Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند در آئین تجلیل از جهادگران عرصه سلامت و تلاشگران طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که به مناسبت سالروز شهادت دکتر رهنمون و روز بسیج جامعه پزشکی که در سالن اجتماعات مجتمع بعثت برگزار شد؛ اظهار کرد: تجلیل از تلاشگران و جهادگران عرصه سلامت یک اقدام خوب و پسندیده است که از سوی مجموعه سپاه نبی اکرم (ص) و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است و بسیار شایسته تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرموند انقلاب ما انفجار نور بود و پیشرفت‌های شگفت‌آور علم پزشکی در ایران پس از پیروزی انقلاب جلوه‌ای از این انفجار نور است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در پیش از انقلاب وضعیت به گونه‌ای بود که اغلب پزشکان، هندی و بنگلادشی بودند و پس از پیروزی انقلاب یک توجه بسیار زیادی به توسعه علم پزشکی صورت گرفت و پیشرفت‌های شگرفی در این عرصه حاصل شد.

بازوند جامعه پزشکی کشور را متشکل از نخبگان طراز اول دانست و گفت: دانشجویان رشته‌های پزشکی در یک رقابت سخت پذیرفته می‌شوند و از جوانان نخبه کشور هستند.

وی بیان کرد: امروزه پیچیده‌ترین عمل‌های پزشکی دنیا به راحتی در ایران انجام می‌شوند و بسیاری از افراد خارجی به دلیل پیشرفته بودن و ارزان بودن خدمات پزشکی، برای درمان به ایران می‌آیند.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش به تجلیل از خدمات جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: این عزیزان ایثارگر و فداکار در سال‌های جنگ تحمیلی با کمترین امکانات پزشکی، در پشت جبهه‌ها جان هزاران زخمی را نجات دادند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: زلزله کرمانشاه تنها زلزله‌ای بود که هیچ فرد مصدوم و آسیب دیده‌ای بعد از انتقال به بیمارستان، فوت نکرد و همه بهبود یافتند که این نشان از مسئولیت‌پذیری و ایثارگری این عزیزان دارد و در جریان بحران سیل نیز با تلاش این عزیزان شاهد بروز بیماری فراگیر و اپیدمی خاصی نبودیم.

وی جامعه پزشکی را در خط مقدم مقابله با بحران کرونا دانست و خاطر نشان کرد: در طول یک‌سال اخیر این عزیزان، جان خود را به خطر انداختند تا سلامت همشهریان به خطر نیفتد و ما همه قدردان این از خودگذشتگی‌ها و تلاش‌های جهادگرانه و مخلصانه هستیم و بی گمان تاریخ از ایثارگری‌های جامعه پزشکی به نیکی یاد خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۴۸۵ نفر از مردم استان کرمانشاه بر اثر کرونا جان باخته‌اند و اگر تلاش‌های شبانه روزی جامعه پزشکی نبود بی‌گمان این آمار خیلی بیشتر می‌شد.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جامعه پزشکی، شاخص‌های استان کرمانشاه در حوزه مقابله با بحران کرونا بسیار مطلوب است و این حاصل اقدامات و ایثارگری‌های جامعه پزشکی است.

بازوند به خطر شیوع ویروس مرگبار کرونا انگلیسی در جامعه اشاره کرد و تاکید کرد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل جدی رعایت نشود ممکن است عید بسیاری از شهروندان عزیز ما تبدیل به عزا شود.

کد خبر 5161245

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند ویروس کرونا بسیج جامعه پزشکی کادر درمان کرونای انگلیسی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا گرگان بوشهر شیراز زلزله مشهد لیگ برتر فوتبال ایران انتخابات 1400 مجلس شورای اسلامی واکسن کرونا ایلام جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند

نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی نسبت به رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی انتقاد کرد و گفت: عده‌ای تصور دارند کلیه این افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها، دستمزد پزشکان است و آن را با میزان افزایش دستمزد کارگران و کارمندان مقایسه می‌کنند، این درحالیست که کمتر از ۱۰ درصد این رقم سهم ویزیت پزشکان را شامل خواهد شد.

محمدباقر حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه هیأت وزیران درخصوص رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی، گفت: پیش از آنکه تعرفه‌های خدمات پزشکی در هیات وزیران مطرح شود، در ابتدا شورای عالی سلامت رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی را تصویب کرد، هرچند که با همان افزایش ۴۶ درصدی هم جامعه پزشکی توان ارائه خدمات مطلوب به جامعه مورد نیاز را نداشت، اما درنهایت رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی به تصویب رسیده است.

وی افزود: عده‌ای تصور دارند که تمام مبلغ با این افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها، دستمزد پزشکان است و آن را با میزان افزایش دستمزد کارگران و کارمندان مقایسه می‌کنند، این درحالیست که کمتر از ۱۰ درصد این رقم سهم ویزیت پزشکان را شامل خواهد شد. تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی معادل دستمزد پزشکان نیست و اجزای تعرفه شامل جزء حرفه‌ای و جزء فنی، ویزیت، تعرفه پرستاری، دارو و ملزومات پزشکی، خدمات آزمایشگاه و تصویر برداری و جزء هتلینگ بیمارستانی است.

نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تأکید بر اینکه درخواست جامعه پزشکی این بود که بهای تمام شده خدمت را در نظر بگیرند و براساس کار کارشناسی در این زمینه تصمیم‌گیری شود، یادآور شد: طی ۱۲ سال گذشته، دستمزد اعمال جراحی پزشکان چه در بخش خصوصی و چه دولتی دو برابر نشده است، اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که کدامیک از خدمات طی این مدت چندین برابر نشده است؟

حیدری معتقد است که افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها باعث خواهد شد جامعه پزشکی توان ارائه خدمات مطلوب به بیماران را نداشته باشند و ادامه داد: این موضوع موجب فشار وارد شدن به بیمارستان دولتی خواهد شد. از سوی دیگر نیز بخش دولتی به تنهایی گنجایش ارائه خدمات به بیماران را ندارد. با این کار نمی‌دانم باید چه پاسخی به جامعه پزشکی داد؟.

وی بیان کرد: اگر راهکاری در این زمینه اندیشیده نشود، موجب تعطیلی مراکز درمانی یا کاهش ارائه خدمات بهتر به جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سکوت وزارت بهداشت مایه شرمساری است
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیگیری های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • مردمی کردن اقتصاد باید با جدیت دنبال شود
  • تسلیم کارزار ۱۶ هزار نفری جامعه پزشکی به قوه قضاییه
  • اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند
  • پشت پرده ماجرای دردناک مرگ دکتر «پرستو بخشی»