Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای برای تامین اعتبار مورد نیاز اتمام طرح‌های عمرانی ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتند. خبرگزاری میزان - نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای بند الحاقی ۱ تبصره ١٨ را به تصویب رساندند.   به موجب بند الحاقی ۱ تبصره ١٨؛ بانک‌های عامل مکلفند نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز اتمام طرح‌های عمرانی (با اولویت پروژه‌های نیمه تمام بالای هشتاد درصد (%۸۰) پیشرفت و پیشران‌های منطقه‌ای مناطق کم برخوردار) در سقف دو هزار میلیارد (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۲) ریال بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب ماده ۵۶ تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با اصلاحات و الحاقات بعدی اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتبار مذکور باید برای عملیات اجرایی و در قالب صورت وضعیت‌های تنظیمی مربوط سال ۱۴۰۰ پرداخت شود.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار در اختیار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دهد. در صورتی که یک بانک یا موسسه اعتباری غیر بانکی از پرداخت سهمیه تسهیلات تعیین شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خودداری نماید، بانک مرکزی موظف است متناسب با تعهد انجام نشده نسبت به افزایش سپرده قانونی آن بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی اقدام و از طریق سایر بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نسبت به پرداخت تسهیلات تعریف شده؛ اقدام کند.

طبق بند الحاقی ۳ تبصره ١٨؛ به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی اجازه داده می‌شود از محل منابع خود از جمله منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مازاد در هر یک از پروژه‌های بزرگ زیربنایی و طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه‌ای نظیر طرح‌های آزادراهی و بزرگراهی و راه‌های اصلی، صنعتی و تولیدی در قالب تامین مالی و تملک و ایجاد شرکت و صندوق پروژه و حداکثر تا سقف ۴۰ درصد از سرمایه پایه خود (با احتساب سهم سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با فعالیت بانکداری) مشارکت کنند.

بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند حداکثر ظرف ۵ سال پس از بهره برداری از طرح‌های صنعت و تولیدی مذکور نسبت به واگذاری آن‌ها اقدام نمایند. در غیر این صورت با گذشت ۵ سال از تاریخ بهره برداری مشمول جریمه‌های ماده ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور می‌شوند.   بیشتر بخوانید: اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه اینترنت روستایی اختصاص یافت

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، داود شایقی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و از محل منابع ملی و استانی، اعتبارات خوبی به استان جذب شد تا در سال جدید شاهد فعال شدن طرح‌های مهم استان در حوزه‌های زیربنای و عمرانی باشیم.
وی افزود: از مجموع اعتبارات جذب شده، پنج هزار و ۳۰ میلیارد ریال برای طرح‌های ملی استان از ردیف منابع ملی اختصاص یافت تا روند اجرایی این طرح‌های مهم و اساسی در حوزه راه‌آهن، تکمیل چهارخطه‌ها، مراکز بیمارستانی، مجتمع‌های آبرسانی و شبکه آبیاری و پروژه تالار شهر اردبیل سرعت اجرایی بیشتری بگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل راه‌آهن اردبیل- میانه اختصاص یافت تا شاهد به سرانجام رسیدن این طرح ریلی عظیم در سال جدید باشیم.
شایقی افزود: برای تونل حیران ۴۹۰ میلیارد ریال، باند دوم مشگین‌شهر - سربند ۲۵۰ میلیارد ریال، باند دوم اردبیل - مشگین‌شهر ۲۱۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، باند دوم کلور- درام ۲۳۰ میلیارد ریال و برای پروژه رضی - امیرکندی و گرمی - بیله‌سوار ۳۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.
وی گفت: تلاش بر این است تا با تخصیص این اعتبارات بخشی از بزرگراه‌های استان در سال جدید به بهره‌برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با رصد دقیق جذب اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای در سال ۱۴۰۲ تلاش شد در هر ۲ حوزه تخصیص‌های مطلوب و مناسبی برای پروژه‌ها و طرح‌های استان اخذ و تامین شود.
وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در کشور افزود: در روز‌های پایانی سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای و جاری دستگاه‌های اجرای جذب و معوقات کارکنان اعم از اضافه کار و سایر مزایا پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • افزایش ۵۰ درصدی اعتبار طرح‌های عمرانیِ راهداری استان اردبیل
  • اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بافق تا نیمه اول امسال
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم