Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون دو و میدانی با وزیر راه و شهرسازی دیدار و در خصوص حمایت از دو و میدانی بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، هاشم صیامی به همراه یعقوب رضازاده دارنده مدال برنز مسابقات دوومیدانی ارتش‌های جهان و نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی و هچنین محسن برزگر محمدی مشاور عالی فدراسیون با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ملاقات و در رابطه با حمایت‌هایی که ورزش اول المپیک به آن نیاز دارد بحث و تبادل نظر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست هاشم صیامی ضمن تبیین اهداف و عملکرد فدراسیون دوومیدانی و اهمیت گسترش این رشته، اظهار کرد: دوومیدانی چهارمین رشته‌ای است که در المپیک برای ایران به مدال دست یافته است و می‌تواند باز هم مدال آوری در بازی‌های آسیایی و المپیک را تکرار کند.

صیامی با اشاره به اهمیت این ورزش پایه و مادر برای ورزش ایران تصریح کرد: اگر دوومیدانی یک کشور شرایط مطلوبی داشته باشد قطعا تمام ورزش‌های آن نیز رشد و پیشرفت خواهند کرد. این رشته دارای ۲۴ ماده و ۱۴۷ مدال رنگارنگ است که تمام کشورهای توسعه یافته دنیا با سرمایه‌گذاری در این رشته جایگاه خودشان را در جدول رنگینگ مدال ارتقاء داده‌اند،

او افزود: این ورزش می‌تواند در راستای ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی شهروندان تاثیر بسزایی داشته باشد و  جایگاه ایران را در میادین مهم بین المللی بهبود بخشد. به همین جهت از شما می‌خواهیم که بیش از پیش از رشته مادر حمایت کرده و شرکت‌ها، بنگاه‌ها و مجموعه های اقتصادی را نسبت به حمایت مالی از دو و میدانی ترغیب کنید.

صیامی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تنها سایت تخصصی دو و میدانی در کشور، بیان کرد: ورزشگاه آفتاب انقلاب  بابیش از ۷ هکتار وسعت، در منطقه شرق شهر تهران قرار دارد که روزانه تعداد زیادی از شهروندان مخصوصا زنان عزیزمان از این مجموعه بزرگ استفاده می‌کنند، همچنین تمامی اردوهای تیم ملی ،کلاس‌های آموزشی و رقابت‌های داخلی و حتی بین المللی در این ورزشگاه انجام می‌شود.از همین رو این مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار است، اما تجهیز و نگهداری این ورزشگاه نیاز به منابع مالی گسترده‌ای دارد که در این خصوص از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم در مسیر بازسازی، نوسازی و به روزرسانی اماکن و تجهیزات تخصصی دو و میدانی نگاه ویژه‌ای به این مجموعه داشته تا فدراسیون دوومیدانی نیز بتواند شرایط مطلوب‌تری را برای ملی پوشان و شهروندان عزیز در ورزشگاه آفتاب انقلاب ایجاد کند.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی هم‌ اظهار کرد: خوشحالم که دنیا به اهمیت این رشته واقف شده و ما نیز نباید از هیچ تلاشی برای رشد و توسعه این ورزش فروگذار باشیم. دو و میدانی در بازی‌های المپیک نیز از جایگاه خاصی برخوردار است و اگر ورزش ایران بخواهد به جایگاه بالایی دست پیدا کند باید در پی ارتقاء ورزش مادر باشد.

او افزود: در راستای به ثمر نشاندن این هدف سایر وزارتخانه ها و دستگاه‌ها نیز باید بیش از پیش برای حمایت از این رشته وارد عمل شوند. امروز با بررسی رویکرد دیگر کشورها نسبت به دو و میدانی در المپیک بیشتر به اهمیت این ورزش پی می‌بریم.

اسلامی گفت: برای حفظ و نگهداری و بازسازی تنها سایت تخصصی دو و میدانی پل ارتباطی خوبی میان بخش‌هایی از شرکت‌ها و واحدهای زیر نظر وزارت راه و شهرسازی و فدراسیون دو و میدانی ایجاد خواهیم کرد تا اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت مجموعه آفتاب انقلاب بعمل آورند و این مجموعه با اهمیت در شرایط بهتری قرار گیرد.

او همچنین در پایان تاکید کرد: اقدامات لازم را در خصوص واگذاری یک قطعه زمین برای احداث کمپ تیم‌های ملی و همچنین محل استقرار فدراسیون بعمل خواهیم آورد. با این اوصاف فدراسیون ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی، اختصاص امکانات رفاهی به ورزشکاران می‌تواند کمپ خوبی برای ملی پوشان این رشته فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسیون دوومیدانی وزير راه و شهرسازي وزیر راه و شهرسازی فدراسیون دو دو و میدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان احمد نامنی به عنوان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این آرش فرهادیان این مسوولیت را برعهده داشت که بعد از کنار گذاشتن محمد پولادگر از معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، فرهادیان نیز که با پولادگر به وزارت ورزش آمده بود، توسط وزیر ورزش کنار گذاشته شد.

کد خبر 6081211

دیگر خبرها

  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در کشتی فرنگی آسیا
  • هاشمی: از میزبانی هندبال ایران حمایت می‌کنیم
  • رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود
  • سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می شود
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان