Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد که امیدواری ها به پایان همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان تا پایان سال 2021 میلادی «غیر واقع بینانه» و «زودهنگام» است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز،مایکل رایان، مدیر برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت با این حال گفت که کشف واکسن های موثر برای پیشگیری از بیماری «کووید 19» می تواند به کاهش چشمگیر رقم مرگ و میر بر اثر ابتلا به این بیماری همه گیر کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت افزود که تلاش های بشر طی ماههای آینده باید بر روی کاهش موارد سرایت ویروس کرونا متمرکز شود.
مدیر برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: «ما اگر زیرک باشیم می توانیم تا پایان سال به موارد بستری شدن و مرگ و میر مرتبط با همه گیری کرونا خاتمه دهیم.»
وی همچنین از داده های پژوهش های اخیر که از تاثیر واکسن های کشف شده برای بیماری «کووید 19» حکایت دارد ابراز خرسندی کرد. مایکل رایان گفت: «فکر کنم که اگر واکسن ها علاوه بر کاهش موارد مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان ها بر روی خطر سرایت و روند انتقال بیماری هم تاثیر چشمگیری بگذارد می توانیم به سمت کنترل همه گیری کرونا حرکت کنیم.»
او با این حال هشدار داد که هیچ تضمینی برای کنترل این همه گیری که روند شیوع آن در حال تغییر و تحول است وجود ندارد.
تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز از واکسیناسیون جوانان و گروه های کم خطر در کشورهای ثروتمند پیش از اعضای کادر درمان در کشورهای در حال توسعه ابراز تاسف کرد. وی گفت که کشورها نباید در رقابت با یکدیگر برای واکسیناسیون جمعیت کشورهایشان باشند بلکه واکسیناسیون باید روندی «جهانی» در نظر گرفته شود.
هشدار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر عدم پایان همه گیری کرونا تا پایان سال 2021 در حالی مطرح می شود که آمار ابتلا به این ویروس در سطح جهان هفته گذشته پس از شش هفته بار دیگر سیر صعودی پیدا کرد. سازمان جهانی بهداشت یکی از عوامل موثر در توقف روند کاهش موارد ابتلا به بیماری «کووید 19» را رفع محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع این بیماری در برخی کشورها اعلام کرده است

هشدار سازمان جهانی بهداشت دربارۀ ویروس مرموز «کووید مستمر
آخرین تحقیقات دربارۀ ویروس کرونا و آثار آن بر بدن مبتلایان نشان داده است که این ویروس در بدن شمار قابل توجهی از بیماران کووید19 برای مدتی بسیار طولانی‌تر از دوره متعارف باقی می‌ماند و در برخی موارد حتی باعث ناتوانی بیماران می‌شود؛ موضوعی که باعث شده تا سازمان جهانی بهداشت درباره مقاومت برخی گونه‌های این ویروس در بدن بیماران هشدار دهد.
این سازمان اعلام کرد که «کووید مستمر» باید از سوی کشورها و مقامات بهداشتی «در بالاترین درجه اهمیت» قرار بگیرد.
هانس کلوگه، مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این موضوع یک اولویت روشن برای سازمان جهانی بهداشت است. اگر بخواهیم عواقب طولانی مدت و راههای درمان کووید19 را بشناسیم باید به افرادی که برای مدت طولانی علائم ابتلا به این بیماری را دارند، توجه جدی بکنیم.»
دلیل اینکه چرا برخی از بیماران برای ماهها همچنان درگیر بیماری کووید19 هستند، روشن نیست. این افراد پس از مثبت شدن آزمایش کرونا و با وجود آنکه تحت درمان قرار می‌گیرند، برای ماهها برخی از علائم این بیماری همچون خستگی مفرط، مشکلات تنفسی، اختلالات عصبی و مشکلات قلبی را دارند.
هانس کلوگه می‌گوید: «این موضوع واقعی و درخور توجه است. بطور متوسط از هر 10 مبتلای به کووید19 یک نفر همچنان پس از 12 هفته علائم این بیماری را نشان می‌دهد و گاه این مدت بسیار بیشتر است.»
سازمان جهانی بهداشت از مقامات بهداشت و موسسات تحقیقات پزشکی اروپایی خواسته است که «یک برنامه تحقیقاتی مشترک» را برای جمع آوری هماهنگ داده‌ها در این باره آغاز کنند و بر اساس یافته‌های خود و با همکاری دیگر اعضای این سازمان، یک برنامۀ استراتژیک جامع برای چگونگی درمان مبتلایان به «کووید مستمر» طراحی کنند.
پیش از این در اوایل ماه فوریه سازمان جهانی بهداشت اولین سمینار مجازی را در موضوع «کووید مستمر» برای یافتن تعریفی از این بیماری، نامگذاری رسمی آن و روش‌های هماهنگ مطالعه و مقابله با آن برگزار کرده بود.

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از عدم کارایی واکسن‌ها در مقابل گونه‌های جدید ویروس کرونا 
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ظهور انواع جدید بیماری کووید-19 پرسش‌هایی را در خصوص کارکرد واکسن‌های موجود علیه ویروس کرونا ایجاد کرده و نگرانی‌هایی را در این رابطه پدید آورده است.
تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک جلسه توجیهی که  برای رسانه‌ها ترتیب داده بود گزارش‌های دریافتی از آفریقای جنوبی را نگران کننده دانست و افزود: «آنچه در خصوص واکسن آسترازنیکا در آفریقای جنوبی رخ داد یک یادآوری برای ماست که بدانیم برای کنترل زنجیره شیوع ویروس کرونا بیش از همه باید به اقدامات بهداشتی اثبات شده اتکا کنیم.»
اشاره آقای ادهانوم به گزارش‌هایی است که نشان داده واکسن آسترازنیکا-آکسفورد بر روی گونه جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی اثر چندانی نداشته است. دولت آفریقای جنوبی اعلام کرده فعلا تزریق این واکسن تولید بریتانیا را متوقف می‌کند.
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در بخش دیگری از اظهارتش اعلام کرد: «انتظار می‌رود طی روزهای آینده در خصوص وضعیت واکسن آسترازنیکا تصمیم‌گیری شود و توصیه‌هایی در این رابطه منتشر شود.» ادهانوم همچنین تاکید کرد که این سازمان میلیون‌ها دوز از واکسن‌های مختلف را برای کشورهای فقیر ارسال می‌کند.
این سازمان هفته گذشته اعلام کرده بود که بیش از سه چهارم واکسن‌های تولید شده تنها در 10 کشور توزیع شده و در حدود 130 کشور جهان هنوز هیچ واکسنی تزریق نشده است.
دکتر سومیا سوامیناتان، یکی از پژوهشگران ارشد سازمان جهانی بهداشت در خصوص وضعیت واکسن آسترازنیکا اعلام کرد مردم نباید از آنچه در آفریقای جنوبی اتفاق افتاده نتیجه‌گیری کنند که این واکسن برای ایمنی در مقابل ویروس کرونا موثر نیست. او در ادامه افزود: «تمام شواهد موجود تا به امروز نشان می‌دهد واکسن‌های تولید شده تاکنون میزان مرگ و بستری شدن در بیمارستان و بیماری شدید را به شکل قابل توجهی کاهش داده است.»
به نظر می‌رسد سایر واکسن‌های کووید-19 که توسط شرکت‌های فایزر بیانتکس و جانسون ساخته شده نیز در مقابل سویه جدیدی از ویروس کرونا که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده کم اثر هستند؛ هرچند تحقیقات نشان می‌دهد این واکسن‌ها دست‌کم می‌توانند از بیماری شدید فرد جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین سازمان بهداشت جهانی سازمان جهانی بهداشت واکسن آسترازنیکا آفریقای جنوبی ویروس کرونا همه گیری واکسن ها کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟