Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور اظهارداشت: پویش «هر شهید یک درخت» نخستین برنامه‌ به مناسبت روز درختکاری است، در این پویش بر اساس درخواست شهروندان ۱۱۰ نهال در مناطق ۲۲ گانه تهران کاشته می‌شود.  

وی گفت: مردم برای شرکت در این پویش می‌توانند با سامانه ۱۸۳۷ تماس بگیرند تا به نام و یاد یکی از شهدای منطقه محل سکونتشان نهال غرس شود، سعی می‌شود این نهال‌ها بیشتر در مقابل منازل شهدا و مراکز فرهنگی کاشته شود و روی هر درخت یک پلاک یادبود با نام یکی از شهدا نصب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمیان‌پور افزود: پویش «هر شهید یک درخت» بر عهده فرهنگسرای تهران است و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در برگزاری آن مشارکت دارد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری پویش «شهر نارنج» اظهارداشت: چندین سال است که در ایام نوروز بحث‌هایی درباره هدر رفتن حجم بالایی از بذرهای ارزشمند خوراکی مانند گندم برای سبز کردن سبزه در فضای مجازی شکل می‌گیرد و بسیاری از مردم نسبت به این موضوع هشدار می‌دهند.

وی گفت: براین اساس، پویش «شهر نارنج» برای مقابله با هدر رفتن منابع غذایی و ترویج کاشت درختان مثمر در سطح شهر و معابر عمومی برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور افزود: در این پویش کودکان نقاشی‌های خود را با موضوع «شهری پر از درخت نارنج» به دبیرخانه برنامه واقع در فرهنگسرای معرفت ارسال می‌کنند و برای کودکانی که در پویش شرکت می‌کنند، بسته بذر نارنج و ملزومات کاشت آن ارسال می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: تولید و انتشار کلیپ برای ترویج کاشت بذر نارنج به جای سبزه نوروز، بخش دیگر این پویش است، شهروندان برای شرکت در پویش «شهری پر از درخت نارنج» و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فرهنگسرای معرفت به نشانی marefat.farhangsara.ir یا صفحه این فرهنگسرا در فضای مجازی به نشانی marefat.farhangsara مراجعه کنند.

وی، «رویش‌های مقاومت» را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت روز درختکاری عنوان کرد و گفت: این برنامه پنجشنبه ۱۴ اسفندماه در فرهنگسرای امام(ره) برگزار می‌شود، در این برنامه که تعدادی از سفرای مقاومت مانند جنبش جهاد اسلامی، حماس و سفیر فلسطین در تهران در آن حضور دارند، نهال‌هایی به یادبود مردم مظلوم جهان از غزه تا یمن کاشته می‌شود.  

فاطمیان‌پور از تولید محصولات فضای مجازی به مناسبت روز درختکاری خبر داد و افزود: بیش از ۲۰۰ کلیپ با موضوع‌های مرتبط با درختکاری، طبیعت، حفظ محیط زیست و نگهداشت فضای سبز تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: محیط زیست یکی از اولویت‌های مدیریت شهری و  سازمان فرهنگی هنری است و برای بهتر پرداختن به این موضوع، شورای اندیشه‌ورز محیط زیست سازمان فرهنگی هنری متشکل از نخبگان حوزه محیط زیست تشکیل شده است، دبیرخانه این شورا در فرهنگسرای تهران قرار دارد و در حوزه حفاظت محیط زیست، درختکاری و... فعالیت می‌کند.

۱۵ تا ۲۲ اسفندماه با عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و نخستین روز این هفته روز درختکاری است. هفته منابع طبیعی امسال با شعار «همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» در سراسر کشور و استان تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها شهرداری تهران روز درختکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران روز درختکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شهرداری تهران روز درختکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منابع طبیعی اخبار کنکور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مناسبت روز درختکاری منابع طبیعی فضای مجازی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است

حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران در دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مهمترین سرمایه ما کانون افراد دارای معلولیت است، اظهار کرد: ما تمام برنامه‌ها از اتاق فکر تا پایش را پشتیبانی خواهیم کرد و درخواست ما این است که سازمان بهزیستی کانون‌های ما را توسعه دهد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها و اردو‌های فصلی برای معلولین، تصریح کرد: ۱۷۵ هزار نفر معلول هر دو هفته یکبار در روز‌های چهارشنبه در پارک‌ها گردهم می‌آیند.
صاحب تصریح کرد: ۲۰ هزار نفر در مسابقات ورزشی معلولین شرکت کردند که این اقدام در سال قبل برای اولین بار با همکاری سازمان بهزیستی برگزار شد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه اولین اقدام ما برای معلولین در حوزه حمل و نقل است، یادآور شد: پیشنهاد ما در حوزه تاکسی‌های اینترنتی بود و شهردار تهران نیز از موضوع استقبال کرد. این توان وجود دارد که از تاکسی‌های زیر نظر مدیریت شهری برای معلولان استفاده کرد.

صاحب با بیان اینکه ما بازی و تفریح را امری فانتزی و سرگرمی می‌دانیم درحالی که امری درمانی است، گفت: احداث ورزشگاه‌ها برای معلولان از برنامه‌های ما برای امسال است و به دنبال ایجاد دو ورزشگاه به جز ورزشگاه حضرت ابوالفضل هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس
  • راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی سپاس سردار
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس + فیلم
  • از راه‌اندازی پویش «سپاس سردار» تا ساخت‌ پروفایل‌ «من‌ و سردار، شما همه‌»
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسرا‌ها
  • حرکت به سمت مردمی‌سازی اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر قم
  • چای‌خانه‌های حضرتی در برنامه‌های مذهبی شهر راه‌اندازی شود
  • احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است
  • آخرین وضعیت معلولان در تهران | ۴ هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان داریم | لزوم ایجاد یک پارک ویژه برای این شهروندان