Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@00:10:06 GMT

۸ انتخاب برتر پزشکان در میان مواد اولیه غذایی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۲۶۰۱

آفتاب‌‌نیوز :

برای بسیاری از پزشکان این نکته محرز شده که بهترین راه برای تقویت انرژی، مبارزه با بیماری ها، و ... انتخاب موادی است که نیروگاه های تغذیه ای هستند.

به گفته محققان دانشگاه ایلینوی، ۸ انتخاب برتر پزشکان در میان مواد اولیه غذایی از این قرار است:

فلفل قرمز: این نوع فلفل حاوی ویتامین آ، بتاکاروتن و دیگر کاروتنوئیدها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان آنتی اکسیدان، کاروتنوئیدها از آسیب سلولی پیشگیری می کنند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی و آرتریت را کاهش می دهند.

زردچوبه: یک ضد التهاب قوی است و شبیه مهار کننده های داروییCox۰-۲مانندCelebrexعمل می کند. زردچوبه شرایط التهابی مانند آرتریت و بیماری های التهابی روده را کاهش می دهد.

بلغور گندم: یک غذای عالی برای بیماران دیابتی است زیرا فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایینی دارد و بر خلاف برنج سفید، قند خون را ناگهانی بالا نمی برد.

زیره: غنی از فیبر و مواد معدنی است. این گیاه با فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی خود، یکی از ادویه های مفید برای افزایش سلامت چشم نیز محسوب می شود.

دانه های چیا: مصرف این دانه ها یک راه عالی برای دریافت فیبر، چربی های ضروری و پروتئین است. فقط یک اونس از این دانه های کوچک، ۱۰ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین دارد. فیبر موجود در این دانه ها به تثبیت قند خون و جلوگیری از ابتل به یبوست کمک می کند.

سیر: کم کالری بوده و سرشار از ویتامین های ب، سی، سلنیوم و روی است که به تولید انرژی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف سیر راهی عالی برای کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، بهبود سلامت استخوان ها و کاهش ضعف است. مصرف سیر به افزایش طول عمر نیز کمک می کند.

زنجبیل: دارای خواص شگفت انگیزی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و به بهبود مشکلات گوارشی کمک می کند. زنجبیل همچنین به بهبود عوارض شیمی درمانی کمک کرده و مانع تهوع می شود.

عدس: سرشار از مواد معدنی، پروتئین، فیبر محلول، منگنز، آهن، فسفر، تیامین، پتاسیم، ویتامین ب ۶ است و منبع ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید، سلنیوم، منیزیم، و روی محسوب می شود. عدس یک گزینه غذایی سرشار از پروتئین برای گیاه خواران است.

منبع:readersdigest/ ترجمه از ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پزشکان مواد غذایی بیماری ها دانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد

به گزارش مدیکال نیوز، چاقی خطر ابتلا به مشکلات سلامت مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲، آرتریت و چندین نوع سرطان را افزایش می‌دهد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است پیری مغز را نیز تسریع کند.

محققان دریافتند که چاقی و رژیم غذایی پرچرب به رگ‌های خونی در مغز موش‌ها آسیب رسانده و اکسیژن رسانی به سلول‌های مغز را کاهش داده و منجر به زوال شناختی می‌شود.

چاقی یک نگرانی رو به رشد بهداشت عمومی در سراسر جهان است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در سال ۲۰۲۲، ۱۶ درصد از مردم در سراسر جهان به چاقی مبتلا بودند.

این وضعیت یک نگرانی فزاینده در جوانان است. این سازمان گزارش می‌دهد که ۱۶۰ میلیون کودک و نوجوان در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ با چاقی زندگی می‌کردند.

خطر ابتلا به مشکلات سلامتی در فردی که اضافه وزن دارد بیشتر است و هر چه فرد اضافه وزن بیشتری داشته باشد این خطرات بیشتر می‌شود. چاقی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد، از جمله:

• بیماری قلبی عروقی (عمدتاً بیماری قلبی و سکته مغزی)

• دیابت نوع ۲

• اختلالات اسکلتی عضلانی مانند استئوآرتریت

• برخی از سرطان‌ها (آندومتر، سینه و روده بزرگ)

دکتر «شارون نگری»، نویسنده ارشد این مطالعه و عضو فوق دکتری در بخش جراحی مغز و اعصاب در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه اوکلاهاما، گفت: «چاقی ناشی از رژیم غذایی باعث ایجاد طیف وسیعی از پاسخ‌های التهابی سیستمیک می‌شود که می‌تواند اثرات گسترده‌ای روی بدن از جمله عروق مغزی داشته باشد. یکی از دلایل اصلی که چاقی ممکن است باعث پیری در عروق مغز شود، به دلیل حالت التهابی مزمنی است که ایجاد می‌کند.»

مطالعات نشان می‌دهد که چاقی با کاهش عملکرد مغز مرتبط است. مکانیسم دقیق آن مشخص نیست، اما التهاب - که یک اثر شناخته شده چاقی است - ممکن است بر عملکرد شناختی تأثیر بگذارد.

دکتر نگری توضیح داد: «بافت چربی در افراد چاق، مولکول‌های فعال زیستی مختلفی از جمله سیتوکین‌های پیش‌التهابی ترشح می‌کند که می‌توانند در جریان خون در گردش باشند و بر اندام‌های دوردست از جمله مغز تأثیر بگذارند».

او افزود: «این سیگنال‌های التهابی می‌توانند به پیر شدن سلول‌های عروقی منجر شوند، رشد پیری در مغز را تسهیل کنند، بنابراین توانایی عروق برای تنظیم جریان خون و پاسخ به فعالیت‌های عصبی را مختل می‌کنند.»

نگری گفت: «کاهش وزن و حفظ وزن سالم می‌تواند التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد، که هر دو در آسیب عروق مغزی و زوال شناختی دخیل هستند. علاوه بر این، وزن سالم از سلامت جسمانی خوب پشتیبانی می‌کند که ارتباط نزدیکی با سلامت مغز دارد.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • غذا‌هایی که به صورت طبیعی باعث تقویت استخوان کودک شما می‌شود
  • کالج قلب و عروق آمریکا؛ اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی