Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، منابع نظامی سوری اعلام کردند که مقادیر زیادی سلاح از بقایای تروریست ها در حومه غربی استان درعا کشف و ضبط شده است.

این منابع اعلام کردند: مقادیر زیادی سلاح‌های سبک و متوسط همراه با مهمات روز چهارشنبه توسط مقامات ذیصلاح در استان درعا کشف و ضبط شد.

یک فرمانده امنیتی بدون اشاره به تعداد سلاح‌های کشف شده به خبرنگار سانا گفت: این سلاح‌ها که تعداد آن‌ها چشمگیر و بسیار متنوع است قرار بود توسط تروریست‌ها به صوررت قاچاق به فروش برسد اما با همکاری ثمربخش بین مقامات ذی ربط و مردم استان درعا به هنگام بازرسی از مزارع حومه غربی این استان کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرمانده امنیتی که به نام وی اشاره‌ای نشده است، اظهار داشت که سلاح‌های کشف شده شامل «اسلحه خودکار و آرپی جی»، «سلاح مخصوص تک تیرانداز و مسلسل از نوع پی کی سی» گلوله مسلسل پی کی سی و دوشکا ۱۴. ۵ میلی متری و نارنجک دستی است.

وی تاکید کرد که مقامات امنیتی سوریه به وظایف خود ادامه می‌دهند تا همه تروریست‌ها و باقی مانده آنها را که به طور غیرقانونی سلاح در اختیار دارند و علیه امنیت کشور و شهروندان این کشور اقدامات مخربی را انجام می دهند، خلع سلاح کنند.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه اوایل مرداد ۱۳۹۷ با شکست داعش و تروریست‌ها به طور کامل بر استان درعا در جنوب این کشور مسلط شدند.

کد خبر 5161216

منبع: مهر

کلیدواژه: سلاح انبار مهمات سوریه ایالات متحده امریکا عراق عربستان سعودی سوریه ایران جمال خاشقجی رژیم صهیونیستی جو بایدن روسیه محمد بن سلمان افغانستان برجام تحريم اقتصادي روسيه حشد شعبی استان درعا تروریست ها سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه، در پیامی ویدئویی خود خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس مسکو، اعلام کرد که کشورهای غربی با اقدامات خود به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده‌اند.

لاوروف گفت: در حال حاضر آمریکا و اقمار خود در ناتو همچنان در اندیشه تحمیل «شکست راهبردی» بر روسیه بوده و آماده هستند تا به قیمت از دست دادن جان «تا آخرین فرد اوکراینی» کشور ما را  مهار کرده و تضعیف کنند. در عین حال، غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده‌اند که این وضعیت مملو از پیامدهای فاجعه بار  خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که نگرانی دقیقاً این است که «تروئیکای» قدرت‌های هسته‌ای غربی در میان حامیان اوکراین هستند و به عنوان آغازگر اصلی اقدامات تحریک‌آمیز مختلف عمل می‌کنند و در شرایط کنونی می توان "ریسک های استراتژیک جدی" را مشاهده کرد.

پیش از این، در گزارش دولت انگلیس اعلام شد که این کشور تا زمانی که نیاز باشد، سیاست بازدارندگی هسته‌ای خود را حفظ خواهد کرد.

در اواخر ماه مارس، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، لیندا توماس گرینفیلد، در نشست شورای امنیت با موضوع "خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای" گفت که ایالات متحده قصد دارد گفتگوهای دوجانبه در مورد کنترل تسلیحات با روسیه و چین را "فوراً و بدون پیش شرط" آغاز کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز به نوبه خود تاکید کرد که روسیه و ایالات متحده باید به اجرای کامل توافقنامه مربوط به اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن تسلیحات تهاجمی استراتژیک بازگردند. وی تاکید کرد: کشورهای دارای سلاح هسته‌ای باید توافق کنند که هیچ یک از آنها اولین استفاده کننده از سلاح هسته‌ای نباشند، چرا که در جنگ هسته‌ای برنده‌ای وجود نخواهد داشت.

هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانهدرخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیللاوروف: اروپا در بحران اوکراین آسیب جدی دیده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس یادگاری در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • جو شدید امنیتی در دانشگاه
  • المنار: موج استعفای مقامات صهیونیست در راه است
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد