Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@00:21:11 GMT

راویان دفاع ‌مقدس ذخیره نظام هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۲۲۱۱

راویان دفاع ‌مقدس ذخیره نظام هستند

سرپرست فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: راویان دفاع مقدس در حکم ذخیره و سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی برای صیانت از نظام و صدور انقلاب هستند.

به گزارش قدس آنلاین، حسین شرافتی‌ راد  در گردهمایی راویان فتح رضوی در تربت‌حیدریه افزود: وظیفه مسوولان آن است که از این سرمایه‌ها برای انتقال مفاهیم ارزش‌های دفاع‌ مقدس و معرفی آن به نسل جوان به نحو مطلوب و تاثیرگذار استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون وارد دهه پنجم انقلاب شده‌ایم، این بدان معنا است که انقلاب اسلامی با موفقیت به جهان صادر شده و به بار نشسته و به همین دلیل شاهد عزت نظام جمهوری اسلامی در جهان هستیم.
سرپرست فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس حتی برای کشورهای غیراسلامی نیز نجات دهنده است و اگر انقلاب و ایستادگی ما نبود، امروز جهان با تاخت و تاز دیگری مواجه می‌شد و فشار بر مردم ایران به اوج خود می‌رسید.
وی از اهل بیت (ع) و به خصوص حضرت زینب (س) به عنوان بهترین و تاثیرگذارترین راوی در جهان اسلام یاد کرد و افزود: شاید اگر نطق و روایتگری حساب شده حضرت زینب (س) در آن بزنگاه بزرگ تاریخی ایراد نمی‌شد، آن چیزی که امروز از قیام بزرگ حضرت سیدالشهدا (ع) برای ما به ارث رسیده، شکل دیگری داشت و آیین باشکوه اربعین که امروز در کشورهای جهان شاهدش هستیم، نتیجه هنرمندی حضرت زینب (س) است.
شرافتی راد ادامه داد: صدای خوش، دانش زیاد، امتناع از تحریف، صداقت و تسلط در بیان از خصوصیات یک راوی موفق است تا بتواند تاریخ گذشته را برای نسل آینده ماندگار و جاودان سازد.
وی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نیز روایتگری و بیان نقشه راه است که منتج به خودسازی، جامعه و تمدن سازی می‌شود.
سرپرست فرمانداری تربت‌حیدریه افزود: امروز برای مردم حرف زدن مهم نیست و سخنرانی برایشان جایگاهی ندارد زیرا مردم نیازمند عمل ما هستند و این‌که حرف بزنیم و شعار بدهیم اما طور دیگری عمل کنیم، خوب نیست.
وی ادامه داد: بهترین راه برای خدمت به خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان، خدمت صادقانه است، با پارتی‌بازی، باندبازی و جناح بازی نمی‌توان مشکلات مردم را برطرف کرد زیرا این راه جز فرصت‌سوزی نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.
شرافتی راد گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و  مسوولان، ناامید کردن آنها نسبت به نظام و در نتیجه ناراضی نگه‌داشتن مردم است و این وظیفه راویان است که همچون دوران دفاع مقدس که پشت دشمن را به خاک مالیدند، امروز نیز با حربه‌های فرهنگی به جنگ نرم خود ادامه دهند.
عضو هیات مدیره موسسه مردم نهاد انجمن راویان فتح خراسان رضوی هم در این گردهمایی گفت: این انجمن توسط زنده یاد عباس تیموری از راویان و رزمندگان دفاع مقدس در سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد.
سیدمصطفی میرشجاع عنبرانی افزود: تاکنون ۵۰ نفر راوی پیشکسوت در استان ساماندهی شده‌اند که به عنوان راوی در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور روایتگری می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین پنج هزار معلم ایثارگر را برای روایتگری در سفر کاروان راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور، تربیت کرده‌ایم.
میرشجاع عنبرانی گفت: تاکنون ۹۰۰ هزار ساعت روایتگری کاروان راهیان نور ضبط شده، هزار و ۸۰۰  مقاله گردآوری و پنج جلد کتاب هم در این زمینه در آستانه چاپ داریم.
انتهای پیام/ منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تربت حیدریه همایش راویان دفاع مقدس فرهنگ عاشورا تربت حیدریه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود

به گزارش خبرنگارمهر، حسین محمودی عصر سه‌شنبه در ویژه برنامه «مهر و هنر» که به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت یاد و خاطره شهید آوینی که در عرصه هنر انقلاب بویژه برای نسل کودک و نوجوان زحمات زیادی کشیدند، نامگذاری شده است.

وی افزود: شهید آوینی با هنرمندی مناسب، زمینه جریان سازی انتقال مسیر هنر انقلاب به نسل آتی جامعه فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، تصریح کرد: شهید آوینی حرکت هنر را به سمت مردمی بودن سوق داد و همین امر موجب شد اکنون هنر تعالی و ارتقا یابد.

وی افزود: رویکرد شجاعانه و ثبات قدم شهید آوینی در انقلاب و دفاع مقدس باعث ماندگاری این مهم شد به طوری که مقام معظم رهبری از شهید آوینی به عنوان سید شهیدان اهل قلم نام برد و بسیاری از آثار این شهید بزرگوار در زمینه دفاع مقدس و انقلاب موجب ماندگاری شخصیت شهید آوینی و آثار وی شد.

محمودی فر با بیان اینکه شهید آوینی به عنوان الگو در عرصه هنر انقلاب و دفاع مقدس معروف است، یادآور شد: این شهید والامقام، اخلاق و ولایت پذیری را سرلوحه کارهای خود قرار داد و همین امر باعث شد، آثار تولیدی وی، دفاع مقدس را به زیبایی به تصویر بکشد و مردمی که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند از این طریق، جانفشانی‌های رزمندگان اسلام را درک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن قدردانی از مشارکت حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در برگزاری این برنامه، گفت: وظیفه نسل جوان است تا با زبان هنر و ابزار فرهنگ، شهید آوینی را به نسل‌های آینده معرفی کنند.

کد خبر 6080385

دیگر خبرها

  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • ارتش امروز با حفظ آمادگی و اقتدار در کنار مردم است
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • جمهوری اسلامی ایران یک ابرقدرت در عرصه نظام بین الملل است
  • صبر ایران و فرماندهی حکیم نظام مقدس حدی دارد