Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@20:37:22 GMT

توتون در شرق، کارخانه احتمالی در غرب استان گلستان!

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۲۳۹۵

توتون در شرق، کارخانه احتمالی در غرب استان گلستان!

علی رغم اینکه شرق گلستان منبع تامین و کشت مرغوبترین توتون استان گلستان است؛ خبرها حاکی احداث کارخانه آن در غرب گلستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، چند سالی است بدلیل ضعف های مدیریت فعلی شرکت دخانیات استان، توتون کاران و بالاخص شهرستان مینودشت با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و همین مسائل منجر به کاهش سطح زیر کشت این محصول با ارزش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان، انحصار در خرید و تعیین قیمت های سلیقه ای و دستوری و به اصطلاح همان بز خری، خسارات سنگینی را به این بخش زده است.

عمده توتون تولیدی شهرستان مینودشت از نوع باسما که بهترین و مرغوبترین نوع توتون در دنیا است؛ می‌باشد. 

تاکنون نیز صنایع تبدیلی خاصی برای فرآوری و ایجاد اشتغال مرتبط با این محصول در این شهرستان و بخش های همجوار عملیاتی نشده و جوانان و کارگران نیز از مزایای فراوان آن مثل شغل پایدار بهره مند نشده اند.

در همین راستا خبری از سوی جلال ایری نماینده غرب استان گلستان مبنی بر موافقت افضلی، مدیر عامل شرکت دخانیات کشور برای احداث کارخانه دخانیات در غرب گلستان و پس از ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی، منتشر شده است.

کارخانه‌ ای که توتون آن در شرق و بهترین نوع آن هم در شهرستان مینودشت تولید می شود؛ فارغ از درد و رنج های کشاورزان این حوزه، اما نکته قابل توجه این است که بجای احداث کارخانه و بهره مندی جوانان شرق از ظرفیت های آن، احتمال احداث آن در غرب استان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد ریال و از محل منابع اعتبارات ملی، استانی، جهاد آبرسانی و خیرین اجرایی شد.

وی افزود: احداث ۷۴ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب و ۳۷ کیلومتر خط انتقال شامل احداث و اصلاح از جمله این طرح‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: احداث سه باب مخزن ذخیره آب در روستاهای گلابر، خانجین و آرموتلو با حجم ۸۵۰ متر مکعب از دیگر طرح‌هایی است که در شهرستان ایجرود اجرا شده است.

نادرخانی گفت: در همین مدت ۹ رشته قنات نیز در روستاهای اوغولبیک علیا، چیسب، قارموتلو، قره درق، شهرک و ملاپیری احداث شد.

وی به حفر ۸ حلقه چاه آب در روستاهای احمدکندی، قره سعید، کوسه لر، اوچ تپه، سعیدآباد، گلابر، جامه سرا و شهرک نیز اشاره کرده و گفت: برای تأمین زیرساخت‌های آبرسانی در مناطق روستایی هیچگونه محدودیتی نداریم.

این مسئول یادآور شد: استانداردسازی ۲۰۰۰ انشعاب روستایی در شهرستان ایجرود نیز از دیگر اقداماتی است که با هدف کاهش هدر رفت آب و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین در شهرستان ایجرود اجرایی شد.

کد خبر 6085039

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد
  • آخرین وضعیت احداث کمپ فرهنگی ورزشی شهرستان ورزقان
  • اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود
  • مجوز احداث باغ مادری انار در استان گلستان صادر شد
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان