Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:07:43 GMT

کاهش ۲۵ درصدی مصرف مواد مخدر در کرمانشاه محقق نشده است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۱۸۷۲

کاهش ۲۵ درصدی مصرف مواد مخدر در کرمانشاه محقق نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا آمویی بعد از ظهر امروز در همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر که بعد از ظهر امروز به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه با حضور وبیناری دانشجویان با اشاره به برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: کاهش ۲۵ درصدی مصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه و سراسر کشور با توجه به آمار واصله کاهش نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجتماعی شدن پیشگیری از مواد مخدر را امری ضروری دانست و افزود: در سال‌های اخیر گرایش جامعه بانوان به مواد مخدر و افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی نسبت به نوع سنتی آن و استفاده از قرص‌های روانگردان مشاهده شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۴ دستگاه از جمله نیروی انتظامی مسئولیت مقابله با امر مواد مخدر را دارند، گفت: نیروی انتظامی در آخرین حلقه مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، لذا سایر دستگاه‌ها و نهادها از جمله دانشگاهیان و قشر تحصیل کرده باید وظیفه خود را در این رابطه انجام دهند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های در اختیار جامعه همچون نهادهای مدنی، سازمان‌های مردم نهاد و خود مردم برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد ضروری بوده و باید همچون رویکرد کشورهای توسعه یافته در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ نسبت به اجتماعی شدن پیشگیری از اعتیاد اقدام کرد.

فعالیت نهادهای مردمی در مبارزه با مواد مخدر باید در چارچوب قانون باشد

آمویی با تاکید بر اینکه فعالیت نهادهای مدنی و مردم در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید در چارچوب قانون و مقررات باشد، بیان کرد: رسیدگی به امور مربوط به مواد مخدر باید با برنامه‌ریزی درست و هدفمند صورت گیرد تا نتیجه دلخواه و مطلوب در جامعه دیده شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: متأسفانه تاکنون به جز نیروی انتظامی، فعالیت ۲۳ دستگاه دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر نتیجه مطلوب و خروجی قابل مشاهده‌ای برای کاهش مصرف آن در جامعه نداشته است که باید این رویه تغییر کند.

وی با بیان اینکه کانون خانواده به عنوان اولین کانون مبارزه با مواد مخدر باید فعالیت کند، افزود: با توجه به تحقیقات انجام شده خانواده‌ها پس از پنج سال به اعتیاد فرزندان خود پی می‌برند که این موضوع بسیار تأسف بار است، زیرا که خانواده نباید با اقدامات پلیسی و تهاجمی با فرزندان خود برخورد کند بلکه باید از تمامی تصمیمات فرزندان آگاه باشند.

آمویی نقش رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی به منظور کاهش مصرف مواد مخدر مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به همه‌گیری استفاده از تکنولوژی و فضای مجازی باید افراد فعال در این حوزه و رسانه نسبت به آگاه سازی و تولید محتوا برای پیشگیری از اعتیاد اقدام کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ساخت محتوای مخصوص برای هر نسل به منظور افزایش تأثیرگذاری بسیار ضروری بوده و خوراک محتوایی مناسب در راستای مبارزه با مواد مخدر باید تهیه شود.

هنرمندان، ورزشکاران و صاحبان نفوذ در مبارزه با مواد مخدر گام بردارند

آمویی با اشاره به راه‌های اثرگذاری بر جامعه برای پیشگیری از مواد مخدر گفت: جامعه صاحب نفوذ، هنرمندان و ورزشکاران باید به عنوان الگوی جامعه با آگاه‌سازی مردم در راستای مبارزه با مصرف مواد مخدر گام بردارند، زیرا که تأثیرگذاری این افراد بر روی افکار عمومی قابل مشاهده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ورود افراد صاحب نفوذ و دارای محبوبیت میان مردم اجتماعی شدن پیشگیری از اعتیاد را محقق می‌کنند، بنابراین لازم است این افراد در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی به نقش و تأثیرگذاری جامعه نخبگان و دانشگاهیان در پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: مداخله علمی و دقیق در بحث اعتیاد توسط جامعه تحصیل کرده بسیار ضروری است، لذا این افرا باید به عنوان پشتیبانان علمی وارد کار شده و چگونگی تغییر مصرف و جامعه مصرف کننده مواد مخدر و راهکارهای مقابله با این پدیده‌ها را تحلیل و گزارش کنند.

کشف بیش از ۹۵۰ تن مواد مخدر در کشور طی سال جاری

آمویی با اشاره به کشف مواد مخدر در یازده ماه ابتدایی سال جاری گفت: طی مدت مذکور بیش از ۹۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است.

وی افزود: نیروی انتظامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از چهار هزار شهید و ۱۴ هزار جانباز در راستای مبارزه با مواد مخدر فدای این مرز و بوم کرده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون نیروی انتظامی با اجرای طرح‌های پاکسازی و برخورد با خرده فروشان و سایر توزیع کنندگان مواد مخدر در راستای مبارزه با مصرف مواد مخدر در کشور می‌کوشد.

کد خبر 5161212

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه فرماندهی انتظامی کرمانشاه پیشگیری از اعتیاد مواد مخدر فضای مجازی همایش ملی نیروی انتظامی انقلاب اسلامی ایران شهید ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا گرگان بوشهر شیراز زلزله مشهد لیگ برتر فوتبال ایران انتخابات 1400 مجلس شورای اسلامی اردبیل شهرستان کرج معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه مبارزه با مواد مخدر راستای مبارزه پیشگیری از اعتیاد مصرف مواد مخدر نیروی انتظامی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مراغه در یک عملیات ویژه و با تحقیقات فنی و پلیسی از فعالیت ۲ نفر که با یک دستگاه خودروی پراید در زمینه قاچاق عمده مواد مخدر فعالیت می‌کردند مطلع و موضوع در دستور کار عملیاتی پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با شناسایی کامل مسیر عبور سوداگر مرگ و نوع خودروی وی با هماهنگی‌های لازم تیم‌های ویژه در محدوده شهرستان وارد عمل شدند.

 فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: در یک عملیات غافلگیرانه ماموران با تعقیب و مراقبت لازم خودرو را توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۴۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد خاطرنشان کرد: مبارزه بی‌امان پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل