Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@13:49:42 GMT

چه وکیلی برای پرونده­ ما بهتر است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۱۹۷۸

چه وکیلی برای پرونده­ ما بهتر است؟

از طرفی، در کلان شهرهایی مانند تهران، که تعداد شکایات و همچنین تعداد مشکلات آن بیش از بسیاری از شهر­ها است، آشنایی با روند قضایی و همچنین شناخت قانون اهمیت بیشتری می ­یابد. به طبع وکیل تهران نیز باید از توانایی بیشتری در تسلط بر قوانین برخوردار باشد و سابقه­ درخشانی در زمینه­ وکالت موفق پرونده ­های قضایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکلایی که در شاخه­های مختلف دستگاه قضایی فعالیت دارند، بر اساس آن شاخه و تخصصشان نامیده می­شوند. وکلایی که در پرونده ­هایی در خصوص جرم و کیفر فعالیت می­ کنند را وکلای کیفری، وکلای فعال در زمینه­ی پرونده­های جاری در دادگاه خانواده را وکیل خانواده و وکلای پرونده­های حقوقی را وکیل حقوقی می­نامند.

همانطور که برای هرکدام از این مسائل، نیاز به طرح دعوا در  یک دادگاه خاص است، وکیل شما نیز باید دارای آن تخصص بوده و به قوانین این حوزه آشنایی کامل داشته باشد و باید به وکیل مربوط به پرونده­ی خودتان رجوع کنید و از مشاوره­ها و همکاری او بهرمنده شوید.

وکیل کیفری و وظایف تخصصی او

به پرونده هایی که موضوع آن رسیدگی به یک اتهام و تشخیص مجرمیت و تعیین مجازات است ، پرونده­ی کیفری می­گویند. پرونده­های کیفری پس از طرح شکایت از سوی شاکی، از سوی دادرس و دادسرا، به دادگاه­های کیفری حوزه­ی مربوط به جرم ارسال شده و در آن­جا روند رسیدگی به پرونده ادامه می­یابد.

برای طرح شکایت و یا دفاع از متهم، تنها وکلای کیفری و یا وکلای پایه­­ یک دادگستری، اجازه­ی حضور در دادگاه کیفری را دارند و دیگر وکلا نمی­توانند وکالت پرونده­های کیفری را بر عهده گیرند. وکیل کیفری وکیلی است که به روند رسیدگی به پرونده­ های کیفری آشنا است و به قوانین این حوزه تسلط کافی داشته باشد و با کسب پروانه­ فعالیت مربوط، امکان حضور در دادگاه­های کیفری را داراست.

چه زمان احتیاج به داشتن وکیل کیفری است؟

چنانچه زمانی فردی قصد طرح دعوی کیفری را داشته باشد، می­تواند با رجوع به یک وکیل کیفری از جزئیات شکایت و همچنین طرح مستندات خود به او و گرفتن راهنمایی های لازم  از او برخوردار شود. چنانچه شخصی وکیلی را به استخدام خود در آورد و نیازی به حضور شخص در دادگاه نباشد، وکیل به جای شخص در دادگاه حضور پیدا می­کند.

چنانچه قصد طرح دعوی کیفری، مانند کلاهبرداری، ضرب و شتم، تصرف اموال، چک بی­محل و از این دست را دارید و یا اینکه علیه شما در دادگاه کیفری دعوایی طرح گردیده و قصد دفاع از خود را دارید، توصیه می­کنیم که یک وکیل کیفری را در کنار خود داشته باشید. زیرا پرونده­های کیفری دارای نکات قانونی خاص و پیچیدگی ­های مهمی است و همچنین صادر شدن حکم نادرست چه برای شاکی و چه برای مشتکی عنه ، مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت. چرا که،  هیچکس امکان طرح دوباره­ی یک دعوای کیفری را نداشته و همچنین صدور حکم کیفری علیه شخصی، در کنار مجازات، مسائلی مانند سوء پیشینه را نیز مطرح می­کند.

تفاوت وکیل خانواده با وکیل کیفری چیست؟

دعاوی مربوط به حوزه­ی خانواده، اگرچه بسیاری از  آن­ها می­توانند دارای احکام کیفری باشند و مجازات در پی داشته باشند، اما هیچکدام در ابتدای امر، در دادگاه کیفری مطرح نمی­گردند، بلکه به شعب دادگاه خانواده ارجاع داده می­شوند. وکلایی که در دادگاه خانواده حضور می­یابند، باید به تمامی قوانین و انواع دعوی خانواده اطلاع داشته باشند.

وکیل خانواده با استفاده از دانش و آگاهی خود به قوانین این حوزه و آشنایی به روند قضایی نقش به سزایی در نتیجه­ی دادگاه برای موکل خود ایفا می­کند. در پرونده­ها دادگاه خانواده از قبیل طلاق، مهریه، نفقه، دعواهای زن و شوهری، وجود وکیل برای کسب نمودن حکم مطلوب، بسیار اهمیت دارد.

نقش وکیل خانواده در دادگاه

از آنجایی که بسیاری از پرونده­های خانواده، ناشی از اختلافات زن و شوهری و پرونده­های مربوط به طلاق است و در شمار زیادی از موارد، افرادی که به دادگاه خانواده می­آیند، دارای سابقه­ی درگیری و یا حداقل قابلیت درگیری را دارا هستند، لذا بسیاری علاقه­ای به حضور در دادگاه و رو به رو شدن با یکدیگر را ندارند. مضاف بر این مسئله، اهمیت نگاه قانونی و آشنایی به مفاد قانونی دعوی مرتبط با خانواده، باعث می­شود افراد، وکلایی برای خود استخدام کنند. وکیل خانواده با حضور یافتن در دادگاه به جای موکل خود و همچنین آشنایی­اش با قوانین، همانطور که بیشتر گفته شد، نقش بسزایی در نتیجه­ی احکام صادر شده خواهد داشت.

منبع : ره جویان عدالت

۲۱۲۱

کد خبر 1492188

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دادگاه خانواده وکیل خانواده وکیل کیفری پرونده ها ی کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست دادگاه های تبریز

لیست دادگاه های تبریز به همراه آدرس کامل و لوکیشن مقصد به صورت تفکیک شده ( حقوقی + خانواده + کیفری ) پارس وکیل برای سهولت در یافتن دادگاه های تبریز لیست کامل دادگاه ها + شورای حل اختلاف را به همراه لوکیشن ارائه داده است ، همچنین ما پیشنهاد میکنیم در صورتی که با مشکل حقوقی حاد روبرو هستید حتما از لیست بهترین وکیل تبریز بهره مند شوید .

پارس وکیل حامی حقوقی مردم این پست را ارئه میدهد.

"در نظر داشته باشید که هزینه های کمک نگرفتن از یک وکیل بسیار سنگین تر از هزینه های دستمزد یک وکیل است!!!

+

+

چنانچه در پایتخت به مشکل حقوقی برخورده اید میتوانید به صفحه وکیل تهران مراجعه کنید.

1) دادگاه مرکزی تبریز (آذربایجان شرقی)

دادگاه مرکزی تبریز (مجتمع قضایی مرکزی تبریز) واقع در آدرس زیر میباشد :

آدرس: اول سربالایی ولیعصر-دادگستری کل استان آذربایجان شرقی (کد پستی:۵۱۵۷۷۳۳۱۳۵)

تلفن: ۰۴۱۱۳۳۰۶۴۲۰ – ۰۴۱۱۳۳۱۸۱۴۴

(دادگاههای انقلاب در داخل دادگستری ودادگاههای خانواده روبروی
دادگستری مرکز و جنب پارکینگ مستقر می باشند.)

اگر مشکل حقوقی شما به این دادگاه ارجاع شده است به احتمال زیاد با یک مشکل کیفری حاد دست و پنجه نرم میکنید ، مشکلات کیفری میتوانید در مورد جرایم : کلاهبرداری ، سرقت ، جرایم اینترنتی ، جعل اسناد ، فروش مال غیر ، نزاع ، حمل سلاح و... که در این صورت میتوانید از کمک بهترین وکیل کیفری تبریز بهره مند شوید.

شما میتوانید از طریق لوکیشن زیر این دادگاه را مسیر یابی کنید...

آیا میدانید 7 نابغه وکالت در تبریز چه کسانی هستند؟ به صفحه شهر وکیل مراجعه کنید.

2) دادگاه خانواده تبریز

دادگاه خانواده تبریز که به مسائل حقوقی مربوط به حوزه خانواده اعم از طلاق ، مهریه ، نفقه و... در شهر تبریز رسیدگی میکنند، مجتمع قضایی دادگاه های خانواده تبریز واقع در :

آدرس: تبريز، پل قاری، به طرف آبرسان، اول خیابان علامه طباطبائی

اگر مشکل شما به این دادگاه ارجاع داده شده است به احتمال زیاد با مشکلاتی نظیر : طلاق ، مهریه ، نفقه ، اجرت المثل ، استرداد جهیزیه و... است که در این صورت پیشنهاد میکنیم حتما از کمک بهترین وکیل خانواده تبریز بهره مند شوید .

و اگر به وکیل متخصص طلاق احتیاج دارید نیز میتوانید به پارس وکیل مراجعه کنید.

شماره تماس: 04133320110

 

3) شورای حل اختلاف باغمیشه امام خمینی تبریز

شورای حل اختلاف باغمیشه امام خمینی تبریز ، آدرس این شورای حل اختلاف واقع در : استان آذربایجان شرقی، تبریز، شهرك باغميشه، خيابان مولانا، 398Q+QGH مجتمع اداری شورای حل اختلاف، ایران و لوکیشن این شورا در :

4) دادگاه شهید بهشتی تبریز

دادگاه شهید بهشتی تبریز در آدرس :  گلکار، تبریز، استان آذربایجان شرقی، ایران میباشد ، برای دسترسی به لوکیشن مجتمع قضایی شهید بهشتی تبریز میتوانید بر روی لوکیشن زیر کلیک کنید ...

دادگاه حقوقی تبریز (شهید بهشتی )

در این دادگاه به مشکلاتی نظیر دعاوی ملکی و حقوقی نظیر چک و سفته ، وصول مطالبات رسیدگی میشود لذا میتوانید از کمک بهترین وکیل ملکی تبریز بهره مند شوید.

شماره تماس: 04111011213

5) شورای حل اختلاف شهید قدوسی تبریز

شورای حل اختلاف شهید قدوسی تبریز واقع در آدرس : استان آذربایجان شرقی، تبریز،، چهار راه لاله، خیابان سالاری،، ، ایران ، میباشد ، چنانچه در جستجوی لوکیشن مجتمع قضائی شهید قدوسی تبریز هستید میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید و مسیر یابی کنید :

6)دادگاه شهید قاضی طباطبایی تبریز

دادگاه شهید قاضی طباطبایی تبریز ( مجتمع قضایی شهید قاضی طباطبایی) که دادگاه حقوقی را نیز شامل میشود واقع در آدرس : تبریز، خيابان آذربايجان، نرسيده به ميدان آذربايجان، مجتمع قضايی شهيد قاضي طباطبايي تبريز

شماره تماس: 04111010133

7) دادگاه شهید مدنی تبریز

دادگاه شهید مدنی تبریز که ویژه جرایم اقتصادی(پولشویی،اختلاص،رشوه و...) میباشد واقع در : استان آذربایجان شرقی، تبریز، جاده باسمنج، ، ایران ، میباشد ، در صورت نیاز به مسیر یابی از طریق گوگل مپ میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کنید :

8) دادگاه آذرشهر تبریز

دادگاه آذرشهر تبریز واقع در آدرس : تبریز، آذرشهر، شهرک ولیعصر، خیابان رجایی ، دادگستری آذرشهر واقع در لوکیشن زیر میباشد ...

9)دادگاه جلفای تبریز

دادگاه جلفا در خیابان ولایت فقیه واقع شده است،این دادگستری در نزدیکی بازار روس ها ،هتل گریبتون ،مهمان پذیر آذربایجان ،درمانگاه تامین اجتماعی قرار گرفته است ، شما میتوانید از مسیر طریق لینک زیر این دادگاه را مسیر یابی کنید...

تمامی اطلاعات وکلا از سایت رسمی کانون وکلای دادگستری گرداوری شده.

دیگر خبرها

  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • تصاویری از وکیل تتلو در دادگاه
  • لیست دادگاه های تبریز
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • رابطه جنسی مرد انگلیسی با اجساد