Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@07:14:02 GMT

27 محله آسیب پذیر در قزوین شناسایی شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۲۰۳۹

27 محله آسیب پذیر در قزوین شناسایی شده است

معاون امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: با شناسایی 27 محله آسیب پذیر و پر خطر برای اجرای طرح های مقابله با کاهش آسیب ها برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کارگروه امور اجتماعی عصر چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

مریم بیدخام در این جلسه اظهارداشت: در مصوبات گذشته مقررشده بود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت اقتصاد هنرمندان اقدام کند و از ظرفیت خانه های تاریخی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اضافه کرد: تفاهم همکاری با آموزش و پرورش برای آموزش خوشنویسی در مدارس، کمک به کسب و کارهای نو بنیاد با کمک پارک علم و فنآوری و شهرداری قزوین، برگزاری نمایشگاه مجازی، هماهنگی با شهرداری برای واگذاری غرفه سرای سعدالسلطنه در بازارچه هنرمندان، از مصوباتی بود که اجرایی شد.

بیدخام تصریح کرد: گسترش حاشیه نشینی و افزایش آسیب های ناشی از آن موجب توسعه سکونت گاههای غیر رسمی شده که برای ساماندهی آنه باید تدبیر کنیم.

وی تصریح کرد: در شهر قزوین 27 محله پر خطر که در آن آسیب هایی چون اعتیاد، تکدی گری و فقر اقتصادی زیاد است شناسایی شده و برای اجرای طرح و نوسازی محل و نیز آموزش ساکنان اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین یادآورشد: حاشیه نشینی یک دغدغه جدی است و در استان متاسفانه اطلاعات دقیق و شفافی از مناطق حاشیه نشین نداریم که برنامه ریزی درستی در خصوص آنها صورت گیرد.

بیدخام افزود: در سراسر کشور 245 محله آسیب پذیر با تهدید باتلا شناسایی شده که هیچ محله ای از قزوین در آن نیست به همین دلیل هیچ اعتباری در این زمینه به استان تخصیص داده نخواهد شد و باید نیازهای اعتباری را در استان تامین کنیم تا طرح های مقابله با آسیب ها عملیاتی شود.

وی گفت: در سالهای گذشته بیش از 8 میلیارد تومان برای مناطق آسیب پذیر هزینه کردیم و امسال 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای مدارس مناطق حاشیه شهرها هزینه کردیم اما اعتبارات برای پاسخگویی به مشکلات کافی نیست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت الاسلام سید مرتضی پورعل در حاشیه برگزاری مراسم جشن ولادت امام حسن (ع) در محله ۲۲ بهمن ساری از فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور خبر داد.

او گفت: مهمترین هدف این گروه معرفی درست اسلام به نسل نو و آینده است.

خانم عبدی مسئول فرهنگی حوزه‌ی بنت الهدی سپاه ناحیه ساری نیز در حاشیه این مراسم گفت: جشن ولادت کریم اهل بیت همراه با مسابقات برای کودکان و مراسم یادبود کودکان شهید غزه با همت قرارگاه محله مهدوی برگزار شد.

او افزود: این برنامه با هدف ایجاد شادی و نشاط و نزدیکی با اهل بیت؛ تعظیم شعائر دینی همراه با ضیافت افطاری توسط حوزه‌ مقاومت بسیج بنت الهدی و حوزه‌ی نبی اکرم (ص) برگزار شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • ۸ اشتباهی که ایمیل شما در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند
  • بزرگترین آب انبار تک گنبدی ایران در قزوین + فیلم
  • طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سمنان اجرا شد
  • سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟