Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در برنامه ارتباط هفته با مدیران مدارس استان گیلان که در شبکه شاد برگزار شد، با قدردانی از کوشش‌های مدیران در دوران شیوع کرونا گفت: حاصل برنامه ریزی‌های مسئولان توسط مدیران و معلمان به ثمر می‌نشیند و مدیران حلقه واسط بین خانواده‌ها و معلمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به شیوع کرونا و تغییر شیوه‌های آموزش افزود: در گذشته همه شیوه‌های سازماندهی معلمان و آموزش دانش آموزان به صورت حضوری بود و در حال حاضر جای خود را به نظارت از راه دور در شکل غیرحضوری داده که البته دشوارتر است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نقش بی بدیل مدیران در آموزش‌های نوین اظهار داشت: مهمترین مسئولیت مدیران مدارس در شرایط حاضر ارتقای کیفیت و چگونگی آموزش دانش آموزان است و این فرصتی است که ما بتوانیم در شرایط جدید واکنش مناسب در برابر وقایع نوپدید از خود نشان دهیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: حفظ سرمایه اجتماعی و ارتباط دو سویه با خانواده‌ها باعث ارتقای نظام تعلیم و تربیت اجتماعی شده و مدیران در شرایط ویژه کرونایی عَلَم آموزش را با وجود سختی‌های فراوان همچنان برافراشته نگه داشته اند.

او وجود سختی‌ها را معیاری برای سنجش عیار انسان‌ها دانست و گفت: همه ما در معرض داوری همیشگی جامعه و خانواده‌ها هستیم و باید کاری کنیم خانواده‌ها با ایمان به مأموریت‌های آموزش و پرورش نسبت به آینده فرزندانشان امیدوار شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوه‌های متنوع آموزش و پرورش در مواجهه با آموزش دانش آموزان در شرایط کرونایی افزود: استفاده از بستر شاد، مدرسه تلویزیونی، بسته‌های آموزشی و کلاس‌های حضوری ابزار‌هایی برای اهداف غایی آموزش و پرورش در پیوند خانه و مدرسه هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی جامعه اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با جلب اعتماد خانواده ها، شرایط آموزش برای دانش آموزان آسان شود و دغدغه‌های آنان بیش از پیش رفع شود.

او شیوع کرونا را بزرگترین چالش نظام تعلیم و تربیت در جهان دانست و تصریح کرد: مدیران از مهمترین سرمایه‌های جامعه هستند و باید با مدیریت صحیح دوران کرونایی و استفاده بهینه از موقعیت‌ها از این شرایط سخت عبور کنیم.

آموزش در شرایط اضطرار متوقف نشد

محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با تأکید بر نقش موثر مدیران در نظام تعلیم و تربیت گفت: مدرسه و مدیران منشأ تحول جامعه هستند و در شرایط سخت کرونا با اجرای برنامه‌های مختلف چرخ‌های نظام تعلیم و تربیت را به حرکت درآوردند.

او افزود: با برنامه ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش و حمایت‌های استاندار گیلان توانستیم به صورت حضوری و در فضای مجازی در روستا‌ها و شهر‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آموزش در شرایط اضطرار را متوقف نکنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: با بهبود رنگ بندی کرونایی در شهر‌های آبی و زرد آموزش را به صورت حضوری در مدارس دارای کمتر از ۵۰ دانش آموز ادامه دادیم و در این راه تا حدامکان کیفیت بخشی آموزش در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش سفر استانی شبکه شاد نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش دانش آموزان شیوع کرونا خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد