Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: طرح توانمندسازی مناطق محروم و حاشیه‌نشین توسط صنایع و واحدهای تولیدی باید در دستور کار قرار گیرد تا معضل اشتغال و بافت فرسوده این نقاط برطرف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در آخرین جلسه کارگروه امور اجتماعی که عصر امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های نوین و مبتکرانه در حوزه محرومیت‌زدایی اظهار داشت: با ابراز نگرانی‌کردن نسبت آسیب‌های اجتماعی از بین نمی‌رود و باید ضمن اولویت‌بندی وظایف دستگاه‌های اجرایی وظایف دقیق هر کدام در این حوزه مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رویکرد غیرکاربردی کارگروه اجتماعی اضافه کرد: وقتی مسئولان وقت می‌گذارند و در مورد معضلات اجتماعی استان مانند حاشیه‌نشینی گزارش تهیه می‌کنند، این گزارش‌ها و این جلسات باید منتج به نتیجه شود تا وضعیت اجتماعی ما در نقاط محروم و پرآسیب به سامان برسد.

جمالی‌پور با تاکید بر لزوم اجرای برنامه توانمند‌سازی مناطق پرخطر و حاشیه‌نشین توسط واحدهای صنعتی و تولیدی ادامه داد: برای توانمندسازی محرومان حاشیه‌نشین استان قزوین باید سراغ صنعت برویم و تولیدکنندگان بزرگ و متمول استان را در توانمندسازی محرومان روستایی و حاشیه‌نشین به ویژه در حوزه اشتغال و بهسازی بافت فرسوده مشارکت دهیم.

لزوم اولویت‌بندی رفع آسیب‌های اجتماعی استان

رئیس کارگروه اجتماعی استان قزوین با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی در 3 سطح برای برخورد هدفمند و متوازن گفت:‌ دستگاه‌های مسئول در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید ابتدا دسته‌بندی شده و نحوه ارتباط و همپوشانی‌ها این دستگاه را با همدیگر تعیین کنید؛ به طوری که مشخص شود هر دستگاه باید به کدام دستگاه کمک کند و کدام دستگاه پشتیبان کدام دستگاه قرار گیرد.

جمالی‌پور با اشاره به ضرورت تبیین مأموریت برای رفع معضلات کالبدی و اجتماعی نقاط محروم شهر قزوین افزود: وقتی دسته‌بندی یادشده صورت گرفت، آن وقت می‌توانیم مبارزه با معضل فقر را به کمیته امداد و بخش خصوصی و رفع معضلات بافت فرسوده را به راه و شهرسازی و شهرداری بسپاریم.

وی ادامه داد: اگر همه این موارد انجام شود، می‌توان امیدی داشت که حرکتی در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در سطح استان اتفاق بیفتد؛ وگرنه وضعیت ما مانند امروز خواهد ماند که هر هفته گزارش‌هایی می‌گیریم و در نهایت در کارگروه اجتماعی احساس نگرانی می‌کنیم و هیچ عایدی هم نصیب محرومان و کارتن‌خوابان نمی‌شود.

استاندار قزوین: بیشتر اعتبارات شهرداری‌ها برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هزینه شودآسیب‌های اجتماعی محلات توسط ائمه جمعه و جماعات قزوین شناسایی می‌شوندرونق کتاب‌خوانی از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند/ روش‌های جدید توسعه کتابخوانی در قزوین‌

لزوم ایجاد عدالت اجتماعی در توزیع امکانات رفاهی

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین هم در این جلسه با تاکید بر لزوم احصای نقش عوامل مختلف در گسترش آسیب‌های اجتماعی سطح استان گفت:‌ در حال حاضر تمرکز صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مختلف در شهرستان قزوین سبب تجمع بخش زیادی از افراد محروم و حاشیه‌نشین در محدوده این شهرستان شده و بقیه جغرافیای استان از جمعیت خالی شده است.

مریم بیدخام با تاکید بر لزوم تخصیص و توزیع عادلانه امکانات رفاهی و خدماتی در کلیه نقاط جمعیتی استان اضافه کرد: تا زمانی که همه امکانات و خدمات را در محدوده قزوین و شهرهای کوچک اطراف آن عرضه کنیم، نباید انتظار داشته باشیم که شهرستان محرومی مانند آوج بیشتر از 5 تا 6 هزار نفر جمعیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه توزیع جمعیت تابع مطلقی از امکانات اقتصادی و رفاهی است، ادامه داد: با افزایش ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در نقاط محروم و کم‌جمعیت استان قزوین سیر مهاجرت به مرکز استان معکوس شده و باعث خواهد شد که با توسعه این نواحی به مرور مشکل حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین مرتفع شود.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق محروم محرومیت زدایی شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین مناطق محروم محرومیت زدایی شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین آسیب های اجتماعی تاکید بر لزوم حاشیه نشین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز آزمایشگاه درمانگاه محمدیه به دستگاه آنالیز خودکار بیوشیمی+ فیلم

 تامین اجتماعی برای خرید دستگاه پیشرفته  آنالیز خودکار بیوشیمی بیش از یک میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

این دستگاه همزمان با گرامیداشت روز آزمایشگاه به بهره برداری رسید.

به گفته مدیر درمان تأمین اجتماعی، دستگاه جدید ضمن انجام ۴۰۰ نمونه به صورت همزمان قابلیت انجام نمونه‌های اورژانسی را هم دارد.

شیخ بکلو افزود: افزایش حجم آزمایشات، بهبود اثر بخشی و کاهش خطا، افزایش رضایتمندی مراجعین و سرعت و دقت در انجام آزمایش از دیگر مزایای این دستگاه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجهیز آزمایشگاه درمانگاه محمدیه به دستگاه آنالیز خودکار بیوشیمی+ فیلم
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی