Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی در نشست هم اندیشی ذینفعان فرش دستباف با معاون اول رئیس‌جمهور که با عنوان نشست شورای راهبری فرش دستباف ایران برگزار شد، تصریح کرد: کاهش تعرفه واردات نخ ابریشم از ۲۶ درصد به ۲۰ درصد گامی مثبت در راستای تسهیل در تامین مواد اولیه مورد نیاز فرش دستباف و تکمیل هر چه بهتر زنجیره ارزش این هنر صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اگر زنجیره تامین تکمیل شود صادرات نیز ارتقاء خواهد یافت، تصریح کرد: در حوزه پوشاک هرجا که زنجیره تامین کامل شد، کارخانجات نیز با افزایش تولید چند شیفته شدند و واردات قاچاق پوشاک کاهش یافت که هنر صنعت فرش دستباف نیز می‌تواند در این مسیر حرکت کند و جایگاه صادراتی خود را در منطقه ارتقاء دهد.

سیاست دولت پشتیبانی از صنعت فرش با تکیه بر بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تقویت صنعت فرش را زمینه ساز ایجاد شغل پایدار با کمترین هزینه دانست و گفت: سیاست دولت بر پشتیبانی از این صنعت است که این سیاست با تعامل و هماهنگی اتحادیه ها، تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی دنبال خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ سیاست‌های جدید صادراتی توسط ستاد اقتصادی دولت را گام مهمی در خصوص تسهیل واردات و صادرات دانست و در این خصوص افزود: از زمان تصویب و اجرای مصوبه ۱۷۷ ستاد اقتصادی دولت بیش از ۸ میلیارد یورو ثبت سفارش انجام شده است که فعالان فرش دستباف نیز بخشی از این ثبت سفارش‌ها را انجام داده اند.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر اسحاق جهانگیری «معاون اول رییس جمهور»، فرح ناز رافع «رییس مرکز ملی فرش»، محمد امید «معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری» و محمد شریعتمداری «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی» نیز حضور داشتند.

فعالان حوزه فرش دستباف در این نشست مهمترین مسایل و دغدغه‌های خود در حوزه‌های تولید، صادرات، بیمه، مالیات، تامین مواد اولیه و... را مطرح کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت فرش نخ ابریشم فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که وزیر صمت در جلسه اخیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پیگیری این وزارتخانه برای اجرای دستورالعمل واردات خودروی کارکرده سخن گفته، اما اسناد رسیده به «شرق»، از مخالفت این وزارتخانه با مصوبه یادشده حکایت دارد.

شرق در خبری نوشت: بر اساس این سند، معاون سابق وزیر صنعت، سال گذشته، در حین بررسی این مصوبه، رسما با واردات خودروی کارکرده مخالفت کرده و در نامه‌ای، خواستار بازنگری در این تصمیم شده است.

منوچهر منطقی، معاون سابق صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت خواستار بازنگری در قانون واردات خودروهای کارکرده شد.

منطقی در این نامه به برگزاری نشست‌هایی در کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیات دولت اشاره کرده و تاکید کرده است که با توجه به مباحث مطروحه در این نشست ها واردات خودروهای کارکرده تبعاتی اقتصادی دارد که از جمله آن می‌توان به ارزبری پنهان واردات خودروهای کارکرده مانند واردات قطعات این خودروها اشاره کرد.

او در ادامه به چالش‌های تایید اصالت و سابقه این نوع خودروها و احتمال پولشویی، خروج ارز، رفع تعهد ارزی و...، پرداخته و با تاکید بر اینکه: «افراد سودجو بی‌گمان به دنبال منافع خاصی مانند پولشویی، خروج ارز، رفع تعهد ارزی صادرکنندگان می باشند»، خواهان بازنگری در مصوبه واردات خودروهای کارکرده شده است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که امروز خبرگزاری صداوسیما به نقل از بهادری جهرمی، نوشته بود که «سال گذشته مجوز واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد و تجاری صادر شد و باید فرآیندهای اداری آن طی شود. هر میزانی از سایر روش‌های واردات خودروهای نو یا کارکرده که نیاز باشد با نگاه به همه جوانب موضوع، در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و تسهیل خواهد شد. واردات خودروهای کارکرده صرفا از مناطق آزاد تصویب شده است.»

علاوه بر این، دیروز، «عباس علی‌آبادی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت خانه ملت وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در خصوص واردات خودروهای دست دوم گفته بود: «واردات خودرو در بودجه دیده شده و به محض ابلاغ آیین نامه واردات انجام می‌شود همینطور ارز برای واردات خودرو جانبازان بالای ۷۰ درصد تخصیص یافته و در حال انجام است و پس از آن نوبت به جانبازان ۵۰ درصد می‌رسد.»

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898856

دیگر خبرها

  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد