Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:15:26 GMT

چرخه بیسوادی در کردستان باید متوقف شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۲۰۵۳

چرخه بیسوادی در کردستان باید متوقف شود

استاندار کردستان بر ضرورت توقف چرخه بیسوادی در سطح شهرها و روستاهای استان و همچنین سرعت در اتمام پروژە‌های مشارکتی مدارس تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان (13 اسفند) در جلسه شورای آموزش و پرورش و نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان کردستان، ریشه کنی بیسوادی را از جمله برنامه‌های دارای اولویت برشمرد و گفت: اکنون بحث بر سر سوادآموزی به افراد سن بالای فاقد سواد چندان مطرح نیست و ما باید بر کودکان و نوجوانانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌اند متمرکز شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در جایی باید چرخه بیسوادی متوقف شود و نباید اجازه داد در هیچ جای استان افرادی به شمار بیسوادان اضافه شود.

 

مرادنیا تاکید کرد: باید مشوق ها و راهکارهایی برای حمایت از خانواده‌ها در نظر گرفت تا آنان را تشویق به ادامه تحصیل فرزندانشان کرد و با این روش مبادی بیسوادی تا حدود زیادی بسته خواهد شد.

 

استاندار کردستان در ادامه به میزان سرانه فضای آموزشی در استان نیز اشاره کرد و گفت: با پروژه‌هایی که در چند سال گذشته در ساخت و نوسازی مدارس صورت گرفته استان وضعیت قابل قبول و بهتری به نسبت میانگین کشوری دارد.

 

مرادنیا اضافه کرد: در سال آینده باید تلاش کنیم پروژه های مشارکتی برای احداث فضاهای آموزشی را سرعت ببخشیم و اولویت خود را اتمام پروژه های با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا قرار دهیم.

 

وی یادآوری کرد: نباید اعتبارات موجود را میان همه طرحهای موجود و پراکنده تقسیم کرد، چرا که در آن صورت هیچ یک از طرحها به سرانجام نخواهد رسید.

 

استاندار کردستان در پایان به وضعیت جسمانی و میزان چاق و لاغری دانش آموزان اشاره کرد و افزود: ما در مقابل فقر اقتصادی خانوارها مسئول هستیم و لازم است سازوکاری در نظر بگیریم که دانش‌آموزان و خانوارهایی که با لاغری و فقر تغذیه مواجه هستند مورد حمایت قرار بگیرند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گفت: ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از جامعه هدف سوادآموزی استان تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

 

رشید قربانی اظهار کرد: تغییرات قابل توجهی در سطح سواد مردم استان ایجاد شده و در سنین پایین وضعیت سوادآموزی استان در حد میانگین کشوری است.

 

وی بیان کرد: هم‌اکنون در سنین زیر ۴۰ سال با میانگین کشوری برابر هستیم اما در سنین ۵۰ سال به بالا که جزو جامعه هدف آموزش و پرورش نیست وضعیت مطلوبی نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه استان در حوزه جامعه هدف ۳۵ سال به پائین در حد مطلوبی به لحاظ سوادآموزی قرار دارد، عنوان کرد: در استان ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر زیرپوشش سوادآموزی قرار دارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: امسال برنامه ما قرار دادن یازده هزار و ۷۰۰ نفر بود که باتوجه به شرایط جامعه و شیوع ویروس کرونا این آمار بصورت صد در صدی محقق نشد.

 

در این نشست مدیرکل نوسازی مدارس کردستان گزارشی از وضعیت پروژه‌های آموزشی استان، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گزارشی از وضعیت اجرای پروژه کوچ(کنترل و پایش وزن دانش‌آموزان) و معاون سوادآموزی استان نیز گزارشی از وضعیت باسوادی در کردستان ارائه دادند.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای سوادآموزی شورای آموزش و پرورش استاندار کردستان کردستان استاندار کردستان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز رشد و فناوری اتاق بازرگانی سنندج (تاک) اظهار کرد: باید مبتنی بر ظرفیت استان پروژه هوشمندسازی تعریف شود و متناسب با این ظرفیت‌ها پروژه‌ها تقویت و اجرایی شوند.

وی تعریف پروژه‌های یاد شده را مانع از صدور نسخه‌های واحد برای استان‌ها در کشور خواند.

وی مصرف گرا بودن کشور عراق را گامی برای صادرات تولید فناورانه دانست و گفت: کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص و مولد وضعیت مطلوبی دارد.

عابدی اعلام کرد: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی همچون توت فرنگی و یا معادن ظرفیت‌های مؤثری دارد و نیاز است برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی باتوجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی داشته باشد.

کد خبر 6088055

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند