلم| آتش‌سوزی و تیراندازی در نزدیکی قلعه اربیل
  • (ویدئو) آتش‌سوزی و تیراندازی در نزدیکی قلعه اربیل
  • عبور سنگ ترانزیتی افغانستان به ترکیه از گمرک دوغارون
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد