Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@22:50:01 GMT

تمهیدات مجلس برای اصلاح بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۲۱۸۸

تمهیدات مجلس برای اصلاح بازار مسکن

خبرگزاری فارس: علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی  ، با اشاره به لزوم تامین مالی 360 هزار میلیارد تومانی از منابع داخلی بانکی در قالب تسهیلات که در تبصره 18 مصوبه تلفیق بودجه مطرح شده است، گفت: مسکن پیشران اقتصاد کشور است و اگر تولید آن راه بیفتد علاوه بر کاهش قیمت مسکن شاهد ایجاد رونق در اقتصاد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح مشکلات فعلی بازار مسکن گفت: درحال حاضر عرضه و تقاضای مسکن همخوانی ندارد. به عبارتی با کمبود مسکن روبه رو هستیم و این موضوع زمینه افزایش قیمت مسکن شده است.

*سهم مسکن از تسهیلات بانکی را احیا می‌کنیم

وی در بیان این نکته که خلا قانونی منجر به بی ‌توجهی بانک‌های به ساخت و ساز مسکن شده است، افزود: باتوجه به اهمیت بخش مسکن به دنبال این هستیم تا حداقل ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی به سمت ساخت مسکن روانه شود.

نیکزاد با اشاره به لزوم ارائه تسهیلات 360 هزار میلیارد تومانی به حوزه مسکن گفت: تاکید می‌کنیم حداقل باید ۲۰ درصد به بخش مسکن اختصاص پیدا کند. البته به اعتقاد بنده بیشتر هم باید بدهیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی  در بیان لزوم پیگیری وزیر راه و شهرسازی برای پای کار آمدن بانک‌های کشور گفت: مجلس با توجه به وظیفه قانون گذاری که دارد اختصاص ۲۰ درصد از کل تسهیلات نظام بانکی به بخش مسکن را دنبال خواهد کرد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: علی نیکزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو

فرماندار شهرستان ماکو گفت: برای ۱۵۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فرماندار شهرستان ماکو و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ از طرح اقدام ملی مسکن در سایت شهر بازرگان بازدید کردند.

نادر کاظمی در این بازدید اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر ساخت مسکن و صاحب خانه نمودن جوانان فاقد مسکن و اقشار کم درآمد جامعه ضروری است این طرح با کیفیت و اهتمام ویژه پیگیری و اجرایی شود.

وی افزود: برای ۱۵۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان ماکو با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدهم توجه به بحث نهضت ملی مسکن است، گفت: میانگین ساخت اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو از سطح استانی بالاتر است.

کاظمی ادامه داد: در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن شهرستان ماکو تا فروردین ماه ۱۴۰۳ عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰۰ واحد آغاز شده است که دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

کد خبر 745564

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی چگونه می‌تواند به کمک تحقق شعار سال بیاید؟
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان