Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن بهشتی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بهرام سرمست استاندار قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم انجام شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اظهار کرد: مشارکت در حوزه منابع طبیعی یک وظیفه عمومی است و همگان باید نسبت به حراست از انفال و منابع طبیعی اهتمام داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه منابع طبیعی طی سال‌های گذشته اتفاقات قابل توجهی در حوزه جنگل و مرتع و همچنین آبخیزداری رقم زده است، اظهار کرد: در حوزه سیلاب و آبخیزداری دستاوردهای اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری به خوبی قابل مشاهده است چراکه در گذشته با یک بارندگی قابل توجه مشکلات بسیاری در شهر داشتیم اما طی سال‌های اخیر شاهد سیلاب درون‌شهری که دارای منشأ برون‌شهری باشد، نبودیم.

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: هر چند پروژه کنترل سیلاب در قم هنوز به پایان نرسیده و همچنان درحال دنبال شدن است اما امیدواریم در سال آینده به شیوه مطلوب‌تر با حمایت‌های اعتباری بیشتر دنبال شود.

وی اضافه کرد: ما باید قبل از اینکه به نقطه بحرانی دریاچه ارومیه برسیم برای وضعیت استان قم تدبیری بیاندیشیم چراکه کانون‌های بحرانی استان قم می‌تواند تهدیدی برای استان‌های همجوار از جمله تهران باشد درحالی‌که با فعالیت‌هایی از جمله نهال‌کاری و ایجاد جنگل‌های دست‌کاشت می‌توان تا حدودی از این تهدید جلوگیری کرد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: قم دریاچه ارومیه منابع طبیعی جنگل منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر

جعفر ملکزهی  گفت: در پی بارش‌های اخیر در این شهرستان و ثبت بیش از ۱۱۰ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه‌های باران سنجی باعث سریز شدن ۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی و همچنین میزان ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت بندها ذخیره و استحصال شده است.

 آبگیری این پروژه ها ضمن جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل رسوب و کاهش خسارت سیلاب تاسیسات شهری و روستایی و زیر بنایی منجر به تغذیه سفره های زیرزمینی و منابع آبی چشمه ها و قنوات در پایین دست روستاها خواهد شد.

وی افزود: بارندگی ها و جمع شدن آب در پشت سازه‌های آبخیزداری اثرات قابل توجهی در کاهش اثرات خشکسالی و تامین بخشی از آب آشامیدنی در روستاهای پایین دست دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیکشهر گفت: آبگیری این سازه‌ها نقش بسزایی در توسعه کشاورزی و جلوگیری از سیبلاب در این منطقه را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • بررسی علل وقوع سیل های اخیر در جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر