Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب و در نوبت سوم و نشست بیست و یکم بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و در جریان رسیدگی به بخش هزینه‌ای آن با بندهای الحاقی ۴، ۵، ۶، ۷ و ۸ تبصره ٢١ ماده واحده موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی ۴ این تبصره وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف شد نسبت به استخدام معلمان طرح مهرآفرین از محل باقیمانده مجوزهای استخدامی استفاده نشده و همچنین کلیه معلمان قرآنی اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارمالی ناشی از اجرای این بند از محل ردیف ۱۲۷۵۰۳ وزارت آموزش و پرورش در سقف ۵۰۰ میلیارد ریال تأمین می شود.

براساس بند الحاقی ۵ تبصره ٢١ نیز دولت مکلف است پس از پرداخت اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته، پرداخت اعتبارات ردیف های بنیه دفاعی را در اولویت قرار داده و به نحوی عمل نماید که درصد واگذاری در تمام مقاطع زمانی با درصد تحقق منابع بودجه عمومی حداقل برابر باشد و در پایان سال حداقل تا ۸۰ درصد واگذاری انجام شود.

طبق بند الحاقی۶ این تبصره که به تصویب نمایندگان رسید،  دولت مکلف است ۲۰ درصد از اعتبارات متوازن سازی مناطق کم برخوردار برای اجرای طرحهای بسیج سازندگی و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدائی سپاه را در همان مناطق به آنها اختصاص دهد تا سازمان های مذکور با هماهنگی شورای برنامه ریزی استان در مناطق کم برخوردار استان هزینه نماید.

طبق بند الحاقی ۷ تبصره ٢١ به دستگاه های اجرایی اجازه داده می شود تا ۲ درصد از اعتبارات خود را در زمینه پدافند غیر عامل هزینه کنند.

در بند الحاقی ۸ این تبصره نیز آمده است که کلیه اعتبارات هزینه ای و تملک دارائی های سرمایه ای کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی صددرصد تخصیص یافته تلقی می‌شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم بودجه ۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش انجمن اسلامی معلمان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم بودجه ۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش انجمن اسلامی معلمان ایران اخبار کنکور آموزش و پرورش بند الحاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریفی حسینی عصر چهارشنبه در جلسه با مدیران مدارس غرب استان سمنان به میزبانی کانون فرهنگی لقمان حکیم گرمسار ضمن بیان اینکه مهمترین رویداد حوزه وزارت آموزش و پرورش به سرانجام رسیدن طرح رتبه بندی معلمان بوده است، ابراز داشت: بر پایه طرح مذکور برای معلمان ورودی سال ۱۴۰۳ باز. منابع مالی در نظر گرفته شود.

وی ضمن بیان اینکه معلمان در صورت کسب شرایط لازم هر چهار سال ارتقای رتبه خواهند داشت، افزود: برای رتبه بندی معلمان ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه این میزان هزینه کرد برای رتبه بندی معلمان در شرایطی که کل بودجه سازمان نوسازی مدارس طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، ابراز داشت: رتبه‌بندی معلمان در واقع به دنبال ارتقا معیشت معلمان و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است.

طریفی حسینی ضمن بیان اینکه ۸۵۰ هزار معلم رتبه بندی شدند، تصریح کرد: دولت سیزدهم نیز بر این موضوع اهتمام دارند که برای ۱۴۰۳ پیگیری بیشتری خواهد شد.

وی از جذب ۷۲ هزار معلم طی سال جاری از طریق آزمون استخدامی خبر داد و افزود: ۱۹ هزار مربی پرورشی، تربیت‌بدنی و مربی سلامت نیز از اول مهر کار خود را در مدارس آغاز می‌کنند.

کد خبر 6081158

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • این افراد معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان